Men vilket kollosalt snyggt bygge, jag vill också ha! Fast då skulle jag ha ett underskåp med akvarietillbehör där ditt motsvarande 375 L står tror jag..
Men som sagt tummen upp!!!
Vad blir det för fiskar? Och när ska de få äran att bada i dessa otroligt snyggt inredda kar. Gillar ölandstenen och din idé på hur di fixade terasserna m.h.a frigolit...
MVG ;)
Nicke
Tack så mycket :D
Tanken var först att ha 4 st mindre akvarien under dom två stora, men jag ville hålla det med focus på dom två stora och så skulle det bli mycket mer jobb att bygga det så.
Till höger in i rummet finns det en gaderob, så där kan man förvara alla tillbehör. Där finns även baksidan av en gaderob som öppnas i hallen utanför, eventuellt kan man bygga in några mindre akvarien där framöver.
Invånarna i 310:an blir dom
Corydoras paleatus som finns där i nu, ett gäng kakadua ciklider och antingen ett stim med tetror av än så länge okänd sort eller kanske ett par scalare. Guppyna som är där i nu åker ur när dom andra fiskarna kommit i.
I 375:an blir dom siamesiska algätare som är där i nu, ett par corydoras (ej bestämt vilka), ett gäng Guldsömciklid eller Blå ciklid och eventuellt ett litet stim Sorgmanteltetra.
Lite åt SA hållet ? ... mjaa :p Siameserna är utstickarna, men dom är för stora att ha i mina mindre akvarien nu. Kommer eventuellt skaffa ett 180 liters där mina guppys ska bo och då kanske siameserna får flytta med.