akvarieauktion i bollmora 3 sep

#1 - 15 augusti 2006 12:43
är det några här ifrån som ska dit,vad tänker ni ta med att sälja,och vad är ni intresserade av att köpa.jag ska dit med mål att hitta en ansictrus hona.
#2 - 22 augusti 2006 10:46
Hm. Törs inte svara på det, för då kan det tolkas som en annons och det får vi ju inte ha här i forumet ;)
#3 - 25 augusti 2006 18:41
#4 - 25 augusti 2006 20:02
En ancistrus hona kommer du säkerligen att hitta fairing. Utbudet av fisk och växter brukar bli enormt :) .

Vi i Bollmora Akvarieklubb skulle bli mycket tacksamma om ni som ska sälja förbeställer era poster för att underlätta hanteringen under själva auktionsdagen.
Förbeställer gör ni genom att e-posta ...
[EMAIL="auktion@bollmoraakvarieklubb.org"][SIZE=3]auktion@bollmoraakvarieklubb.org[/SIZE][/EMAIL]
[COLOR=red]Just nu har vi fått in 160 förbokade poster.[/COLOR]

[SIZE=1]Saxat från BAK´s hemsida..[/SIZE]

[CENTER][SIZE=5]Äntligen är det snart dags för Bollis storauktion![/SIZE][/CENTER]

[SIZE=5]Söndagen den 3:e September [/SIZE]

[SIZE=5]

[CENTER]i Bollmora föreningsgård[/CENTER]

[/SIZE]

[CENTER]

[CENTER][SIZE=2][COLOR=#000000]Nu går det även utmärkt att förbeställa etiketter. Vi kommer att posta etiketterna till er som har mer än 50 poster att sälja. Men vi är även tacksamma om ni som vill sälja ett lägre antal poster vill förbeställa för att underlätta hanteringen på själva auktionsdagen. Etiketter som inte postas finns för avhämtning i samband med inlämnandet av gods mellan kl 10,00 och 11,45 i Bollmora föreningsgård.[/COLOR][/SIZE][/CENTER]

[CENTER][SIZE=2][COLOR=#000000]Förbeställer gör ni genom att e-posta [/COLOR][/SIZE][/CENTER]

[/CENTER]

[SIZE=2][COLOR=#000000]

[/COLOR][/SIZE][CENTER][FONT=Times New Roman][SIZE=4][COLOR=#000000][EMAIL="auktion@bollmoraakvarieklubb.org"][SIZE=3]auktion@bollmoraakvarieklubb.org[/SIZE][/EMAIL][/COLOR][/SIZE][/FONT]

[CENTER][SIZE=2][COLOR=#000000]Vi kommer att bekräfta alla förbokningar, dvs har du inte fått ett svar på din förbeställning så skicka en gång till.[/COLOR][/SIZE][/CENTER]

[SIZE=2][COLOR=#000000]

[/COLOR][/SIZE]

[CENTER][SIZE=2][COLOR=#000000]Uppge ditt namn, telenr, adress, samt om du vill ha pengarna insatta på ditt konto efter auktionen.[/COLOR][/SIZE][/CENTER]

[SIZE=2][COLOR=#000000]

[CENTER]Om du vill ha pengarna insatta så glöm inte att lämna korrekt kontonr, clearingnr samt vad det är för typ av konto/bank[/CENTER]

[/COLOR][/SIZE]

[/CENTER]
#5 - 26 augusti 2006 15:55
Just nu 224 förbokade poster :)
#6 - 26 augusti 2006 17:25
:) Själv hoppas jag på lite fynd...;)
Även jag är ute efter några ancistrushonor så vi får väl buda ikapp:p
#7 - 26 augusti 2006 22:46
Åh det lät ju jättespännande med auktion!!! :D:D Dit måste jag bara! Toppen..!
#8 - 27 augusti 2006 14:09
383 förbokade ...
#9 - 27 augusti 2006 19:00
Har även tittat lite i mina gömmor och hittat en del mindre saker att sälja...:)
men kommer garanterat "gå back", kommer handla för mer än jag kommer ev få in:p ...Många "bra ha saker" kommer att inhandlas...;)
#10 - 31 augusti 2006 08:01
Förutom att det finns stora chanser att verkligen göra fynd är det ju trevligt att träffa andra akvarister. Det här är den första stora samlingen för intresserade inom akvariehobbyn efter sommaren.
Glöm inte att efter kl. 11.45 tas inte fler poster emot så kom i tid.
onlyme
#11 - 31 augusti 2006 12:55
Räkna med att jag kommer:). Jag brukar alltid hitta fina växter och fiskar.
#12 - 31 augusti 2006 17:55
Nu kan vi tyvär inte posta fler förbeställningar, givetvis går det dock bra att förbeställa via e-post och hämta ut dina färdigskrivna etiketter under inlämningstiden. Jag kommer att ta emot förbeställningar till och med lördag kväll och medelar i denna tråd när jag stänger förbeställningen.

[email]auktion@bollmoraakvarieklubb.org[/email]

Just nu 387 förbokade...
#13 - 1 september 2006 14:50
[quote=micke eklund]Nu kan vi tyvär inte posta fler förbeställningar, givetvis går det dock bra att förbeställa via e-post och hämta ut dina färdigskrivna etiketter under inlämningstiden. Jag kommer att ta emot förbeställningar till och med lördag kväll och medelar i denna tråd när jag stänger förbeställningen.

[EMAIL="auktion@bollmoraakvarieklubb.org"]auktion@bollmoraakvarieklubb.org[/EMAIL]

Just nu 387 förbokade...[/quote]
387 + 15...:D
onlyme
#14 - 1 september 2006 18:59
[quote=JanneN]387 + 15...:D[/quote]
=402 + 10 Dvs 422 förbokade poster och det kommer nog bli fler på auktionsdagen:p .
#15 - 1 september 2006 19:17
[quote=onlyme]=402 + 10 Dvs 422 förbokade poster och det kommer nog bli fler på auktionsdagen:p .[/quote]
Nu är jag isf kass i matte, men 402+10 är väl iaf 412...:p ;)
#16 - 1 september 2006 19:47
Jag kommer åka dit o kika man vet ju aldrig vad man hittar :)
Ni glömmer väl inte bort auktionen i västerås den 16 sep.
onlyme
#17 - 1 september 2006 20:28
[quote=JanneN]Nu är jag isf kass i matte, men 402+10 är väl iaf 412...:p [/quote]
Nej då Janne, du är inte kass i matte. Du räknade helt rätt:) Men jag var inne på Bollis forum och där hade Micke skrivit 422 förbokade poster och ville uppdatera här:D .
#18 - 1 september 2006 22:27
Fråga från någon som aldrig varit på auktion av det här slaget tidigare, är det väsentligt lägre priser eller är det mer utbudet som lockar ?
#19 - 1 september 2006 23:24
Priserna varierar, men mycket går väsentligt billigare än i butik. Framförallt gäller det sällsynta fiskar som de flesta inte känner igen, medan fina exemplar av vanligare fiskar ofta blir dyra.
Utbudet är ännu mer varierande; det är omöjligt att avgöra vad som kommer dyka upp.
#20 - 2 september 2006 07:11
Det är inte bara fisk som byter husse&matte utan även mycket växter,akvarier,foder,tillbehör,teknik;)

En uppmaning till alla er som tänker besöka vår auktion(och även andras) är att ni handskas varsamt med påsar/burkar med fisk och inte sätter spinn på påsen/burken för att sen "dänga" ner påsen/burken i bordet!
#21 - 2 september 2006 08:03
Okej, är nämligen ute efter några Red Cherry räkor eftersom jag bara har 3 i mitt akvarie än så länge och känner att det behövs några till. Får väl åka dit och se om man kan fynda några såna då :) Kan va kul att kolla runt lite i övrigt också så det gör inte så mycket om man inte hittar det man varit ute efter från början.
#22 - 2 september 2006 14:10
Nu börjar det likna nåt, 549 förbokade :)

Jag tar som sagt emot förbokningar några timmar till och det vore kanon om så många säljare som möjligt förbokar försäljningsposter.
Tack på förhand..
#23 - 2 september 2006 18:44
Förbokningen har nu stängt och vi fortsätter skriva ut etiketter i morgon kl 10,00 på plats i föreningsgården.

Det blev totalt!
695 förbokade poster.

Vi syns i morgon.. //Bollmora Akvarieklubb
#24 - 3 september 2006 05:56
Eftersom det regnar nu på morgonen kanske många vill ligga kvar i sängen och mysa lite längre än vanligt. Gör det och ta frukosten i samband med auktionen. Det finns fika, läsk och mycket gott att äta.
#25 - 3 september 2006 18:40
Hoppas ni som besökte oss har haft en trevlig dag. Helt klart var det köparnas marknad denna auktion. Totalt fick vi 1298 registrerade poster av dessa såldes inte 277 st.

Supertack till er från BAK som ställde upp och såg till att säkra vår höga kvalitet på månadsmötena ett tag till med er arbetsinsats.

Nu blickar fram emot torsdag och ser fram emot en mycket trevlig möteskväll.
Denna gång får vi besök av Jesper Flygare som kommer att tala om fiske i Amazonas, välkommna...
http://www.bollmoraakvarieklubb.org/program.htm
#26 - 3 september 2006 20:36
Får tacka för en bra auktion och jag hittade lite "fynd" :)
Ps välkommna till västerås den 16sep på en ny auktion.

Annons