Så här efter fem år börjar man ju fundera på förnyelse... Vad tycker ni är viktigt / inspirerande med en akvarieblogg? Vad skulle ni vilja se mer eller mindre av?
Jag vet inte om jag är en typisk bloggläsare precis? Med det menar jag att bara strökolla på anonyma bloggar som berättar flera gånger per dag att bloggaren var trött på morgonen eller fick sitta ensam på bussen osv. tilltalar mig inte ett smack. Med det inte sagt att det uteslutande behöver vara ett och samma ämne/tema år ut och år in. Eftersom jag i princip besöker samma bloggar har man på något vis lärt känna bloggaren och därför är det intressant att följa dennes fram och motgångar samt mer eller mindre spännande upptåg och galenskaper :)
Bloggen måste hållas någorlunda uppdaterad. Behöver som sagt inte vara flera gånger per dag men intresset faller med fallande frekvens.
Håller även med Richard.R - en bild förstärker upplevelsen när jag besöker en blogg. Skapligt snabba svar/reaktioner på kommentarer man ger är en annan positiv sak.
På frågan just om viktigt / inspirerande med en *akvarieblogg* tycker jag en helbild då och då är viktigt så man på distans kan följa karet som helhet. Vidare tycker jag det är lika inspirerande att läsa om motgångar som framgångar.
Slutligen tycker jag även RSS-stöd är bra eftersom jag har mina favoritbloggar på min personliga Googlesida som givetvis också är startsida. Att bloggen har en skapligt vettig layout (typsnitt, färg och storlek) kanske man inte behöver nämna ens.