Akvarieförening i Norrköping?

#1 - 27 januari 2011 09:03
Är det någon som vet om det finns någon akvarieförening i Norrköping?

Om inte... Finns det några här på zoopet från Norrköping (fler än jag) som är intresserade av att starta en?

/Billy
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 27 januari 2011 09:08
BillyL. skrev:
Är det någon som vet om det finns någon akvarieförening i Norrköping?

Om inte... Finns det några här på zoopet från Norrköping (fler än jag) som är intresserade av att starta en?

/Billy

Det finns i alla fall en i Linköping
#3 - 27 januari 2011 11:40
Dem hittade jag när jag googlade lite för några dagar sedan. Det är bara lite krångligt att hinna med att ta sig dit... Det tar ändå ca 1-1,5 timmar (beroende på hur allvarligt du ser på hastighetsbegränsning) t.o.r.

Skulle vara roligt med en i Norrköping också...
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 27 januari 2011 11:42
BillyL. skrev:
Skulle vara roligt med en i Norrköping också...

Absolut - jag minns i alla fall att jag har hållit föredrag i Norrköping på den tiden som det fanns en akvarieförening där
#5 - 27 januari 2011 11:53
Det var väl Nils Gunnar som var ordförande där... Han drev Norrköpings Akvarium på den tiden.
Bilagor:
Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 27 januari 2011 15:51
BillyL. skrev:
Det var väl Nils Gunnar som var ordförande där... Han drev Norrköpings Akvarium på den tiden.

Det är möjligt - jag minns inte för det var länge sedan
#7 - 27 januari 2011 16:01
Jag är från norrköping men vad jag vet finns det ingen förening i norrköping
#8 - 3 februari 2011 09:21
Jag bor oxå i Norrköping. Letar just nu efter en affär som jag tror är, eller har varit en förening.

Har hittad den nu och det är Norrköpings Akvarier.

Men tror inte det är någon förening längre.
#9 - 3 februari 2011 10:31
Finns ingen förening i Norrköping. För något år sedan var det en hoper Norrköpinsbor som var med i Linköpings akvarieförening.
Det tar ju bara dryga halvtimmen att åka till Linköping.
Mötene brukar starta kl 1900 eller rättare sagd 1915 efter den berömda akademiska kvarten.
Välkommen!
#10 - 11 november 2011 09:10
Jag bor i Norrköping och skulle gärna se en förening! Det är väl bara att vi startar en? =)
#11 - 10 februari 2013 16:16
Jag är på. Men hur ska vi lyckas fånga in alla intesserade till ett idémöte? Jag har bott i nkp i 2 år och känner inga akvarister. men vi kan väl börja att alla intresserade i norrköping skriver sin mejladress för att starta en mejlgrupp? min mejl är: [EMAIL="johan_eliasson@ovi.com"]johan_eliasson@ovi.com[/EMAIL]
#12 - 10 februari 2013 16:56
Sv: Akvarieförening i Norrköping?

Vi på NCS kan hjälpa till att sprida ordet via vår hemsida www.ciklid.org och via vårt nyhetsbrev som når 2500 Pers.

Ge mig en text och någon trevlig bild på Norrköping som ni har rätt att använda så fixar jag det. Nästa nyhetsbrev går ut i mars troligen.
#13 - 10 februari 2013 18:23
BillyL. skrev:

Det är väl bara att ta kontakt med "Norrköpings Akvarier" antar jag och fråga lite där. De är kanonbra att snacka med. Det är nog främst Tonny du ska prata med då. Jag tror dessutom att Nils Gunnar fortfarande har ett litet finger med i spelet där. Butiken och akvariedelen alltså. En akvarieförening i Norrköping vore väl inte så dumt att starta. Info om denna är lätt att sprida på "Norrköpings akvarister" på facebook.
#14 - 10 februari 2013 19:11
Som jag skrev ovan:
För något år sedan var det en hoper Norrköpinsbor som var med i Linköpings akvarieförening.
Det tar ju bara dryga halvtimmen att åka till Linköping.
Mötene som är andra måndagen i månaden brukar starta kl 1900 eller rättare sagd 1915 efter den berömda akademiska kvarten.
Välkommen nu på måndag då vi har årsmöte!:p
#15 - 10 februari 2013 21:58
Jag snor tråden lite :p

Kan tyvärr inte komma på årsmötet, har lite problem med att fixa barnvakt på måndagkvällar för tillfället :(

Önskar er ett trevligt möte så ska jag göra mitt bästa till nästa månad :)
#16 - 8 juli 2021 16:53
Startades det upp någon förening i Norrköping eller är det fortfarande Linköping som gäller?

Annons