Akvariehelg i Göteborg den 30/3-1/4 2012

Kjell Fohrman
Administrator
#1 - 12 september 2011 07:36
Akvariehelg med ciklidstämma
Tid: Helgen den 30/3-1/4 kommer 2012 års största akvaristiska aktivitet att gå av stapeln i "Göteborg"
Plats: Sävedalens Folkets Hus i Partille (15 minuter med buss från Göteborg centrum).
Boendet kommer dels att äga rum på Partille Vandrahem samt på Apple Hotell i Göteborg.
Arrangör: Göteborgs Ciklidgrupp och Nordiska Ciklidsällskapet

Vi startar på fredag kväll med samkväm och middag och slutar ca. 13.30 på söndagen.
Det billigaste fullpaketpriset som inkluderar 2 nätters boende i 4-bäddsrum, 2 frukostar, middag fredag och lördag kväll, lunch på lördag, fika och entré för alla dagar kommer att gå på under 1000 kr!!!!!!!!
Sedan kommer det förstås att finnas bättre boende, men då går självklart priset upp lite - information om detta kommer i mitten av oktober då man också kommer att kunna anmäla sig.
Man kommer självklart även att för en billig penning kunna besöka akvariehelgen under dagtid

Enligt våra planer kommer det att bli hela 13 föredrag under helgen. 7 av föredragen blir huvudföredrag för alla och sedan kommer det också att bli 2x3 "miniföredrag" med lite snävare ämnen och då får man själv välja vilka 3 föredrag man vill lyssna på i de 3 grupperna.
Nu är 5 föredragshållare klara
Ad Konings, USA - världens främste expert på malawi- och tanganyikaciklider. Varje år gör han minst 3 expeditioner till dessa sjöar.
Uwe Werner, Tyskland - är expert på såväl fiskar i Sydamerika, Centralamerika och Västafrika, som på olika sorters skaldjur. Han har gjort åtskilliga expeditioner till fiskarnas ursprungsmiljöer.
Mikael Håkansson, Sverige - jobbar som ansvarig för fiskarna hos Sveriges särsklassigt största akvariefiskimportör och gör årligen flera resor till fiskarnas ursprungsbiotoper. Han har bl.a. besökt flera platser i Sydamerika, Västafrika, Asien och Oceanien.
Chris Lukhaup, Tyskland - världens främste expert på skaldjur (räkor, krabbor, kräftor etc.) och även han har åtskilliga gånger besökt dessa djurs ursprungsbiotoper
Ivan Mikolji, Venezuela - vår mest långväga föredragshållare och han är en fantastisk undervattensfotograf och filmare och kommer att visa såväl en film som att hålla ett föredrag på Akvariehlgen.

Akvariehelgen kommer också att ha 8 huvudsponsorer som var och en sponsrar med 3.000 kr vilket gör att vi har råd att ta hit så förstklassiga föredragshållare:
Idag är Skandiamäklarna klara som sponsorer, de övriga presenteras allt efter hand som de blir klara

Så reservera redan nu helgen den 30/3 - 1/4 för Nordens största akvaristiska händelse under 2012
#2 - 12 september 2011 08:24
Det där låter ju som det kan bli nåt. Jag förmodar att man inte behöver vara med i arrangörsföreningarna för att delta?
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 12 september 2011 08:29
Bygert skrev:
Det där låter ju som det kan bli nåt. Jag förmodar att man inte behöver vara med i arrangörsföreningarna för att delta?

Nej - självklart behöver man inte var medlem i någon förening. På sin höjd kan en som inte är medlem "missa" NCS årsmötet som äger rum tidigt på söndagsmorgonen.
Fast å andra sidan så brukar det inte ens vara någon medlemskontroll där - man är nog mest glad över att någon överhuvudtaget har orkat upp;)

Så alla är välkomna
#4 - 12 september 2011 11:07
Trevligt, och att man även är ledig är ett plus i kanten:D!
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 12 september 2011 11:19
ansjo skrev:
Trevligt, och att man även är ledig är ett plus i kanten:D!

Och om man nu inte skulle råka vara ledig så får man ju se till att man är ledig:D
#6 - 12 september 2011 11:29
När kommer anmälningslistorna på de olika paketen ut?
Kjell Fohrman
Administrator
#7 - 12 september 2011 12:00
ansjo skrev:
När kommer anmälningslistorna på de olika paketen ut?

I mitten av oktober - då har vi helt koll över alla siffror så vi kan ange exakta priser. Men, som sagt, billigt blir det
#8 - 12 september 2011 12:02
Gott:D!
#9 - 12 september 2011 12:41
Jag ska nog anmäla mig så snabbt som möjligt så att jag inte kan smitaa undan när det väl är dax. ;)
Kjell Fohrman
Administrator
#10 - 12 september 2011 12:48
Jag ska nog anmäla mig så snabbt som möjligt så att jag inte kan smitaa undan när det väl är dax. ;)

Bra idé och dessutom är det begränsat med plats vilket gör det än viktigare att vara ute i god tid
#11 - 13 september 2011 16:17
Detta är ju givet :) Kommer det finnas något "Paket" för oss som bor runt Gbg som inte behöver sova på hotell? isf pris?
Ikväll drar Gcg mötena igång ;)
Kjell Fohrman
Administrator
#12 - 13 september 2011 16:33
Hellsson skrev:
Detta är ju givet :) Kommer det finnas något "Paket" för oss som bor runt Gbg som inte behöver sova på hotell? isf pris?

Jepp det blir ett sådant paket

Ikväll drar Gcg mötena igång ;)

Nja om du menar för hösten så drog det igång för några veckor sedan;)
Fast ikväll är första mötet för hösten i klubblokalen
#13 - 13 september 2011 17:24
Jepp det blir ett sådant paket

Så bra!
#14 - 13 september 2011 17:37
Bra idé och dessutom är det begränsat med plats vilket gör det än viktigare att vara ute i god tid

Har nog missat det i infon. Var är det som är begränsat boendet, föredragslokalen eller samkvämen?
Kjell Fohrman
Administrator
#15 - 13 september 2011 18:23
kaj.p skrev:
Har nog missat det i infon. Var är det som är begränsat boendet, föredragslokalen eller samkvämen?

Föredragslokalen - men som sagt än så länge har vi ju inte börjat ta in anmälningarna (först i mitten av oktober) så det lär ta tid innan det är fullbokat. Vi kommer också att tala om i god tid innan - men det klart för den som alltid är ute i sista minuten kan tåget ju ha gått.
#16 - 13 september 2011 18:38
OK hur många tar lokalen då?
Kjell Fohrman
Administrator
#17 - 13 september 2011 19:42
kaj.p skrev:
OK hur många tar lokalen då?

Vi vet inte riktigt ännu eftersom vi inte har mätt den och ställt ut stolar och bord. Men vi räknar i alla fall med ca. 120 st.

Sedan har vi ju också en begränsning på lokalerna för miniföredragen - den minsta där tar nog ca. 20 st, den mellanstora ca. 40 st och den stora då som sagt ca. 120 st. Men inte heller där har vi mätt och placerat ut stolar så att vi vet exakt hur många som kommer plats.
#18 - 13 september 2011 19:57
Det måste ju gå o fylla :)
Kjell Fohrman
Administrator
#19 - 13 september 2011 20:01
kaj.p skrev:
Det måste ju gå o fylla :)

Ja det är ju plats för fler åhörare än det kom vid bägge tidigare mötena (i Stockholm och Linköping) men å andra sidan blir det nu fler högklassiga föredrag samtidigt som det blir billigare - så fullt blir det nog.
Kjell Fohrman
Administrator
#20 - 14 september 2011 14:07
2 nya föredragshållare klar + 2 nya sponsorer

[INDENT]De 2 nya föredragshållarna är Joel Malmström samt David Rejdemyhr (se mer info nedan).
De 2 nya sponsorerna är Akvarielagret och Akvarieteknik

Tid: Helgen den 30/3-1/4 kommer 2012 års största akvaristiska aktivitet att gå av stapeln i "Göteborg"
Plats: Sävedalens Folkets Hus i Partille (15 minuter med buss från Göteborg centrum).
Boendet kommer dels att äga rum på Partille Vandrarhem samt på Apple Hotell i Göteborg.

Vi startar på fredag kväll med samkväm och middag och slutar ca. 13.30 på söndagen.
Det billigaste fullpaketpriset som inkluderar 2 nätters boende i 4-bäddsrum, 2 frukostar, middag fredag och lördag kväll, lunch på lördag, fika och entré för alla dagar kommer att gå på under 1000 kr!!!!!!!!
Sedan kommer det förstås att finnas bättre boende, men då går självklart priset upp lite - information om detta kommer i mitten av oktober då man också kommer att kunna anmäla sig.
Man kommer självklart även att för en billig penning kunna besöka akvariehelgen under dagtid

Enligt våra planer kommer det att bli hela 13 föredrag under helgen. 7 av föredragen blir huvudföredrag för alla och sedan kommer det också att bli 2x3 "miniföredrag" med lite snävare ämnen och då får man själv välja vilka 3 föredrag man vill lyssna på i de 3 grupperna.
Nu är 7 föredragshållare klara
Ad Konings, USA - världens främste expert på malawi- och tanganyikaciklider. Varje år gör han minst 3 expeditioner till dessa sjöar. Uwe Werner, Tyskland - är expert på såväl fiskar i Sydamerika, Centralamerika och Västafrika, som på olika sorters skaldjur. Han har gjort åtskilliga expeditioner till fiskarnas ursprungsmiljöer.
Mikael Håkansson, Sverige - jobbar som ansvarig för fiskarna hos Sveriges särsklassigt största akvariefiskimportör och gör årligen flera resor till fiskarnas ursprungsbiotoper. Han har bl.a. besökt flera platser i Sydamerika, Västafrika, Asien och Oceanien.
Chris Lukhaup, Tyskland - världens främste expert på skaldjur (räkor, krabbor, kräftor etc.) och även han har åtskilliga gånger besökt dessa djurs ursprungsbiotoper
Ivan Mikolji, Venezuela - vår mest långväga föredragshållare och han är en fantastisk undervattensfotograf och filmare och kommer att visa såväl en film som att hålla ett föredrag på Akvariehelgen.
Joel Malmström, Sverige - han är den person som har utvecklat har utvecklat Back to Nature-bakgrunderna samt äger det företag som tillverkar dem. Han är även en mycket duktig akvarieinredare och han kommer att tala om hur han bär sig år för att skapa en BTN-bakgrund samtidigt som han ger oss en del inredningstips.
David Rejdemyhr, Sverige - han kommer att hålla ett kortare föredrag om vad Nordiska Ciklidsällskapet är för något.

Huvudsponsorer:
Akvariehelgen kommer också att ha 8 huvudsponsorer som var och en sponsrar med 3.000 kr vilket gör att vi har råd att ta hit så förstklassiga föredragshållare:
Idag är Skandiamäklarna, Akvarielagret och Akvarieteknik klara som sponsorer, de övriga presenteras allt efter hand som de blir klara

Så reservera redan nu helgen den 30/3 - 1/4 för Nordens största akvaristiska händelse under 2012 [/INDENT]
#21 - 16 september 2011 18:03
Vad roligt, detta är ett evenemang jag inte kommer att missa, det ska bli sköj att tjöta natten lång med goa killar och tjejer från NCS , det var några år sen jag var med sist, jag tror att det var linköping sist eller malmö.
Men kjell, något jag inte förstår, det är att du gör reklam för detta evenemang på din sajt zoopet och även på mickes sajt ciklider. se.
Men du loggar inte in på malawi.forum24.se och gör reklam. jag tror säkert att det finns några där som är intresserade utav en akvariehelg.
Eller vill du att jag skall göra reklam för detta evenemang på malawi.forum24.se,så gör jag gärna det, om det känns obekvämt för dig att logga in på malawi.forum24.se.Janne

malawi.forum24.se
#22 - 16 september 2011 18:11
nu har jag aldrig varit på något sådant här evenemang tidigare så ja undrar vad är det mera som händer än föreläsningarna?
är det utställning? försäljning? osv...

/
#23 - 16 september 2011 18:36
Det mesta fokuserar på föreläsningar, men det brukar vara lite utställning på div akvarieprular och böcker.
Sedan så finns det lotteri, och tar du några lotter så kan jag säga så här, det finns väldigt få som har blivit besvikna, för att det brukar vara en massa priser, så du lär inte bli lottlös, fan där fick jag till det.
Är du intresserad av ciklider så lär du ialla fall inte bli besviken, jag har inte blivit det i alla fall, och jag började gå i början av 90 talet när kjell hade ciklidstämman i kalmar.Janne
#24 - 16 september 2011 18:45
nja är mest intresserad av att lära mig om akvariefisk i det stora. är ju rätt ny inom hobbyn så jag tänkte att de där vore ju ett fint tillfälle å få förstaklass information om diverse fiskar å inredning osv....

överväger starkt att komma faktiskt.
plus att man får säkert träffa lite nya härligt galna ambitiösa nördar som man själv hoppas på att bli :D
#25 - 16 september 2011 19:01
Ja, det är ju klart det är en ciklidförening som håller i stämman, så då kanske det mest fokuserar på ciklider, men inredning behöver ju även ciklider så det kommer det säkert att finnas, var det inte någon från BTN bagrunderna som skulle föreläsa?Janne
#26 - 16 september 2011 19:03
jo visst var de väl det. å det skulle va intressant å höra om det =)
#27 - 16 september 2011 19:04
Ja då så, då är det bara att stämpla in.Janne
#28 - 16 september 2011 19:05
Ja då så, då är det bara att stämpla in.Janne
Kjell Fohrman
Administrator
#29 - 16 september 2011 20:09
Vad roligt, detta är ett evenemang jag inte kommer att missa, det ska bli sköj att tjöta natten lång med goa killar och tjejer från NCS , det var några år sen jag var med sist, jag tror att det var linköping sist eller malmö.

Men kjell, något jag inte förstår, det är att du gör reklam för detta evenemang på din sajt zoopet och även på mickes sajt ciklider. se.

Men du loggar inte in på malawi.forum24.se och gör reklam. jag tror säkert att det finns några där som är intresserade utav en akvariehelg.

Eller vill du att jag skall göra reklam för detta evenemang på malawi.forum24.se,så gör jag gärna det, om det känns obekvämt för dig att logga in på malawi.forum24.se.Janne

malawi.forum24.se

Janne jag gör reklam på ciklid.org; ciklider.se; zoopet.com; plantswap.se; redbee.se; saltvattensguiden.se
Dessa 6 akvariehemsidor är nog (är dock inte säker) de största i Sverige men det finns säkert 10 till som man borde göra reklam på. Dock så hinner inte jag detta så jag är bara tacksam om någon kopierar mina långa infoinlägg och även lägger in det på andra akvaristiska hemsidor. Det skall bli jäkligt kul att träffa dig janne och en himla massa andra akvarister igen.
#30 - 16 september 2011 20:11
Okej. jag kopierar och lägger in det på malawi.forum24.se
Kjell Fohrman
Administrator
#31 - 16 september 2011 20:15
MrH skrev:
nja är mest intresserad av att lära mig om akvariefisk i det stora. är ju rätt ny inom hobbyn så jag tänkte att de där vore ju ett fint tillfälle å få förstaklass information om diverse fiskar å inredning osv....

överväger starkt att komma faktiskt.

plus att man får säkert träffa lite nya härligt galna ambitiösa nördar som man själv hoppas på att bli :D

Som janne skriver så är ju huvudtemat ciklider, men väl att märka så är evenemanget denna gång omdöpt till "Akvariehelg med ciklidstämma" efter att tidigare ha hetat "Ciklidstämma" så tanken är att även om tyngdpunkten fortfarande ligger på ciklider så skall det finnas något för de flesta inriktningar inom akvariehobbyn.

Dessutom är det alltid trevligt med de sociala sammankomsterna på kvällarna då det blir mycket fiskprat, som janne nämner kommer det att bli lotterier med fantastiska vinster, det kommer att bli en fototävling med vernisage, det kommer att vara en akvaristisk frågetävling och mycket annat smått och gott.
Du är hjärtligt välkommen
#32 - 16 september 2011 20:15
Nu är det kopierat, se, malawi.forum24.se
Kjell Fohrman
Administrator
#33 - 16 september 2011 20:16
Nu är det kopierat, se, malawi.forum24.se

Tack för det janne
Kjell Fohrman
Administrator
#34 - 21 september 2011 16:35
Ytterligare 2 föredragshållare + 5 huvudsponsorer är nu klara

Tid
: Helgen den 30/3-1/4 kommer 2012 års största akvaristiska aktivitet att gå av stapeln i "Göteborg"
Boendet kommer dels att äga rum på Partille Vandrarhem samt på Apple Hotell i Göteborg.

Nu är 9 föredragshållare klara
Ad Konings, USA - världens främste expert på malawi- och tanganyikaciklider. Varje år gör han minst 3 expeditioner till dessa sjöar.
Uwe Werner, Tyskland - är expert på såväl fiskar i Sydamerika, Centralamerika och Västafrika, som på olika sorters skaldjur. Han har gjort åtskilliga expeditioner till fiskarnas ursprungsmiljöer.
Ivan Mikolji, Venezuela - vår mest långväga föredragshållare och han är en fantastisk undervattensfotograf och filmare och kommer att visa såväl en film som att hålla ett föredrag på Akvariehelgen.
Joel Malmström, Sverige - han är den person som har utvecklat har utvecklat Back to Nature-bakgrunderna samt äger det företag som tillverkar dem. Han är även en mycket duktig akvarieinredare och han kommer att tala om hur han bär sig år för att skapa en BTN-bakgrund samtidigt som han ger oss en del inredningstips.
David Rejdemyhr, Sverige - han kommer att hålla ett kortare föredrag om vad Nordiska Ciklidsällskapet är för något.
NY. Lasse Forsberg, Sverige - Lasse kommer att prata om hur man bär sig åt om man vill att starta upp ett Nanosaltvattensakvarium
NY. Viktor Sundberg, Sverige - Viktor är professionell fotograf och han kommer att ge oss tips på hur vi skall bära oss år för att ta bättre foton på våra akvariefiskar

Huvudsponsorer:
Dessa 8 företag är huvudsponsorer till Akvariehelgen: Skandiamäklarna, Akvarielagret, Akvarieteknik, Djurmagazinet, Herkules Zoo, Imazo, Gibbon och Dogman

Så reservera redan nu helgen den 30/3 - 1/4 2012 för Nordens största akvaristiska händelse under 2012
admin
Christian Alfredsson
#35 - 21 september 2011 16:49
Lika bra att lägga undan pengar. Gissar att man får vara snabb att boka? Det finns väl en begränsning av platser
Kjell Fohrman
Administrator
#36 - 22 september 2011 09:43
admin skrev:
Lika bra att lägga undan pengar. Gissar att man får vara snabb att boka? Det finns väl en begränsning av platser

Ja det lär i alla fall bli fullspikat - så det kan rekommenderas;)

När biljetterna tar slut är lite svårt att sia om - det kommer i alla fall att meddelas här när de börjar sjunga på sista versen
#37 - 22 september 2011 10:08
Inte mycket o tveka på det blri en kanonhelg. :D
#38 - 2 oktober 2011 10:39
Jag uppdaterade informationen på forumet, malawi.forum24.se.Janne
Kjell Fohrman
Administrator
#39 - 5 oktober 2011 07:57
Jag uppdaterade informationen på forumet, malawi.forum24.se.Janne

Tack för det janne
Kjell Fohrman
Administrator
#40 - 8 oktober 2011 19:01
Alla 10 föredragshållarna är nu klara

Tid
: Helgen den 30/3-1/4 kommer 2012 års största akvaristiska aktivitet att gå av stapeln i "Göteborg"

Nu är samtliga 10 föredragshållare klara
Lasse Forsberg, Sverige - Lasse kommer att prata om hur man bär sig åt om man vill att starta upp ett Nanosaltvattensakvarium
Viktor Sundberg, Sverige - Viktor är professionell fotograf och han kommer att ge oss tips på hur vi skall bära oss år för att ta bättre foton på våra akvariefiskar
NY. Ola Svensson, Sverige - Ola kommer i sitt föredrag att berätta om den senaste forskningen gällande artbildning i Afrikas stora sjöar och även ta upp sin egen forskning i ämnet.

Huvudsponsorer:
Dessa 8 företag är huvudsponsorer till Akvariehelgen: Skandiamäklarna, Akvarielagret, Akvarieteknik, Djurmagazinet, Herkules Zoo, Imazo, Gibbon och Dogman

Så reservera redan nu helgen den 30/3 - 1/4 2012 för Nordens största akvaristiska händelse under 2012.
#41 - 8 oktober 2011 19:33
Ser helt kanon ut. :D:D Det ända jag saknar är lite diskus för det får jag aldrig nog av.:p:p
#42 - 8 oktober 2011 19:47
Låter kul det här, kanske man dyker upp....vet tyvärr inte i nuläget om jag kan, men skall kolla, men när kommer de olika "paketpriserna" egentligen, nu är det ju Oktober!?
Kjell Fohrman
Administrator
#43 - 8 oktober 2011 20:33
kaj.p skrev:
Ser helt kanon ut. :D:D Det ända jag saknar är lite diskus för det får jag aldrig nog av.:p:p

"Diskus" var med på listan över lämpliga föredrag men vi valde denna gång att hoppa över ett rent diskusföredrag (några av föredragen som hålls kommer dock säkert att innehålla en del diskusfoton i deras naturliga) miljö och anledningen till det var helt enkelt att det blir en hel del diskusföredrag i malmö snart;). Därför lyfte vi till detta möte fram andra mer svältfödda hobbygrupper:D
Kjell Fohrman
Administrator
#44 - 8 oktober 2011 20:34
tummen skrev:
Låter kul det här, kanske man dyker upp....vet tyvärr inte i nuläget om jag kan, men skall kolla, men när kommer de olika "paketpriserna" egentligen, nu är det ju Oktober!?

Vi har preliminärt sagt den 15 oktober - kan kanske bli någon dag senare, men i stort sett räknar vi med att hålla tidsplanen
#45 - 8 oktober 2011 21:05
"Diskus" var med på listan över lämpliga föredrag men vi valde denna gång att hoppa över ett rent diskusföredrag (några av föredragen som hålls kommer dock säkert att innehålla en del diskusfoton i deras naturliga) miljö och anledningen till det var helt enkelt att det blir en hel del diskusföredrag i malmö snart;). Därför lyfte vi till detta möte fram andra mer svältfödda hobbygrupper:D

Tycker bara det är synd o missa en fisk som är på uppgång. Just nu känns www.diskusforum.se som det mest aktiva forumet idag. O stack jag ut näsan hehe
Kjell Fohrman
Administrator
#46 - 9 oktober 2011 08:53
kaj.p skrev:
Tycker bara det är synd o missa en fisk som är på uppgång. Just nu känns www.diskusforum.se som det mest aktiva forumet idag. O stack jag ut näsan hehe

Som sagt - vi missar det inte. Diskus kommer säkert med i något av Sydamerikaföredragen.

Sedan hade vi som sagt säkert haft med ett rent Diskus-föredrag om det inte varit så att ni har en massa diskusföredrag på ert evenemang nu i höst. Även andra delar av hobbyn måste får sitt.

PS. Vi hade faktiskt också med såväl diskusföredrag bland såväl huvudföredrag som miniföredrag på listan över möjliga föredrag. Vi som var i arbetsgruppen röstade då om vilka vi skulle prioritera och tyvärr så hamnade diskus inte så högt upp. Så för att sticka ut näsan - kanske hade det varit bra om de diskusintresserade hade deltagit i arbetet:p
Kjell Fohrman
Administrator
#47 - 15 oktober 2011 15:35
Nu är hela programmet och alla priser inlagda på hemsidan. Så besök gärna www.akvariehelg.se
Har ni några frågor är ni välkomna att ställa dom här
#48 - 15 oktober 2011 16:25
Som sagt - vi missar det inte. Diskus kommer säkert med i något av Sydamerikaföredragen.

Sedan hade vi som sagt säkert haft med ett rent Diskus-föredrag om det inte varit så att ni har en massa diskusföredrag på ert evenemang nu i höst. Även andra delar av hobbyn måste får sitt.

PS. Vi hade faktiskt också med såväl diskusföredrag bland såväl huvudföredrag som miniföredrag på listan över möjliga föredrag. Vi som var i arbetsgruppen röstade då om vilka vi skulle prioritera och tyvärr så hamnade diskus inte så högt upp. Så för att sticka ut näsan - kanske hade det varit bra om de diskusintresserade hade deltagit i arbetet:p

Japp du har helt klart en poäng där. Men tyvärr så lägger jag så mycket tid på nov så utrymmet har inte funnit. Så jag får väl stå mitt kast. :)
admin
Christian Alfredsson
#49 - 15 oktober 2011 19:37
Då var jag anmäld till helgen.
Kjell Fohrman
Administrator
#50 - 15 oktober 2011 19:44
admin skrev:
Då var jag anmäld till helgen.

ja, anmälningarna strömmar in:D
admin
Christian Alfredsson
#51 - 16 oktober 2011 07:35
Då var även överföring av pengarna klar.
Kjell Fohrman
Administrator
#52 - 16 oktober 2011 09:11
Det har redan kommit in 4 anmälningar:D
#53 - 19 oktober 2011 06:38
Vet inte om jag inte hittar informationen men när skall man betala? Direkt vid anmälan?

Om jag vill gå hela lördagen inkl. middagar , blir det då paket 3B,3C,3D?
Kjell Fohrman
Administrator
#54 - 19 oktober 2011 07:56
PiaJo skrev:
Vet inte om jag inte hittar informationen men när skall man betala? Direkt vid anmälan?

Om jag vill gå hela lördagen inkl. middagar , blir det då paket 3B,3C,3D?

Allt står egentligen under fliken "Anmälan/priser"

Fråga: när skall man betala? Direkt vid anmälan?

Viktig info – denna anmälan måste kombineras med att man samtidigt också betalar in anmälningsavgiften enligt nedan. Får vi in en anmälan, men inte någon betalning så gäller inte anmälningen.

Så som sagt - betala skal man göra samtidigt som man anmäler sig

Fråga: Om jag vill gå hela lördagen inkl. middagar , blir det då paket 3B,3C,3D
Svar: ja entré lördag, fika, lunch, och middagsbankett blir (3B, 3C, 3D) - dvs 150 + 75 + 175 = 400 Svenska kronor

Fast då missar du ju söndagen och fredagen och det skall du väl inte;)
#55 - 19 oktober 2011 08:04
Allt står egentligen under fliken "Anmälan/priser"

Fråga: när skall man betala? Direkt vid anmälan?

Så som sagt - betala skal man göra samtidigt som man anmäler sig

Fråga: Om jag vill gå hela lördagen inkl. middagar , blir det då paket 3B,3C,3D

Svar: ja entré lördag, fika, lunch, och middagsbankett blir (3B, 3C, 3D) - dvs 150 + 75 + 175 = 500 Svenska kronor

Fast då missar du ju söndagen och fredagen och det skall du väl inte;)

Tack för svaren :) men jag får det till 400kr eller är det någon anmälningsavgift som jag missar?
Kjell Fohrman
Administrator
#56 - 19 oktober 2011 08:13
PiaJo skrev:
Tack för svaren :) men jag får det till 400kr eller är det någon anmälningsavgift som jag missar?

[:o]
Jag räknade så klart in söndagen också - för den kan du ju bara inte missa:D

Tack för påpekandet;)
#57 - 19 oktober 2011 12:39
Ok, då får jag väl anmäla mig till söndagen med så att det blir rätt summa ;):)
Kjell Fohrman
Administrator
#58 - 19 oktober 2011 12:41
PiaJo skrev:
Ok, då får jag väl anmäla mig till söndagen med så att det blir rätt summa ;):)

Helt rätt:D
#59 - 24 oktober 2011 16:59
Så nu var jag anmäld :)
Kjell Fohrman
Administrator
#60 - 24 oktober 2011 17:35
PiaJo skrev:
Så nu var jag anmäld :)

Jepp, och min felräkning lönade sig:D
#61 - 24 oktober 2011 17:39
Jepp, och min felräkning lönade sig:D

Jepp :)
#62 - 24 oktober 2011 19:59
JA hemsidan är uppe :) Den var trevlig dessutom ;)
Blir en anmälan inom kort för Hellsson :)
Kjell Fohrman
Administrator
#63 - 24 oktober 2011 20:02
Hellsson skrev:
Blir en anmälan inom kort för Hellsson :)

Låter riktigt bra - vi blir nog många Zoopetare där:D
#64 - 26 oktober 2011 19:09
blir en anmälan från hult med inom kort :)
Kjell Fohrman
Administrator
#65 - 26 oktober 2011 19:33
hult87 skrev:
blir en anmälan från hult med inom kort :)

ser vi också fram emot:D
#66 - 1 november 2011 21:33
Det här är ju en såpas stor händelse, och den ligger så långt fram så man längtar ju ihjäl sig.. :P
Kjell Fohrman
Administrator
#67 - 1 november 2011 21:37
Hellsson skrev:
Det här är ju en såpas stor händelse, och den ligger så långt fram så man längtar ju ihjäl sig.. :P

Fast vi får glädja oss över att det händer en del trevligheter innan dess också - som glöggpartajet:D
#68 - 1 november 2011 21:39
Fast vi får glädja oss över att det händer en del trevligheter innan dess också - som glöggpartajet:D

Ja det skall bli trevligt :) alltid kul att socialisera sig lite :) Auktionen skall bli riktigt spännande med :D
#69 - 1 november 2011 23:26
Hur ser det ut med platser än? Jag har *hrrm* shoppat loss lite mycket nu senaste tiden och skulle behöva vänta lite med bokning.[:o]
Kjell Fohrman
Administrator
#70 - 2 november 2011 10:13
Hur ser det ut med platser än? Jag har *hrrm* shoppat loss lite mycket nu senaste tiden och skulle behöva vänta lite med bokning.[:o]

Än så länge är det inga problem
admin
Christian Alfredsson
#71 - 5 november 2011 08:50
Gjorde en ny banner till akvariehelg och slängde in på Zoopet idag.
#72 - 10 november 2011 10:30
Hur många giltiga anmälningar har kommit in (anm. + bet.)??
Kjell Fohrman
Administrator
#73 - 10 november 2011 11:08
Wilhelm skrev:
Hur många giltiga anmälningar har kommit in (anm. + bet.)??

18 st - fast vi själva som håller i det har faktiskt inte ens själva anmält oss ännu.

Dock inom 14 dagar så kommer vi att gå ut med en lista över de som har anmält sig och betalt och sedan uppdaterar vi hela tiden denna lista. Vi har inte velat göra detta tidigare och anledningen till det är främst att vi inte velat ta bort fokuset från de 2 riktigt stora nordiska akvarieevenemangen som arrangerats i Aarhus resp. Malmö under den senaste tiden, men nu är "fältet fritt" och då kan vi slå lite mer på trumman för detta evenemang.

I måndags var vi iväg och besiktigade lokalen och konstaterade då bl.a. att max. antal deltagare kan vara 130 st. Att de 2 mindre möteslokalerna (för miniföredragen) kan ta in 45 resp. 18 personer.
Kjell Fohrman
Administrator
#74 - 15 november 2011 12:52
INFO 1:
Anders Renström som är kassör i GCG och är den som har kollen på betalningarna som kommer in, försvinner idag iväg på en veckas semester. Därför om du betalar in din anmälningavgift under den kommande veckan får du först besked om att vi har mottagit din betalning när Anders är tillbaka. Ursäkta dröksmålet.

INFO 2:
Just nu är det 22 anmälda som har betalt sin anmälningsavgift. Utöver dessa så är det ytterligare 11 som har anmält sig men deras betalning har ännu inte kommit fram

INFO 3:
I slutet av nästa vecka kommer vi att publicera en lista över de vars anmälningar har registrerats (de registreras när betalningen sker). Denna lista kommer sedan att fortlöpande uppdateras när nya betalningar kommer in.

INFO 4:
Miniföredragen kommer ju att äga rum i lokaler som är olika stora (den minsta för bara 18 personer) och det står helt klart att vissa av föredragen därför kommer att bli fullbokade inom en inte alltför avlägsen framtid. Så därför - anmäl dig så snart som möjligt om du inte vill missa ditt drömföredrag.
Kjell Fohrman
Administrator
#75 - 22 november 2011 17:37
Fram t.o.m. idag så har totalt 32 personer anmält sig till Akvariehelgen.

Ni hittar listan över antalet anmälningar om ni går in på hemsidan http://www.akvariehelg.se/ och där går in på > Anmälan/priser i menyn och sedan där klickar på > Anmälda
Kjell Fohrman
Administrator
#76 - 24 november 2011 20:19
[INDENT]Fram t.o.m. idag så har totalt 36 personer anmält sig och betalt in avgiften till Akvariehelgen.

Ni hittar listan över vilka som har anmält sig om ni går in på hemsidan [COLOR=#0033cc]http://www.akvariehelg.se/[/COLOR] och där går in på > Anmälan/priser i menyn och sedan där klickar på > Anmälda

PS: Ni hittar en hel del Zoopetare på den listan:D [/INDENT]
Kjell Fohrman
Administrator
#77 - 13 december 2011 19:03
Efterlysning av HÅKAN SVENSSON
Vi har fått in en betalning för paket 1D från Håkan Svensson, men han har inte anmält sig via anmälningsformuläret (eller så har detta inte kommit fram).
Så please Håkan fyll i anmälningsformuläret på denna sida http://www.akvariehelg.se/anmalanpriser/
Om någon vet vilken Håkan Svensson som det är som har anmält sig så meddela mig gärna det så jag kan kontakta honom
#78 - 13 december 2011 19:52
Du har fått pm på ciklidsidan!
Kjell Fohrman
Administrator
#79 - 13 december 2011 20:16
Wilhelm skrev:
Du har fått pm på ciklidsidan!

Tack - kollar upp
Kjell Fohrman
Administrator
#80 - 14 december 2011 08:08
Fram t.o.m. igår så har totalt 40 personer anmält sig till Akvariehelgen.

Ni hittar listan över vilka som anmält sig om ni går in på hemsidan [COLOR=#000000]http://www.akvariehelg.se/[/COLOR] och där går in på > Anmälan/priser i menyn och sedan där klickar på > Anmälda
#81 - 15 december 2011 08:56
Jag har bestämt mig för att dyka upp även nästa år, så vi ses där gubbar! :D
Kjell Fohrman
Administrator
#82 - 15 december 2011 09:43
Johanski skrev:
Jag har bestämt mig för att dyka upp även nästa år, så vi ses där gubbar! :D

Trevligt:D
Kjell Fohrman
Administrator
#83 - 30 december 2011 15:41
Fram t.o.m. idag så har totalt 49 personer anmält sig (och betalt) till Akvariehelgen.

Ni hittar listan över vilka som anmält sig om ni går in på hemsidan [COLOR=#000000]http://www.akvariehelg.se/[/COLOR] och där går in på > Anmälan/priser i menyn och sedan där klickar på > Anmälda
Kjell Fohrman
Administrator
#84 - 2 januari 2012 19:25
Nu är vi fler än 50 anmälda

Fram t.o.m. idag så har totalt 54 personer anmält sig (och betalt) till Akvariehelgen.

Kjell Fohrman
Administrator
#85 - 5 januari 2012 19:44
Fram t.o.m. idag så har totalt 58 personer anmält sig (och betalt) till Akvariehelgen.

#86 - 11 januari 2012 11:26
Anmält och nu också till och med betalt!
Kjell Fohrman
Administrator
#87 - 11 januari 2012 12:12
Bygert skrev:
Anmält och nu också till och med betalt!

Strålande - vi ses i Göteborg/Partille till våren
Kjell Fohrman
Administrator
#88 - 11 januari 2012 19:54
Nu är vi mer än 60 anmälda

Fram t.o.m. idag så har totalt 64 personer anmält sig (och betalt) till Akvariehelgen.

Kjell Fohrman
Administrator
#89 - 12 januari 2012 12:49
Insideinformation:
Några av rumsalternativen för Akvariehelgen är snart fullbokade.
Några av miniföredragen är snart fullbokade.

Självklart kommer det att finnas andra rumsalternativ kvar och även andra miniföredrag, men om du inte vill riskera att just det miniföredrag du ville lyssna på försvinner som alternativ, eller om det boendealternativ du var intresserad av blir fullbokat så anmäl dig och betala mycket snart.
Så snart vissa alternativ är fullbokade så stryker vi dem på hemsidan - www.akvariehelg.se
#90 - 12 januari 2012 16:20
Tur man har huset med sig :)
Kjell Fohrman
Administrator
#91 - 12 januari 2012 16:22
kaj.p skrev:
Tur man har huset med sig :)

Skulle vara det;)
Kjell Fohrman
Administrator
#92 - 13 januari 2012 21:48
Fram t.o.m. idag så har totalt 68 personer anmält sig (och betalt) till Akvariehelgen.

[INDENT]
Insideinformation:
Några av miniföredragen är snart fullbokade.

Självklart kommer det att finnas andra rumsalternativ kvar och även andra miniföredrag, men om du inte vill riskera att just det miniföredrag du ville lyssna på försvinner som alternativ, eller om det boendealternativ du var intresserad av blir fullbokat så anmäl dig och betala mycket snart.
Så snart vissa alternativ är fullbokade så stryker vi dem på hemsidan - [COLOR=#0033cc]www.akvariehelg.se[/COLOR] [/INDENT]
Kjell Fohrman
Administrator
#93 - 16 januari 2012 11:10
Positiv nyhet:
Vi hade förhandsbokat relativt få hotellrum men många av de som har anmält sig har bokat just hotellrum och mest enkelrum så därför var de på väg att ta slut - dock nu har vi lyckats boka upp ytterligare en del rum till samma förmånliga pris. Så passa på inna också dessa tar slut.

Negativ nyhet:
Några av miniföredragen (säger inte vilka) har nu få platser kvar: ett bara 2 platser, ett annat 5 platser - så anmäl er snarast om ni vill välja.
Kjell Fohrman
Administrator
#94 - 16 januari 2012 21:01
Nu är vi fler än 70 anmälda

Fram t.o.m. idag så har totalt 71 personer anmält sig (och betalt) till Akvariehelgen.

Viktig info:
Några av miniföredragen är snart fullbokade (ett av föredragen kan ytterligare 2 anmäla sig til, ett annat 5) .

Så snart vissa alternativ är fullbokade så stryker vi dem på hemsidan - [COLOR=#0033cc]www.akvariehelg.se[/COLOR]
Kjell Fohrman
Administrator
#95 - 17 januari 2012 20:47
Nu är dubbelrummen på vandrarhemmet fullbokade - övriga boendeformer finns kvar
Kjell Fohrman
Administrator
#96 - 18 januari 2012 18:44
Nu är fler än 80 anmälda

Anmälningarna strömmar just nu in och fram t.o.m. idag så har totalt 87 personer anmält sig (och betalt) till Akvariehelgen.

Viktig info:
Några av miniföredragen är snart fullbokade (ett av föredragen kan ytterligare 2 anmäla sig til, ett annat 5) .

Så snart vissa alternativ är fullbokade så stryker vi dem på hemsidan - [COLOR=#0033cc]www.akvariehelg.se[/COLOR][/QUOTE]
#97 - 18 januari 2012 18:49
Nu får man bara hoppas att tiden går fort tills i slutet på mars.....
Kjell Fohrman
Administrator
#98 - 18 januari 2012 19:05
PiaJo skrev:
Nu får man bara hoppas att tiden går fort tills i slutet på mars.....

Om inte annat så ramlar anmälningarna in fort nu i alla fall
#99 - 19 januari 2012 08:13
Ganska gott att man var ute i tid:)!
Kjell Fohrman
Administrator
#100 - 19 januari 2012 18:08
Nu mer än 90 anmälda

Aanmälningarna strömmar just nu in och fram t.o.m. idag så har totalt 97 personer anmält sig (och betalt) till akvariehelgen.

Ni hittar listan över vilka som anmält sig om ni går in på hemsidan [COLOR=#000000]http://www.akvariehelg.se/[/COLOR] och där går in på > anmälan/priser i menyn och sedan där klickar på > anmälda

viktig info:
några av rumsalternativen för akvariehelgen är snart fullbokade.

Så snart vissa alternativ är fullbokade så stryker vi dem på hemsidan - [COLOR=#0033cc]www.akvariehelg.se[/COLOR][/quote][/quote]
Kjell Fohrman
Administrator
#101 - 19 januari 2012 21:02
Viktig info:
Nu är Lasse Forsbergs miniföredrag om Nanosaltvatten fullbokat och man kan inte längre boka sig för detta föredrag
#102 - 20 januari 2012 20:27
Kommer det ut någon info om vem som har bokat sig på resp. föredrag? ...eller det kanske bara är jag som är nyfiken [:o]
Kjell Fohrman
Administrator
#103 - 20 januari 2012 20:34
PiaJo skrev:
Kommer det ut någon info om vem som har bokat sig på resp. föredrag? ...eller det kanske bara är jag som är nyfiken [:o]

Nej det kommer det inte - det får du se på plats, eller om du är väldigt nyfiken så fråga
#104 - 20 januari 2012 20:42
Nej det kommer det inte - det får du se på plats, eller om du är väldigt nyfiken så fråga

Ok, jag kan nog härda ut ovissheten ;):)
#105 - 20 januari 2012 21:17

Får vi reda på vilka föredrag som drar mest publik i förväg eller är det också sånt som märks på plats?
Kjell Fohrman
Administrator
#106 - 21 januari 2012 10:29
Bygert skrev:
Får vi reda på vilka föredrag som drar mest publik i förväg eller är det också sånt som märks på plats?

Det kan vi tala om när anmälningstiden har gått (vilket i princip är när det är fullbokat). Det har varit väldigt jämnt i bägge grupperna - jämnare än vi trodde det skulle vara. Detta eftersom lokalerna är väldigt olika stora max. 18/45/130 och vi därför med avsikt satte ihop föredragen på så sätt att vissa föredrag skulle vara smalare och locka mindre. Så blev det nu inte riktigt - utan det blev jämnare.

Sedan går det ju inte heller riktigt att ens i slutet se vilka föredrag som drar mest eftersom när den undre gränsen är nådd för alla - vilket nu har skett i en grupp - så kan man ju inte längre anmäla sig till det föredraget som sit nådde 18 anmälningar.
T.ex. så är ju Lasses nanoföredrag fullbokat av det skälet men det var på håret (hängde på 1 anmälning) att ett annat föredrag istället hade blivit fullbokat
Kjell Fohrman
Administrator
#107 - 23 januari 2012 17:50
Nu fler än 100 anmälda

Ja nu är det tresiffrigt - för fram t.o.m. idag så har nu totalt 101 personer anmält sig (och betalt) till akvariehelgen.

Ni hittar listan över vilka som anmält sig om ni går in på hemsidan [COLOR=#000000]http://www.akvariehelg.se/[/COLOR] och där går in på > anmälan/priser i menyn och sedan där klickar på > anmälda

Viktig info:
Några av rumsalternativen för akvariehelgen är snart fullbokade, dubbelrum på vandrarhem är redan fullbokat.
Några av miniföredragen är snart fullbokade och ett av föredragen (Lasse Forsbergs Nanoföredrag) är redan fullbokat.

Självklart kommer det att finnas andra rumsalternativ kvar och även andra miniföredrag, men om du inte vill riskera att just det miniföredrag du vill lyssna på försvinner som alternativ, eller om det boendealternativ du var intresserad av blir fullbokat så anmäl dig och betala mycket snart.
Så snart vissa alternativ är fullbokade så stryker vi dem på hemsidan - [COLOR=#0033cc][URL="http://www.akvariehelg.se"]www.akvariehelg.se[/COLOR][/URL]
Kjell Fohrman
Administrator
#108 - 25 januari 2012 11:47
Fram t.o.m. idag så har totalt 104 personer anmält sig (och betalt) till akvariehelgen.

Viktig info:
Några av rumsalternativen för akvariehelgen är snart fullbokade, dubbelrum på vandrarhem är redan fullbokat.
Några av miniföredragen är snart fullbokade och ett av föredragen (Lasse Forsbergs Nanoföredrag) är redan fullbokat.

Självklart kommer det att finnas andra rumsalternativ kvar och även andra miniföredrag, men om du inte vill riskera att just det miniföredrag du vill lyssna på försvinner som alternativ, eller om det boendealternativ du var intresserad av blir fullbokat så anmäl dig och betala mycket snart.
Så snart vissa alternativ är fullbokade så stryker vi dem på hemsidan - [COLOR=#0033cc]www.akvariehelg.se[/COLOR]
Kjell Fohrman
Administrator
#109 - 30 januari 2012 18:40
Fram t.o.m. idag så har totalt 106 personer anmält sig (och betalt) till akvariehelgen.

Viktig info:

Kjell Fohrman
Administrator
#110 - 31 januari 2012 20:16
Nu fler än 110 anmälda

Fram t.o.m. idag så har totalt 111 personer anmält sig (och betalt) till akvariehelgen. Det innebär faktiskt att det nu bara är 19 platser kvar att boka.

Viktig info:

Så snart vissa alternativ är fullbokade så stryker vi dem på hemsidan - [COLOR=#0033cc]www.akvariehelg.se[/COLOR][/QUOTE]
#111 - 1 februari 2012 21:59
Om två smala smärta pöjkar vill komma och ha mat/fika och inträde hela helgen blir det alla i kategori 3 om jag fattat det rätt. Alltså 600 riksdaler per skalle.
Kjell Fohrman
Administrator
#112 - 2 februari 2012 08:40
lillfrasse skrev:
Om två smala smärta pöjkar vill komma och ha mat/fika och inträde hela helgen blir det alla i kategori 3 om jag fattat det rätt. Alltså 600 riksdaler per skalle.

Pga det begränsade utrymmet (det kommer att vara fullspikat till sista plats) så har vi samma pris för vuxna som för barn . Vi diskuterade innan om att vi egentligen borde ha ett speciellt ungdomspris men lokalen är för liten för det och att ha en större sal skulle kosta alldeles för mycket (då skulle entréavgiften säkert ha fördubblats) och då hade priset ändå inte blivit lägre. Så alla som behöver en sittplats måste betala fullt.
Egentligen så är det heller inte en bra miljö för barn här - detta eftersom varenda kvadratcentimeter kommer att vara upptagen så det finns inga lekytor, eller ens avskilda utrymmen när det blir långtråkigt (vilket det kan bli för barnen - speciellt under den långa lördagen). Vi siktar dock på att det blir fint väder [:-174]och inte [:-171] så att åhörarna åtminstone kan gå ut och sträcka på benen i pausen.

Lokalen är definitivt inte optimal för så många - men det är priset man får betala om man vill hålla nere entréavgiften.
#113 - 2 februari 2012 08:53
Kjell Jättekul att det ser ut o bli fullt hus men har du koll på fördelningen Ncs / övriga tycker jag saknar många av de gamla givna :confused::confused:
Kjell Fohrman
Administrator
#114 - 2 februari 2012 09:06
kaj.p skrev:
Kjell Jättekul att det ser ut o bli fullt hus men har du koll på fördelningen Ncs / övriga tycker jag saknar många av de gamla givna :confused::confused:

Nej jag har inte så mycket koll över vilka som kommer - men jag håller med dig om att det är väldigt många nya namn (om man jämför med tidigare Ciklidstämmor) vilket ju helt klart är positivt.
Däremot verkar det vara väldigt dålig uppslutning med föreningsfolk för jag ser väldigt få som har anmält sig som kommer från de stora akvarieföreningarna i Sverige. Förutom från GCG så klart (vi arrangerar ju) så är det egentligen bara Uddevalla Akvarieförening i Sverige som det kommer ett lite större antal ifrån. Dessutom väldigt många från norska akvarieföreningar.
#115 - 2 februari 2012 12:07
Pga det begränsade utrymmet (det kommer att vara fullspikat till sista plats) så har vi samma pris för vuxna som för barn . Vi diskuterade innan om att vi egentligen borde ha ett speciellt ungdomspris men lokalen är för liten för det och att ha en större sal skulle kosta alldeles för mycket (då skulle entréavgiften säkert ha fördubblats) och då hade priset ändå inte blivit lägre. Så alla som behöver en sittplats måste betala fullt.

Egentligen så är det heller inte en bra miljö för barn här - detta eftersom varenda kvadratcentimeter kommer att vara upptagen så det finns inga lekytor, eller ens avskilda utrymmen när det blir långtråkigt (vilket det kan bli för barnen - speciellt under den långa lördagen). Vi siktar dock på att det blir fint väder [:-174]och inte [:-171] så att åhörarna åtminstone kan gå ut och sträcka på benen i pausen.

Lokalen är definitivt inte optimal för så många - men det är priset man får betala om man vill hålla nere entréavgiften.
De smala smärta pojkarna gissar jag är lillfrasse och Staan;):p...
Kjell Fohrman
Administrator
#116 - 2 februari 2012 13:46
ansjo skrev:
de smala smärta pojkarna gissar jag är lillfrasse och staan;):p...

:d
#117 - 2 februari 2012 16:15
:d

Men att vi kan ju behöva en lekhage alternativt bur och man får gärna mata djuren i just den buren.

Jag skall bara dubbelkolla med Staan så kommer anmälan senare ikväll.
#118 - 2 februari 2012 17:09
Anmält och betalt. Nu längtar vi.
Kjell Fohrman
Administrator
#119 - 2 februari 2012 17:37
lillfrasse skrev:
Anmält och betalt. Nu längtar vi.

Jepp jag såg att de två schnitzeltunnnisarna hade anmält sig :D
#120 - 2 februari 2012 18:44
Jepp jag såg att de två schnitzeltunnnisarna hade anmält sig :D

Hmm går det ff in 130 personer :)
Kjell Fohrman
Administrator
#121 - 2 februari 2012 20:20
kaj.p skrev:
Hmm går det ff in 130 personer :)

Vi tillhandahåller skohorn och sen får du dra in magen så går det:p
#122 - 2 februari 2012 20:24
Så får det bli :):)
Kjell Fohrman
Administrator
#123 - 4 februari 2012 12:46
[COLOR=red][SIZE=3][FONT=Calibri]OBS FULLBOKAT; OBS FULLBOKAT; OBS FULLBOKAT; OBS FULLBOKAT[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=red][SIZE=3][FONT=Calibri]Intresset för Akvariehelgen har överträffat alla förväntningar och det är nu redan fullbokat.[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=red][SIZE=3][FONT=Calibri]Dock så finns det 2 möjligheter[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=red][FONT=Calibri][SIZE=3]1/ Vi har vi några enstaka platser(3 st) kvar till söndagen. Om du är intresserad av att enbart komma på söndagen så maila till [/SIZE][/FONT][EMAIL="kjell@fohrman.se"][COLOR=red][FONT=Calibri][SIZE=3]kjell@fohrman.se[/SIZE][/FONT][/COLOR][/EMAIL][SIZE=3][FONT=Calibri] och anmäl ditt intresse.[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=red][FONT=Calibri][SIZE=3]2/ Det kan mycket väl komma in några avbokningar från någon som redan anmält sig (t.ex. pga sjukdom) och vi sätter därför upp en kölista som vi sedan tar i turordning om det skulle komma in några avbokningar. Om du vill sättas upp på en sådan kölista så maila [/SIZE][/FONT][EMAIL="kjell@fohrman.se"][COLOR=red][FONT=Calibri][SIZE=3]kjell@fohrman.se[/SIZE][/FONT][/COLOR][/EMAIL][/COLOR]
[COLOR=red][SIZE=3][FONT=Calibri]OBS att Kjell Fohrman kommer att vara bortrest fr.o.m. den 6-11/2 och därför då inte kan svara på mail – men ni läggs in i turordning efter när mailen kommer in.[/FONT][/SIZE][/COLOR]
#124 - 4 februari 2012 15:24
Kul med så stort intresse. Man var ute i grevens tid då.
#125 - 4 februari 2012 16:33
Riktigt roligt skall det bli :) Håller med Lillfrasse, kul med stort deltagarantal!
#126 - 7 februari 2012 17:28
Vad skall vi hitta på för kul här på forumet medan Kjell är borta då tro?

Kul annars att det är intresse för nåt sånt här och är det fullbokat så lär det väl bli av!
Kjell Fohrman
Administrator
#127 - 29 februari 2012 18:02
[FONT=Calibri][SIZE=3]Nedanstående information om Akvariehelgen har skickats ut till alla som har anmält sig - just in case massutskicket inte har nått fram till alla så lägger jag det här också:

1/ Återbud från Chris Lukhaup.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Calibri][SIZE=3]Tyvärr har Chris tvingats lämna återbud och vi har därför ändrat om lite i programmet. Uwe ”tar över” Chris räkföredrag (Uwe är minst lika duktig på räkor som Chris) och Mikael ”tar över” Chris Indonesien/Sulawesi-föredrag även om Mikael kommer att ta upp lite även om fiskarna på dessa ställen. Ny som föredragshållare blir den välkände österrikaren Anton Lamboj (han har hållit föredrag tidigare i Sverige, samt skrivit många artiklar i Ciklibladet) som ”tar över” Uwes föredrag om västafrikanska ciklider. I det stora hela så är nog detta program minst lika bra som det vi hade tidigare, men vi har självklart förståelse för om någon blir besviken över att Chris inte kan komma. Därför OM någon vill hoppa av Akvariehelgen/Ciklidstämman pga detta så är det Ok, men skicka då omedelbart ett mail om detta till undertecknad. Samma gäller för om någon vill byta till ett annat miniföredrag pga ändringen.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Calibri][SIZE=3]Det nya programmet kan du se nedan och det finns även med som en bifogad fil.[/SIZE][/FONT]

[SIZE=3][FONT=Calibri]2/ Fototävlingen[/FONT][/SIZE]
[FONT=Calibri][SIZE=3]Som ni kan läsa om på hemsidan för Akvariehelgen kommer vi att ha en fototävling/utställning under helgen. Det har tyvärr kommit in väldigt få tävlingsbidrag till denna och vi skjuter därför upp deadline för inskick av tävlingsbidrag en vecka (från 28/2 till den 6/3). Läs mer om denna tävling med jättefina priser på [/SIZE][/FONT][FONT=Calibri][SIZE=3]denna sida[/SIZE][/FONT][FONT=Calibri][SIZE=3] ([/SIZE][/FONT][FONT=Calibri][SIZE=3]http://www.akvariehelg.se/fototavling/[/SIZE][/FONT][FONT=Calibri][SIZE=3]) och skicka in ett bidrag.[/SIZE][/FONT]

[SIZE=3][FONT=Calibri]3/ Vegetarisk mat[/FONT][/SIZE]
[FONT=Calibri][SIZE=3]Om någon av deltagarna har några specifika krav på maten under helgen (vegetarisk, allergier etc.) så skicka omgående ett mail till undertecknad om vad som gäller för dig så skall vi göra vårt bästa för att lösa detta.[/SIZE][/FONT]

[FONT=Calibri][SIZE=3]Vi ser fram emot att träffa er alla på Akvariehelgen[/SIZE][/FONT]

[FONT=Calibri][SIZE=3]För mötesarrangörerna[/SIZE][/FONT]
[FONT=Calibri][SIZE=3]Kjell Fohrman[/SIZE][/FONT]
[EMAIL="kjell@fohrman.se"][FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#0000ff]kjell@fohrman.se[/COLOR][/SIZE][/FONT][/EMAIL]

[SIZE=3][FONT=Calibri]PROGRAM:[/FONT]
[FONT=Calibri]Fredag 30/3[/FONT]
[FONT=Calibri]19.00 Middag (pizzabuffé) samt Nordiska mästerskapet i akvariekunskap[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]Lördag 31/3[/FONT]
[/SIZE][FONT=Calibri][SIZE=3]09.00 Registreringen öppnar
10.00 Inledning
10.10 Ad Konings – Nyheter från Malawisjön [/SIZE](föredraget hålls på engelska)[/FONT]
[SIZE=3][FONT=Calibri]11.10 Fika
11.40 Miniföredrag:[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]a) Mikael Håkansson – Vanliga och ovanliga fiskar och skaldjur i Indonesien.[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]b) Lasse Forsberg – Hur man startar ett Nanosaltvattensakvarium[/FONT][/SIZE]
[FONT=Calibri][SIZE=3]c) Viktor Sundberg - Kamerateknik och bildkomposition - bli en bättre fiskfotograf.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Calibri][SIZE=3]12.25 Lunch samt lotteridragning[/SIZE][/FONT]
[FONT=Calibri][SIZE=3]13.50 Uwe Werner – Hur man håller och odlar sötvattensräkor och andra skaldjur [/SIZE](föredraget hålls på engelska)[/FONT]
[FONT=Calibri][SIZE=3]14.50 David Rejdemyhr – NCS i ett nötskal[/SIZE][/FONT]
[FONT=Calibri][SIZE=3]15.20 Fika samt lotteridragning
15.50 Mikael Håkansson – Kan vildfångad fisk vara bra för miljön?[/SIZE][/FONT]
[SIZE=3][FONT=Calibri]16.50 Joel Malmström – [COLOR=#3e3e3e]Akvarieinredning med hjälp av ”Back to Nature”[/COLOR][/FONT][/SIZE]
[COLOR=#3e3e3e][SIZE=3][FONT=Calibri]18.00 NCS årsmöte[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[FONT=Calibri][SIZE=3]19.30 Middagsbankett samt visning av Ivan Mikoljis fantastiska undervattensfilm ”Undervattensmiljöer i Venezuela”.[/SIZE][/FONT]
[SIZE=3][FONT=Calibri]Söndag 1/4[/FONT]
[/SIZE][FONT=Calibri][SIZE=3]09.30 Anton Lamboj – Ciklider från Kongos flodsystem [/SIZE](föredraget hålls på engelska)[/FONT]
[FONT=Calibri][SIZE=3]10.35 Miniföredrag:[/SIZE][/FONT]
[FONT=Calibri][SIZE=3]a) Ad Konings – Tanganyikaciklider från Pemba i Kongo [/SIZE](föredraget hålls på engelska)[/FONT]
[FONT=Calibri][SIZE=3]b) Uwe Werner – Bisarra malar från Sydamerika [/SIZE](föredraget hålls på engelska)[/FONT]
[SIZE=3][FONT=Calibri]c) Ola Svensson - Rapport från forskningsfronten: Artbildning i Afrikas stora sjöar.[/FONT][/SIZE]
[FONT=Calibri][SIZE=3]11.20 Fika[/SIZE][/FONT]
[FONT=Calibri][SIZE=3]11.50 Ivan Mikolji – Akvariefiskar från Venezuela [/SIZE](föredraget hålls på engelska)[/FONT]
[FONT=Calibri][SIZE=3]13.20 Avslutning samt lotteridragning[/SIZE][/FONT]
Kjell Fohrman
Administrator
#128 - 17 mars 2012 10:19
[COLOR=#000000][FONT=Calibri]Utskick till de som har anmält sig till Akvariehelgen.[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=Calibri]Registrering:[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=Calibri]Programmet startar kl. 19.00 på fredag men vi öppnar registreringen i möteslokalen kl. 18.00.[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=Calibri]På lördag förmiddag startar programmet kl. 10.00 och vi öppnar registreringen kl. 09.00. Speciellt denna dag är det oerhört viktigt att ni kommer i god tid innan programmet startar. Varenda plats (finns inte 1 stol ledig) i lokalen är fullbokad och det skulle bli för rörigt om folk kom efter att föredragen har börjat och började leta efter en plats. Därför har vi inget insläpp efter att ett föredrag har startat. Om då 50 st skulle dyka upp för att registrera sig kl. 08.45 så kommer inte alla dessa att hinna registreras utan de som kommer sist får då avstå från föredraget. Därför kom i tid.[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=Calibri]På söndag förmiddag startar programmet 09.30 och då öppnar registreringen 08.30.[/FONT][/COLOR]
[FONT=Calibri][COLOR=#000000] [/COLOR][/FONT]
[FONT=Calibri][COLOR=#000000]Boende på [/COLOR][/FONT][FONT=Calibri]Partille Vandrarhem[/FONT]
[COLOR=#000000][FONT=Calibri]Incheckningen är här mellan 17.00-19.00. Om du inte kan komma då så meddela undertecknad så får vi fixa det åt er. Frukosten ingår i det pris som ni har betalt, däremot inte sänglinne (80 kr), underlakan/handuk (20 kr) och dessutom måste ni själva städa upp i rummet efter er. Sänglinnen, lakan, handduk etc. kan ni ha med er själva eller välja att hyra av vandrarhemmet när ni checkar in.[/FONT][/COLOR]
[FONT=Calibri][COLOR=#000000]Boende på [/COLOR][/FONT][FONT=Calibri]Apple hotell[/FONT][COLOR=#000000][FONT=Calibri] [/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=Calibri]Det går att checka in på hotellet dygnet runt, men självklart är det bättre om ni gör det så tidigt som möjligt. Hotellet ligger ju också väldigt nära möteslokalen.[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=Calibri]Allmänna kommunikationer:[/FONT][/COLOR]
[FONT=Calibri][COLOR=#000000]På [/COLOR][/FONT][FONT=Calibri]denna sida[/FONT][COLOR=#000000][FONT=Calibri] har vi lagt in information om hur man med bil hittar till de olika lokalen samt boendena samt hur de allmänna kommunikationerna fungerar.[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=Calibri]Parkering:[/FONT][/COLOR]
[FONT=Calibri][COLOR=#000000]På [/COLOR][/FONT][FONT=Calibri]samma sida[/FONT][COLOR=#000000][FONT=Calibri] finns också viktig information om parkeringssituationen för de som kommer med bil. Tänk på att samåka i möjligaste mån.[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=Calibri]Minibuss:[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=Calibri]Vi har hyrt en minibuss som kostnadsfritt kan transportera en del av de som bor på vandrarhemmet och hotellet till/från möteslokalen.[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=Calibri]Det gäller dessa tider:[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=Calibri]Fredag:[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=Calibri]Tur 1: 18.00-19.00 hämtning från vandrarhem/hotell[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=Calibri]Tur 2: Ca. 23.00 från möteslokalen till vandrarhem/hotell[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=Calibri]Lördag:[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=Calibri]Tur. 3: 08.30-10.00 hämtning från vandrarhem/hotell[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=Calibri]Tur. 4: 17.45-18.15 från möteslokalen till vandrarhem/hotell[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=Calibri]Tur. 5: 18.45-19.15 hämtning från vandrarhem/hotell[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=Calibri]Tur. 6: ca. 23.00 från möteslokalen till vandrarhem/hotell[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=Calibri]Söndag:[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=Calibri]Tur. 7: 08.30-09.30 hämtning från vandrarhem/hotell[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=Calibri]Tur. 8: 13.30-14.00 från möteslokalen till vandrarhem/hotell[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=Calibri]Om du vill boka plats i minibussen så måste du förhandsboka. Maila till undertecknad absolut senast den 26/3 och ange vilken/vilka turer du vill åka med. Så kommer vi att sätta ihop en turlista utefter hur många som anmäler sig och denna kommer vi att maila ut den 29/3. OBS – utan förhandsbokning ingen plats i bussen.[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=Calibri]Affärsbesök:[/FONT][/COLOR]
[FONT=Calibri][COLOR=#000000]På [/COLOR][/FONT][FONT=Calibri]denna sida[/FONT][COLOR=#000000][FONT=Calibri] har vi angett en lista över en del bra akvarieaffärer som ni kan besöka i samband med Akvariehelgen.[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=Calibri]Lotterivinster:[/FONT][/COLOR]
[FONT=Calibri][COLOR=#000000]Vi kommer att flera lotterier under helgen. Vinsterna till dessa har skänkts av givmilda företag inom branschen och du hittar en lista på dessa på [/COLOR][/FONT][FONT=Calibri]denna sida[/FONT][COLOR=#000000][FONT=Calibri].[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=Calibri]Vi ses[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=Calibri]Göteborgs ciklidgrupp genom[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=Calibri]Kjell Fohrman[/FONT][/COLOR]
[EMAIL="kjell@fohrman.se"][FONT=Calibri][COLOR=#0000ff]kjell@fohrman.se[/COLOR][/FONT][/EMAIL]
#129 - 17 mars 2012 10:41
Om jag förstår det rätt så om man var anmäld till Chris miniföredrag på Lördagen så kommer Micke köra det istället. Vilket säkert kommer bli minst lika bra.

Ni skall ha en stor eloge för den löpande informationen nu längtar vi till en kanonhelg i akvarismens tecken.
Kjell Fohrman
Administrator
#130 - 17 mars 2012 11:05
lillfrasse skrev:
Om jag förstår det rätt så om man var anmäld till Chris miniföredrag på Lördagen så kommer Micke köra det istället. Vilket säkert kommer bli minst lika bra.

Ja men det är inte samma föredrag - däremot har ju både Micke och Chris varit på samma ställen så det blir liknande föredrag. Mickes föredrag blir en mix av räkor och fiskar, medan Chris bara hade handlat om räkor
#131 - 17 mars 2012 11:33
Ja men det är inte samma föredrag - däremot har ju både Micke och Chris varit på samma ställen så det blir liknande föredrag. Mickes föredrag blir en mix av räkor och fiskar, medan Chris bara hade handlat om räkor

Desto bättre tycker jag då dyker det nog upp en och annan boraras bland många andra godsaker :D
#132 - 17 mars 2012 11:34
lillfrasse skrev:
Desto bättre tycker jag då dyker det nog upp en och annan boraras bland många andra godsaker :D

+1
#133 - 17 mars 2012 11:37
lillfrasse skrev:

Ni skall ha en stor eloge för den löpande informationen nu längtar vi till en kanonhelg i akvarismens tecken.

Håller med dig, kanonbra löpande info!

Skall bli så roligt!
Kjell Fohrman
Administrator
#134 - 17 mars 2012 11:47
Fast allt lämnar vi inte ut i infon.
Igår hade vi andan i halsen - Ivan bor ju i Venezuela och det landets kontakter med USA är ju inte helt friktionsfritt om man säger så. Ivan har flera gånger tidigare passerat genom USA utan problem men när han nu skulle förnya sitt transitpass (hans resa till Sverige går via Miami) så vägrade USA ambassaden att förnya det. Så där stod vi med en biljett (som inte var återbetalningsbar) som kostade 11.000 kr och var helt oanvändbar.
Dock så lyckades vi boka om resan (i detta fall tack vare Magnus i Akvariehelgsgruppen och resebyrån Tinatravel) till en annan rutt som inte passaerar USA. Stort tack till dessa.

Och även till Mikael, Anton och Uwe som ställde upp och ändrade sitt program nu när Chris hoppade av.
#135 - 19 mars 2012 19:37
Jag kan nog inte ens drömma om hur mycket jobb det ligger bakom en sådan här träff. Ni är riktiga eldsjälar!
#136 - 25 mars 2012 09:22
Denna veckan blir en lätt vecka att jobba för man vet ju vad som väntar till helgen :)
#137 - 25 mars 2012 09:35
PiaJo skrev:
Denna veckan blir en lätt vecka att jobba för man vet ju vad som väntar till helgen :)

Ja man vet ju hur det blir mycket skratt och en och annan pilsner. Är det lång omväg och köra förbi Stålnacke och hämta upp oss?
Kjell Fohrman
Administrator
#138 - 25 mars 2012 09:35
PiaJo skrev:

Lätt och lätt - när man tänker på allt som skall hinnas med innan så är det inte helt lätt;):)
#139 - 25 mars 2012 09:38
lillfrasse skrev:
Ja man vet ju hur det blir mycket skratt och en och annan pilsner. Är det lång omväg och köra förbi Stålnacke och hämta upp oss?

Jag väntade på det ;) självklart kan jag hämta er två, det är ingen omväg. Vi tar adress och tid via PM.
Denna gången kan jag iallafall inte köra fast i snön...[:o]

Lätt och lätt - när man tänker på allt som skall hinnas med innan så är det inte helt lätt;):)

Det förstår jag, tänkte mest på mig själv denna gången :)
#140 - 25 mars 2012 11:19
Ska bli riktigt kul med ännu en Ciklidstämma. Detta blir min 8e i rad, fortfarande en bit efter Kjell. Men det tar sig! ;)
#141 - 25 mars 2012 13:54
Du är nog snart ikapp om 30 år!:p
#142 - 25 mars 2012 19:18
Wilhelm skrev:
Du är nog snart ikapp om 30 år!:p

Räknar man antal åkta mil för att deltaga så ligger Alex säkert inte efter ;)
Kjell Fohrman
Administrator
#143 - 25 mars 2012 19:20
Zaphi skrev:
Räknar man antal åkta mil för att deltaga så ligger Alex säkert inte efter ;)

Fast i restid så är det inte så långt:p
#144 - 26 mars 2012 15:58
4 Arbetsdagar kvar sedan brakar det loss det blir nog en trevlig tillställning detta.
#145 - 27 mars 2012 14:55
Fasen, måste boka tågbiljett. Frågan är när man bör vara framme i Partille? Direkt till Partille eller en runda i centrum först? Så många val...
#146 - 27 mars 2012 14:59
Ju tidigare desto bättre när du kommer till den bästa sidan av Sverige, hehe ;)
#147 - 27 mars 2012 15:51
Jag såg på ansiktsboken att bla Nols ciklidhobby har extra öppet och 20% under helgen vi får allt försöka klämma in ett besök där.
#148 - 27 mars 2012 16:31
Vi ses snart :D
#149 - 27 mars 2012 16:41
PiaJo skrev:
Ju tidigare desto bättre när du kommer till den bästa sidan av Sverige, hehe ;)

Det vore inte helt fel nej, men samtidigt så är jag i Schtöckhölm 28-29:e
#150 - 28 mars 2012 14:53
Fick lite förhands info nyss 2 föredrag blir intressanta kan jag säga redan nu. Det kommer bli en kanon helg detta hoppas vädret är med oss.
#151 - 29 mars 2012 13:13
Eftersom jag hängt här och läst en del, så tänkte jag att jag skulle ge mig tillkänna och vinka lite i alla fall. Jag är ett av de okända namnen på listan över akvariehelgens deltagare.
Jag ser fram emot helgen med lite skräckblandad förtjusning. Min kompis drog sig ur, då hon blev bjuden på en resa - så nu är jag ensam bland idel okända ansikten. Dock verkar ni ju trevliga här och vi lär ju i alla fall ha ett gemensamt intresse...

Kallar mig Morrhoppan här, men heter Maria och bor i Göteborg. Jag kommer lördag och söndag och hoppas på en toppenhelg. :)
Kjell Fohrman
Administrator
#152 - 29 mars 2012 13:19
Morrhoppan skrev:
Eftersom jag hängt här och läst en del, så tänkte jag att jag skulle ge mig tillkänna och vinka lite i alla fall. Jag är ett av de okända namnen på listan över akvariehelgens deltagare.

Jag ser fram emot helgen med lite skräckblandad förtjusning. Min kompis drog sig ur, då hon blev bjuden på en resa - så nu är jag ensam bland idel okända ansikten. Dock verkar ni ju trevliga här och vi lär ju i alla fall ha ett gemensamt intresse...

Kallar mig Morrhoppan här, men heter Maria och bor i Göteborg. Jag kommer lördag och söndag och hoppas på en toppenhelg. :)

Det blir garanterat en toppenhelg - fast sknet bedrar om du tror att vi är trevliga ;)
Det tycker inte våra resp. i alla fall för vi är aldrig hemma:D

Vi ses
#153 - 29 mars 2012 13:38
Det blir garanterat en toppenhelg - fast sknet bedrar om du tror att vi är trevliga ;)

Det tycker inte våra resp. i alla fall för vi är aldrig hemma:D

Vi ses

:D Då passar jag nog in! Min man tycker nog att jag är lite tråkig som inte tänkt vara hemma mer än för att sova i helgen.
#154 - 30 mars 2012 06:06
Nu börjar det närma sig, bara några timmar kvar tills jag anländer Hisingen för att plocka upp Mats och sedan färd mot Partille:D. Det ska bli en trevlig helg med nya och gamla vänner, vi ses snart:)!
#155 - 30 mars 2012 08:41
Även jag drar snart från Varberg Vi syns om några timmar. :)
#156 - 30 mars 2012 10:03
Jag kommer imorgon :D får sitta kvar och jobba ett par timmar till:(......

Hoppas ni får en trevlig kväll!
#157 - 30 mars 2012 12:48
Då är det alldeles strax dags att braka iväg först mellanlandar jag hos Staan sedan är friden slut för er :p
#158 - 30 mars 2012 15:46
Jag kommer först imorgon.
Kjell Fohrman
Administrator
#159 - 30 mars 2012 21:07
Första "dagen" avklarad - en mycket trevlig och lyckad kväll
#160 - 30 mars 2012 21:10
Första "dagen" avklarad - en mycket trevlig och lyckad kväll

Ja ni i Västra Götaland har det bra.

Fick du med dig någonting hem?
Eller fanns det någonting nytt och spännande där?
#161 - 30 mars 2012 21:24
Trevlig första kväll nu laddar vi batterina inför morgon dagen
admin
Christian Alfredsson
#162 - 31 mars 2012 07:21
Då var det snart på gång....
admin
Christian Alfredsson
#163 - 31 mars 2012 07:46
Första föredraget är med Ad Konings och nyheter från Malawisjön. Blir spännande att som om det är något nytt.

När jag började med ciklider på 80-talet var det ständiga nyheter och importlistor var häftiga att läsa. Tror att det ebbade ut i mitten av 90-talet. 96 kom väl Ps. demasoni?
admin
Christian Alfredsson
#164 - 31 mars 2012 08:51
Ad Konings - News and views from Lake Malawi

Fokus på Melanochromis. Ad har jobbat intensivare med den gruppen i 4 år. Johnson beskrev en hel del fiskar på 70-talet som man gått igenom och rättat till de fel de hittat. Själv ska jag se om man kan köpa Melanochromis robustus, både snygg och stor mbuna. Efter genomgången finns det 15 arter med Melanochromis.

Summering: En grundlig genomgång av Melanochromis

Hade varit kul att se någon art jag aldrig sett men det handlar idag mer om att organisera och ta hand om de arter vi har. Glöm inte bidra till Stuart Grants minnesfond: http://www.cichlidpress.com/smgfund/index.html
admin
Christian Alfredsson
#165 - 31 mars 2012 10:15
Västra Papaua
Indonesien

Mikael Håkansson berättade om sin resa för ett par år sedan. Målet var att hitta regnbågsfiskar. Inga fiskar exporteras utan det är Cherax. (förbjuden i Sverige) som gäller för export. Fiskar de ville ha fick man skicka via Djakarta.

Blir lite ledsen när Mikael berättar att efter en väg gjorts så är allt runt om kring dött inom något år så det befolkas ganska fort. Såg bilder på både Channa och ciklider som inte ska vara där och ställer till det. Gäller nog att bevara det vi har.

De fångade mycket av fisken i riktigt små vattendrag. Låter som man får kolla in lagerlistorna hos grossisterna då en del av arterna går att få tag i här. De hittade fisken Pseudomugil cf. paskai som var målet. Ni som är här kan se den i ett av akvarierna. Ruskigt snygg fisk.

Summering: Spännande resereportage med några fiskar som ger enormt ha-begär.
admin
Christian Alfredsson
#166 - 31 mars 2012 11:26
Lunchen är snart över. Blev en pastasallad serverad alá flygplansmat. Funkade helt okey.

Första lotteriet draget och jag vann boken Vackraste L-malarna.
admin
Christian Alfredsson
#167 - 31 mars 2012 12:46
Shrimps for the freshwater aquarium
Uwe Werner

Även Uwe nämner problem med utrotning av arter. Befolkningen använder harpun för att fånga räkor (stora sorter som kan bli typ 26 cm) och fiskar.

Föredraget handlade om några stora arter. Googla på macrobrachium så ser ni bilder på hur stora de kan bli. Efter ett tag gick han in på mindre arter. Atya gabonensis var första arten jag känner igen och som jag själv haft. Caridina multidentata som är en räka jag har i nästan alla växtakvarium var med kort.

På slutet var det lite om Caridina - supersnygga!

Summering: Ganska traditionell genomgång av ett gäng arter.

Det är tufft att ha passet direkt efter lunch...
admin
Christian Alfredsson
#168 - 31 mars 2012 13:00
Nordiska ciklidsällskapet i ett nötskal
David Rejdemyr

Presentation av allt som NCS gör. Kan hålla med om att Ciklidbladet äger (men är ju lite partisk)

Summering: Skönt att höra att det finns sådant engagemang!
admin
Christian Alfredsson
#169 - 31 mars 2012 13:47
Tjoho! Vinst på andra lotteriet också. Vann några löv. Lovar att foto hur det blev när jag lagt i dem hemma.
admin
Christian Alfredsson
#170 - 31 mars 2012 14:25
Kan vildfångst av akvariefisk vara bra för miljön?
Mikael Håkansson

Ett miljöföredrag. När man fångar fisken som akvariefisk får man bättre betalt än om man fångar akvariefiskar som foder. Spännande att ca 0.5 promille av fisken från Malawisjön går som akvariefisk. Trålare slänger för dem ointressant död fisk överbord, som kanske kunde sålts som akvariefisk.

Idag är det svårt att exportera fisk från Brasilien. De har en positivlista som listar vilka fiskar som man får exportera.

Många sätt som man fångar akvariefiskar är enkla för att inte skada akvariefisken.

Viltfångad fisk skapar många arbetstillfällen.

Summering: Kul med miljöföredrag. Viltfångad fisk känns ganska okey om det sköts väl.
admin
Christian Alfredsson
#171 - 31 mars 2012 14:58
Akvarieinredning med hjälp av ”Back to Nature”
Joel Malmström

1994 gjorde bakgrunderna succé vid första mässan. Var då ensamma i sitt slag.

Spännande att se hur allt gick till.

Summering: Handlade inte så mycket om akvarieinredning utan mest historiken om bakgrunderna. Ändå intressant.
#172 - 31 mars 2012 15:24
Skoj att du uppdaterar efter hand Christian, nu väntar jag bara på lite bilder på uppladdningen inför middagen, middagen och eftersnacket på natten.Janne
admin
Christian Alfredsson
#173 - 31 mars 2012 19:11
Middagen pågår för fullt. Himlans god mat även om det är trångt om utrymme.

Bilder kommer inte idag ;-)
Kjell Fohrman
Administrator
#174 - 31 mars 2012 22:42
Och nu är jag hemma från en fantastiskt trevlig dag och kväll.
Nu blir det en snabb vända i duschen och sedan i bingen för att komma upp i ottan imorgon och avslutninsgdagen
admin
Christian Alfredsson
#175 - 1 april 2012 05:38
Då var man på G igen. Snart avresa mot ciklidhelg och ciklidstämman igen. Har idag stora förhoppningar på Ad Konings föredrag om ciklider från Pemba.... Där finns det nämligen Tropheus ;-)
#176 - 1 april 2012 06:32
Då var man redo för sista dagens trevligheter något sliten och seg efter den trevliga kvällen igår.
#177 - 1 april 2012 06:44
Kul med lite rapportering till oss, som bor lååångt från Göteborg:).

//Inger
admin
Christian Alfredsson
#178 - 1 april 2012 07:35
Ciklider från Kongos flodsystem
Anton Lamboj

Delar runt Kongos flodsystem är förstört. Mycket skog huggs ner, men även krig ställer till det. Tråkigt att höra.

Kongofloden ha en sträcka med snabbflygande vatten, men stora delar ser ut precis som vid övriga floder. Dvs det finns områden med lugnt vatten också.

Visning av några utvalda arter. Berättar inte vilka, måste kolla om de finns i att beställa i affären först ;-). Många fina dvärgciklider som lämpar sig för ett mindre artakvarium.

Summering: Anton levererar ett engagerat och livligt föredrag. Som oftast när jag hört honom vill jag skaffa någon av de arter han visat
admin
Christian Alfredsson
#179 - 1 april 2012 09:14
Burundi & Norhern Congo
Ad Konings

Ett reseföredrag om resan till Kongo. Ett område där det är riktigt krångligt att få dyka i.

En hel del coola fiskar varav en del bara finns där. En slutsats är att när Tropheus är ensamma på ett ställe så är de svarta utan mönster eller annan färg.

Summering: Klassiskt reseföredrag, ingen ny Tropheus på schemat.
admin
Christian Alfredsson
#180 - 1 april 2012 11:14
Akvariefiskar från Venezuela
Ivan Mikolji

Första gången som föredragshållare.

Riktigt roligt med filmer som har glimten i ögat. Sjukt snygga bilder på Apistogramma.
Vackra vyer.

Ni missar en himlans massa roliga filmer. En film som visar olika biotoper filmad med fish-eye är helt otrolig

Summering: Annorlunda föredrag med otroliga filmer. Man blir riktigt sugen på att inreda ett biotopriktigt akvarium.
admin
Christian Alfredsson
#181 - 1 april 2012 11:16
Då var det inte mer från akvariehelg....
#182 - 1 april 2012 12:23
Tack alla inblandade för en riktigt trevlig helg bra genomfört och toppen föredrag samt mycket trevliga folk.
Kjell Fohrman
Administrator
#183 - 1 april 2012 13:54
Ja och nu var man hemma igen efter en jobbig, men fruktansvärt trevlig Akvariehelg.

I sinom tid blir det en zoopetartikel också men det kommer nog att dröja några dagar för man är lite slutkörd just nu.
admin
Christian Alfredsson
#184 - 1 april 2012 15:00
Jag har fått i de jättestora löven jag vann på lotteriet. Blev supersnyggt. Kul att vinna något man inte visste fanns - du får tacka den som sponsrade med dem.
#185 - 1 april 2012 15:11
Jag instämmer, en mycket trevlig helg med många stora plus och ett par mindre minus:)! Ett stort tack till arrangörerna, och inte minst ett jättetack till föredragshållarna från både när och fjärran:D!
I mina ögon går toppnoteringen i helgen till Ivan Mikolji från Venezuela, med både glimten i ögat och bra filmer var det riktigt kul att få äran att närvara på hans första Sverigebesök:)!
#186 - 1 april 2012 16:33
Stort tack till alla som varit med och gjort helgen möjlig - det var i mina ögon väldigt lyckat, även om jag inte har något annat liknande att jämföra med. Intressanta föreläsningar av väldigt duktiga föreläsare. Det här kommer jag leva på länge. :)
#187 - 1 april 2012 16:46
Då är jag hemma och trött är jag visserligen men det var det värt, mycket intressant har man hört och sett som det kommer att ta ett tag att smälta.
#188 - 1 april 2012 17:16
Jag vill också stämma in med ett stort tack till alla som arrangerat och organiserat denna fullmatade akvariehelg!
Ad Konings Tanganyikaföredrag och Ivan Mikoljis makalösa film (det absolut bästa man någonsin sett!) och föredrag var personliga höjdare för min del, dessa skall sent glömmas!
:)
#189 - 1 april 2012 17:51
Vill även jag säga ett stort tack för en mycket trevlig helg med trevliga föredrag, för mig personligen så var var Ivan Mikoljis filmer den absoluta höjdpunkten.

Men jag vill även tacka för det trevliga umgänget och de nya bekantskaperna:)

Anton Lamhoj startade sitt föredrag med ett par tänkvärda ord, nu kan jag inte det ordagrant men det gick ungefär så här:
Att dessa fantastiska fiskar som vi har i våra akvarium kan förena människor från hela värden till att träffas och ha trevligt.
admin
Christian Alfredsson
#190 - 1 april 2012 17:52
[ATTACH=CONFIG]52451[/ATTACH]
Framför scenen stod snygga akvarium.

[ATTACH=CONFIG]52452[/ATTACH]
Förberedelser i köket.

[ATTACH=CONFIG]52453[/ATTACH]
Kjell Fohrman show

[ATTACH=CONFIG]52454[/ATTACH]
Ett av de små prisborden.

[ATTACH=CONFIG]52455[/ATTACH]
Gissa vilka som jobbar.

[ATTACH=CONFIG]52456[/ATTACH]
Bild på alla föredragshållare. Tyvärr genom finmasigt glas.

Ska jag ta med mig något budskap från helgen är det att vi måste ta hand om de arter vi har. Den naturliga miljön fördärvas och det går fort. ALLA föredragshållare jag lyssnade på vittnade om hur miljöerna fördärvas.
Kjell Fohrman
Administrator
#191 - 1 april 2012 20:20
Tack för alla de vänliga orden - kul att akvariehelgen uppskattades och trevligt med fotona Christian.

Själv rullade det egentligen på även efter att akvariehlegen avslutades. Ivan och Ad är ju kvar här lite längre och direkt efter mötets avslutandes idag tog Lasse med dom in till Universeum och guidade dom runt där och det var mycket uppskattat. Sedan kom Ivan och Ad hem till mig och där bjöd vi på svensk mat med sill till förrätt, älggryta som huvudrätt och Frödinge Ostkaka och lite goda drycker och det blev mycket uppskattat.
De poängterade också bägge hur himla trevligt de hade haft det under helgen. Så denna helg blev verkligen lyckad för alla parter.
#192 - 1 april 2012 20:29
Tack för alla de vänliga orden - kul att akvariehelgen uppskattades och trevligt med fotona Christian.

Själv rullade det egentligen på även efter att akvariehlegen avslutades. Ivan och Ad är ju kvar här lite längre och direkt efter mötets avslutandes idag tog Lasse med dom in till Universeum och guidade dom runt där och det var mycket uppskattat. Sedan kom Ivan och Ad hem till mig och där bjöd vi på svensk mat med sill till förrätt, älggryta som huvudrätt och Frödinge Ostkaka och lite goda drycker och det blev mycket uppskattat.

De poängterade också bägge hur himla trevligt de hade haft det under helgen. Så denna helg blev verkligen lyckad för alla parter.

Ah perfekt måste vara kul för dem att se lite annat än flygplats och folkets hus riktigt bra där Kjell.
Kjell Fohrman
Administrator
#193 - 1 april 2012 20:35
lillfrasse skrev:
Ah perfekt måste vara kul för dem att se lite annat än flygplats och folkets hus riktigt bra där Kjell.

Jepp och imorgon skall Anders Malmsten plocka med Ivan ut i den svenska naturen och på onsdag åker jag upp med honom till Imazo så han blir säkert fullt sysselsatt :D

Och Ad åker hem vid lunchtid imorgon och han följer jag med ut till flygplatsen.

Anton Lamboj stannar ju också kvar i Sverige några dagar och han följde med Micke hem redan idag - så vi gör en hel del för att både dom och vi själva skall trivas
#194 - 1 april 2012 20:40
Jepp och imorgon skall Anders Malmsten plocka med Ivan ut i den svenska naturen och på onsdag åker jag upp med honom till Imazo så han blir säkert fullt sysselsatt :D

Och Ad åker hem vid lunchtid imorgon och han följer jag med ut till flygplatsen.

Anton Lamboj stannar ju också kvar i Sverige några dagar och han följde med Micke hem redan idag - så vi gör en hel del för att både dom och vi själva skall trivas

Det är jättebra det blåser liv i hobbyn jättekul att det varit så stort intresse runt denna helg det behövs för att hobbyn skall leva vidare och utvecklas.
#195 - 1 april 2012 20:46
Ett stort tack till alla som hjälpt till med arrangemanget.
Tycker ni gjorde ett kanonjobb med att ordna allt praktiskt och att ni fick till så många intressanta föredrag.
#196 - 2 april 2012 08:59
Ett stort tack från mig också.

Ps. Har ni genomskådat aprilskämtet? Ett påstående av en föredragshållare var inte sant (om det inte finns fler skämt som jag går runt och tror på!) Ingen har meddelat att de gjort det på ciklid.org ännu http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=65569
#197 - 2 april 2012 09:04
Ett stort tack från mig också.

Ps. Har ni genomskådat aprilskämtet? Ett påstående av en föredragshållare var inte sant (om det inte finns fler skämt som jag går runt och tror på!) Ingen har meddelat att de gjort det på ciklid.org ännu http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=65569

Det var ju en grej som kändes helt otrolig - den blinda cikliden... men man vet ju aldrig..?:)
#198 - 2 april 2012 09:17
Den blinda Lamprologus lethops existerar och är med artregistret på ciklid.org.
#199 - 2 april 2012 09:19
Den blinda Lamprologus lethops existerar och är med artregistret på ciklid.org.

Japp, jag såg det! OK, då får man fundera vidare!:)
admin
Christian Alfredsson
#200 - 2 april 2012 10:32
" target="_blank">

Riktigt rolig idé Ivan fixat med på filmen
admin
Christian Alfredsson
#201 - 2 april 2012 10:42
Glöm inte se del 2
Kjell Fohrman
Administrator
#202 - 2 april 2012 11:38
[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]I det stora hela blev helgen mycket lyckad och att det blev så kan man tacka flera olika grupper:
[/COLOR][/SIZE][/FONT]
[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Göteborgs Ciklidgrupp:[/COLOR][/SIZE][/FONT]
[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Under ca. 1 år har en grupp inom Göteborg Ciklidgrupp lagt ner ett hästarbete i planerandet av hela arrangemanget. Totalt har det hållits nära 20 sammanträffande (planeringsmöten, arbetsmöten, gruppmöten, besiktning av lokaler etc. etc) och antalet deltagare på dessa möten har varierat mellan 5 och 20 personer. Och så själva finalen i helgen då det var 15 personer som jobbade med att få allt att flyta. Ett enormt arbete har lagts ner av de som deltog i denna arbetsgrupp.[/COLOR][/SIZE][/FONT]

[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Föredragshållarna:[/COLOR][/SIZE][/FONT]
[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Ett helt gäng med fantastiska föredragshållare var det och de ämnen som behandlades var väldigt olika. Jag tror inte att någon av besökarna under Akvariehelgen som kom tyckte att samtliga föredrag föll i deras smak utan var och en av oss hade nog sina favoriter (eller snarare sina favoritämnen) och det var ju själva poängen med bredden på föredragen – ”alla” smakriktningar skulle få sitt. Jag har också pratat med en hel del av besökarna och alla var också väldigt positiva. Detsamma kan jag även säga om föredragshållarna - de var väldigt glada över det överväldigande positiva mottagande de fick såväl under sina föredrag samt i pratstunderna med besökarna mellan föredragen.[/COLOR][/SIZE][/FONT]

[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Sponsorerna:[/COLOR][/SIZE][/FONT]
[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Utan sponsorer ingen Akvariehelg. Basen i ekonomin för att kunna arrangera en Akvariehelg som denna till ett så lågt pris med så många internationella föredragshållare var utan tvekan sponsorerna. Denna gång var det 8 sponsorer som vardera bidrog med 3.000 kronor var, det var fler än 30 företag som hade skänkt vinster till våra lotterier (som drog in mer än 40.000 kr), dessutom skänkte sponsorerna vinster till fototävlingen samt till de 6 små utställningsakvarierna. Helt enkelt en fantastisk uppslutning av branschen. En lista över sponsorerna hittar du på denna sida [/COLOR][/SIZE][/FONT][FONT=Calibri][SIZE=3]http://www.akvariehelg.se/sponsorer/[/SIZE][/FONT]

[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Deltagarna:[/COLOR][/SIZE][/FONT]
[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Ja utan deltagare så hade ju Akvariehelgen blivit en flopp – nu var det fullbokat långt i förväg och vi tvingades tyvärr säga nej till många som ville komma. Det var ju i sig väldigt trevligt att det var fullspikat men det förde också med sig att de som kom hade det minst sagt trångt, att det var svårt att lösa alla saker praktiskt och det krävdes verkligen att besökarna som kom var glada och positiva människor som hade överseende med de små skavanker som var (pga av trängseln). Det var absolut inget gnäll utan alla besökare hade verkligen uppriktigt kul och de internationella föredragshållarna var också uppriktigt förvånande över att det kunde vara så trevligt på ett akvariemöte och den främsta anledningen till detta var utan tvekan deltagarna själva.[/COLOR][/SIZE][/FONT]

[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Så ett stort tack till alla i dessa grupper.[/COLOR][/SIZE][/FONT]
#203 - 2 april 2012 18:35
Tack allesammans för en fantastisk helg och för att summera så är jag jäkligt trött nu men med en nytändning av mitt akvarieintresse som varit i en djup svacka. Mikolji var fantastisk med hans lite annorlunda stuk på naturdokumentärer. Jag förstår verkligen inte hur National Geographic och andra inte varit intresserade av dessa med tanke på de var just originella.
Kjell Fohrman
Administrator
#204 - 3 april 2012 17:36
Och nu var Akvariehelgen också över för mig eftersom jag just har "lämpat av" Ivan på flygplatsen och han kunde påbörja sin 2,5 dagars resa hem till Venezuela.
Han var oerhört glad över sitt besök i Sverige och öste beröm över allt - hur fantastisk Akvariehelgen var och alla trevliga människor han träffade, hur vacket det var (och då har ju ändå inte våren kommit än), över att alla svenska tjejer var så snygga och så blev han så jäkla förbluffad över att en bil hade stannat för honom när han skulle gå över en gata:D

Ja allt var så himla trevligt här så han skulle ha velat stannat mycket längre och det var nästan så att han med tårar i ögonen och ville pussa mig adjö på flygplatsen.

Utan tvekan så blev hans besök en mycket positiv upplevelse både för honom och för oss.

Också Ad som jag "lämpade av" igår var väldigt glad och positiv över sitt besök och också han tackade och hälsade till alla som besökt Akvariehelgen. Han kom precis hem till El Paso i Texas och det första han gjorde då var att dra iväg ett mail - [FONT=Times New Roman][COLOR=#000000]Thank you again for the great weekend![/COLOR][/FONT]
#205 - 3 april 2012 17:38
Vad roligt att besöket uppskattades från både dem och oss :D
#206 - 3 april 2012 17:57
Kul att höra att de trivdes under sitt besök här. Riktigt kul att få äran att lyssna på sådana storheter det var banne mig världsklass på programmet tummen upp för alla som på något sätt varit iblandade.
Kjell Fohrman
Administrator
#207 - 4 april 2012 10:32
Fick just ett mail från Uwe Werner

[FONT=Times New Roman][COLOR=#000000]I think all was very well organized and the astmosphere was great. Congratulations![/COLOR][/FONT]

Han tänker också skriva en kortare artikel från mötet till den tyska akvarietidningen DATZ och han efterlyser foton. Jag har en del men saknar ett bra foto på alla föredragshållare (de samlades ju framme vid scenen i slutet av söndagen) så om någon har ett sådant foto maila det till mig [EMAIL="kjell@fohrman.se"]kjell@fohrman.se[/EMAIL] så skickar jag det vidare
#208 - 5 april 2012 18:00
Tack för en trevlig helg. Bra föredrag och dito föredragshållare. Filmen på lördag var ju bäst, SA-fiskporr.. :-)
God mat, trevlig atmosfär, bra arrangerat och kul att träffa alla zoopetare igen.
Kjell Fohrman
Administrator
#209 - 5 april 2012 18:40
Ja porr en lördagkväll - det är kanske inte riktigt rumsrent men här blev det ändå det:D

Kolla gärna in på Ivans hemsida http://www.facebook.com/mikoljiwebsite

Där han på vägen hem skrev dessa vänliga ord om Akvariehelgen

The Scandinavia Cichlid Organization meeting was SUPER COOL! The people SUPER NICE! Gothenburg SUPER BEAUTIFUL and SUPER COLD! I had a SUPER TIME! Thank you all for everything!
#210 - 6 april 2012 09:37
Någon som minns vad rengbågs fisken som simmade i ett av akvarierna hette?
Kjell Fohrman
Administrator
#211 - 6 april 2012 09:47
lillfrasse skrev:
Någon som minns vad rengbågs fisken som simmade i ett av akvarierna hette?

Det gör jag:p
#212 - 6 april 2012 09:51
Men så ut med det då. Skall beställa ett gäng om någon vecka. Just nu silikonerar jag lotteri vinster i karet de skall gå. :D
Kjell Fohrman
Administrator
#213 - 6 april 2012 10:37
lillfrasse skrev:
Men så ut med det då. Skall beställa ett gäng om någon vecka. Just nu silikonerar jag lotteri vinster i karet de skall gå. :D

Men så ut med det då för du frågade ju inte vad den hette - utan bara om nån visste namnet:p

Nåväl Pseudomugil cf. paskai dyker upp som ny artbeskrivning på Zoopet den 16/4
#214 - 6 april 2012 10:53
Tack för det Kjell du är en klippa. Trevlig liten firre det där.
#215 - 6 april 2012 10:56
Men så ut med det då för du frågade ju inte vad den hette - utan bara om nån visste namnet:p

Nåväl Pseudomugil cf. paskai dyker upp som ny artbeskrivning på Zoopet den 16/4

Fin bild Kjell! Jag borde ha släpat med mig en blixt. :p
#216 - 6 april 2012 11:26
Fin bild Kjell! Jag borde ha släpat med mig en blixt. :p

Ljus är a&o minst lika viktigt som objektivet. Du behöver lägga upp en ny avatar med skägg å allt.
#217 - 6 april 2012 13:40
lillfrasse skrev:
Ljus är a&o minst lika viktigt som objektivet. Du behöver lägga upp en ny avatar med skägg å allt.

Min blixt tjuter likt en luftvärnssiren tyvärr så jag har den bara ytterst sällan. Haha, jag får ta en bild först.
Kjell Fohrman
Administrator
#218 - 6 april 2012 13:50
Min blixt tjuter likt en luftvärnssiren tyvärr så jag har den bara ytterst sällan. Haha, jag får ta en bild först.

Det låter som om det var din blixt som jag använde som "pausinstrument" under akvariehelgen:D
#219 - 6 april 2012 14:15
Det låter som om det var din blixt som jag använde som "pausinstrument" under akvariehelgen:D

Du, det där "pausinstrumentet" fungerade riktigt bra! ;)
Kjell Fohrman
Administrator
#220 - 12 april 2012 09:40
Jag lägger in det mail som skickades till alla deltagare under Akvariehelgen.

[COLOR=#000000][FONT=Calibri]Utskick till de som besökte Akvariehelgen.[/FONT][/COLOR]

[COLOR=#000000][FONT=Calibri]Så är då Akvariehelgen avslutad och den blev utan tvekan mycket lyckad. Föredragshållarna var fantastiska och gjorde stor succé samtidigt som vi alla hade otroligt trevligt tillsammans och stämningen var verkligen på topp under hela helgen. Visst det var egentligen väl trångt i lokalen men ändå flöt allt på förvånansvärt bra.[/FONT][/COLOR]

[COLOR=#000000][FONT=Calibri]Vi som arrangerade Akvariehelgen vill tacka alla som kom för att ni genom vara så trevliga gjorde att tillställningen blev så lyckad.[/FONT][/COLOR]

[COLOR=#000000][FONT=Calibri]Efteråt har vi fått många trevliga tackmail och SMS från besökarna (tack för dom) och vi vill speciellt lyfta fram 3 sådana från några av våra prominenta gäster.[/FONT][/COLOR]

[SIZE=2][COLOR=#000000][FONT=Calibri]Uwe Werner: [COLOR=black]I think all was very well organized and the atmosphere was great. Congratulations![/COLOR][/FONT][/COLOR]

[COLOR=#000000][FONT=Calibri]Ad Konings: [COLOR=black]Thank you again for the great weekend![/COLOR][/FONT][/COLOR]

[FONT=Calibri][COLOR=#000000]Ivan Mikolji: [/COLOR][COLOR=#222222]The Scandinavia Cichlid Organization meeting was SUPER COOL! The people SUPER NICE! Gothenburg SUPER BEAUTIFUL and SUPER COLD! I had a SUPER TIME! Thank you all for everything![/COLOR][/FONT]

[/SIZE][FONT=Calibri][COLOR=#000000]Jag kan också nämna att det nu också finns en webbartikel från Akvariehelgen på [/COLOR][/FONT][FONT=Calibri]denna hemsida[/FONT][FONT=Calibri][COLOR=#000000], dessutom kommer det naturligtvis en utförlig artikel i nästa nummer av Ciklidbladet så om ni inte redan är medlem i Nordiska Ciklidsällskapet (NCS) och därmed får Ciklidbladet så är det hög tid att [/COLOR][/FONT][FONT=Calibri]bli medlem i NCS[/FONT][COLOR=#000000][FONT=Calibri]. Det är också på gång en artikel om Akvariehelgen (skriven av Uwe Werner) i det kommande numret av den tyska akvarietidningen DATZ.[/FONT][/COLOR]

[COLOR=#000000][FONT=Calibri]Vi kommer nu att lämna över listan med e-postadresser till NCS. De kommer sedan att lägga upp Ivan Mikoljis fantastiska undervattensvideo så att alla som deltog på Akvariehelgen kan ladda ner den.[/FONT][/COLOR]

[COLOR=#000000][FONT=Calibri]Ett stort tack till er alla från oss i Göteborgs ciklidgrupp[/FONT][/COLOR]

[COLOR=#000000][FONT=Calibri]Göteborgs ciklidgrupp genom[/FONT][/COLOR]

[COLOR=#000000][FONT=Calibri]Kjell Fohrman[/FONT][/COLOR]

[EMAIL="kjell@fohrman.se"][FONT=Calibri][COLOR=#0000ff]kjell@fohrman.se[/COLOR][/FONT][/EMAIL]

#221 - 12 maj 2012 22:11
Nu har det gått ut ett mail med en länk med nedladdningsinstruktioner till Ivans film för de som
var på stämman.
Kjell Fohrman
Administrator
#222 - 13 maj 2012 06:44
endymion skrev:
Nu har det gått ut ett mail med en länk med nedladdningsinstruktioner till Ivans film för de som

var på stämman.

Tack
#223 - 13 maj 2012 12:18
Länken är bruten i mailet så man får markera och klistra in HELA länken i adressfältet i sin browser.
#224 - 13 maj 2012 19:45
Nog tålde den filmen att ses en gång till alltid...
Christer5
#225 - 13 maj 2012 19:47
Kan inte vi andra få se den filmen ?
#226 - 13 maj 2012 20:12
Christer5 skrev:
Kan inte vi andra få se den filmen ?

Ivan bad speciellt att inte sprida den det är fishfromvenezuela.com enda inkomstkälla att de som var där har fått möjlighet att få filmen får ses som otroligt generöst gest från hans sida. Man kan alltid köpa filmen den är väl värd att se och pengarna går till ett bra projekt.
Kjell Fohrman
Administrator
#227 - 13 maj 2012 20:20
Och idag har vi som jobbade med Akvariehelgen haft ytterligare ett arbetsmöte.
Nämligen att såga, klyva och sortera ved hemma hos mig. Ett stort tack till alla som ställde upp - nu har vi värme i huset flera år framöver:D
Christer5
#228 - 14 maj 2012 08:57
lillfrasse skrev:
Ivan bad speciellt att inte sprida den det är fishfromvenezuela.com enda inkomstkälla att de som var där har fått möjlighet att få filmen får ses som otroligt generöst gest från hans sida. Man kan alltid köpa filmen den är väl värd att se och pengarna går till ett bra projekt.

Okey då förstår jag.
Kjell Fohrman
Administrator
#229 - 24 maj 2012 16:16
Idag ramlade det senaste numret (juni 2012) av den tyska akvarietidningen DATZ ner i min brevlåda. I den fanns en mycket poistiv 2-sidors artikel om Akvariehelgen - väldigt kul att vårt möte även uppmärksammas internationellt:D
#230 - 27 maj 2012 21:22
Härligt! Om något så kan det dra ännu mer internationella deltagare nästa gång.

Annons