Akvarieköp på nätet?

#1 - 13 april 2002 22:31
Jag har funderat på att köpa ett nytt akvarium med en volym på runt 300-400 liter. Har varit runt och tittat och hört mig för i de zooaffärer som finns i närheten av där jag bor. Utbudet är inte så imponerande och akvarier i den storleken har butiken, av säkert förklarliga skäl ej hemma utan de får beställa från sin grossist, vilket gör att de fördelar man annars har vid köp i butik (att kunna se och känna på varan)ej existerar. Eftersom jag ändå inte kommer kunna se "mitt" akvarium innan köpet så kan jag ju lika gärna köpa det via nätet. Det borde dessutom bli billigare.

Så till min fråga; Är det någon som känner till eller har erfarenhet av akvarieköp via nätet eller typ vanlig "postorder". Ja

Jag är lite intresserad av akvarier från Akvastabil. Var kan man köpa dessa till bra pris?

#2 - 17 april 2002 08:30
Hjälp! Är det ingen som känner till någon bra "näthandel" för akvarier? Skulle gärna köpa ett Akvastabilakvarium till bra pris på nätet istället för i butik.

#3 - 17 april 2002 10:11
Kolla först om det inte finns något beg. i närheten.
Om du ändå skall köpa på nätet, kolla vems ansvaret är om det skulle uppstå sprickor under frakten, glas hör liksom till den fragila avdelningen minst sagt.

Annons