I akvarielogg del 1 skrev jag att resterande pansarmalar skulle flyttas över till det nya karet (så att den ensamme lille stackaren som följde med i botiaflytten skulle slippa vara ensam mal) men så blev inte fallet. De rackarens scalarerna simmade i vägen hela tiden så det blev dom som fick flytta dag 19.
Dag 34 fick så de resterande firrarna flytta också som bestod av 3 pansarmalar och en större ancistrus och inte att förglömma den lille survivorn supertetran:D.
Höll bra koll på den lille tetran de första dagarna men sen en dag var den borta. Hm...synd. Jag hade planterat bra med växter för den att gömma sig i men det hjälpte tydligen inte...trodde jag. Efter ytterligare några dagar hade den återuppstått för andra gången...halleluja. Idag har den överlevt 12 dagar tillsammans med scalarerna. Den håller sig ganska lågt så självbevarelsedriften har nog ökat en del. Nu har jag bestämt mig att skaffa 4-5 tetror till, inte mycket till stim kanske men jag hoppas dom kan ha lite stöd i varandra...hahaha.
Jag har även bytat lysrör och satt på reflektorer och hittills verkar både fiskar och växter trivas ypperligt.