Akvarier (o liknande) att besöka i Sthlm?

#1 - 13 juli 2003 17:07
Ska åka till Sthlm över tre dagar i augusti. Funderar på om det finns nåt i fiskväg att besöka där? Bra zooaffärer, offentliga akvarier o liknande? Besök på Naturhistoriska och Akvarielagret är redan inplanerat [:)]

#2 - 13 juli 2003 17:15
Du kan ju titta på detta www.aquaria.se det ligger brevid vasamuseumet.
#3 - 13 juli 2003 17:26
Skansens akvarium tycker jag är värt ett besök också. I övrigt så verkar det vara mindre fisk i baljorna hos de flesta Zoo-affärer över sommaren. Jag har två butiker som jag tycker är värda att se:

Djurmagazinet i Tyresö (2 mil från Centrum) I Tyresö finns dessutom en utsätllning på biblioteket om fiskarna som lever i Tyresös vatten.

Sedan finns det en bra butik i Slagsta Centrum i Botkyrka, 1,5 mil från stan, fast åt ett annat håll. Nybyggt och fräscht där.

Swetrot
#4 - 13 juli 2003 17:29
Skansenakvariet har några fina akvarium, plus att man kan gosa med lemurer [:)]
#5 - 13 juli 2003 18:45
Missa inte Aquaria! Jag tycker att det är bättre än skansens akvarium och dessutom billigare (skansenakvariet kostar typ 120:- per person). Men om du har tid och råd tycker jag att du ska kolla båda. Gillar du Malawi och/eller Tanganyika så ska du åka till akvarieleasings butik också (i sundbyberg). Har du bil så är det ganska nära akvarielagret.

mvh /Henrik
#6 - 13 juli 2003 22:02
Tjena!
Håller med henriklh om att akvarieleasing och avarielagret är väl värt ett besök.
Själv bor jag i Västerås och tar gärna bilen upp till Stockholm för att gå i dessa affärer.
www.akvarielagret.se & www.akvarieleasing.se

Ha så kul!
/Nille
#7 - 15 juli 2003 12:14
Jag rekomenderar (akvarielagret.se) i Bomma. Där finns det mycket att se. Där kan man bli fast ett tag. Stor butik, har bara vatten djur av alla slag vanliga, ovanliga, sötvatten, bräcktvatten och saltvatten.
Titta in på deras hemsida och få en försmak men det finns mycket, mycket mer där!! www.akvarielagret.se
#8 - 15 juli 2003 12:25
Eftersom du ska till NRM så är Bergianska trädgården www.bergianska.se väl värt ett besök. Den ligger på andra sidan vägen. Missa inte att det finns en hel del utanför Andersons växthus samt förstås Victoriahuset som har en hel del akvarieväxter (samt guldfisk och guppy).

Annons