Akvarieställning på höjden??

#1 - 10 december 2006 09:38
Jag har nu ett helt gäng med småakvarium utplacerade både här och där som är c:a 30cm breda.

Min plan är att köpa en lagerhylla c:a 60 cm bred i stål för att samla mina burkar (det blir så mycket lättare med belysningen då också) på samma plats.

Jag har ringt till Bauhaus men deras stålprofiler för hyllbyggen har tydligen utgått ur sortimentet :(.

Har någon av er något bra tips på inköpsställen för dyl saker i Stockholmstrakten???
#2 - 10 december 2006 13:38
Jula har en bra hylla för 495 pix. H180/B90/D45, plåt eller aliminumställning
i 5 plan med hyllor av spånskivor. Varje plan lär tåla ca 250 kg. För säkerhets skull har jag bytt skivorna som var ca 10mm till 20 mm. Har några 100liters burkar i den och jag är helnöjd.
#3 - 10 december 2006 14:30
Tack för tipset!

Jag får inte riktigt plats med en så bred hylla på den plats som jag har tänkt mig. Finns det fler förslag??
#4 - 10 december 2006 15:27
Bygg en egen ställning, är rätt billigt och inte alls så svårt :)
#5 - 11 december 2006 02:31
Jag har en lagerhylla som jag fick tag på via Claes Olsson, det får plats 120 liters akvarium på varje våning och är 4 våningar. De klarar nästan 1000 kg / hyllplan. Om dessa lagerhyllor finns kvar vet jag inte, men stabila o funkar om du vill ha akvarium i 4 plan. Jag är inte hemma nu men jag tror att denna hylla är ca 100 cm bred.. ( tänker på hur långa akvarium jag har )

Låter som förslaget från Jula låter bra... ngt jag ska kolla vidare på också.

Hälsn Robban

Annons