Akvariet låter på natten?

#1 - 28 september 2008 19:20
När lampan släcks om nätterna börjar det låta en massa i akvariet. Det är typ rassel, skrapningar, bubbel, plask, och allt möjligt. Ibland låter det som att det spricker, varav jag blir rädd och kollar ifall det har spruckit, men det gör aldrig det. Jag har inte så överdrivet livliga fiskar heller, fast jag vet inte. Vad kan det vara?
#2 - 28 september 2008 19:23
Vad har du för fiskar? Kan vara fiskar som blir aktiva på natten
#3 - 28 september 2008 19:37
Kan även vara lysrampen som knakar när den släcks. Det gör min, var livrädd den första veckan :)
#4 - 29 september 2008 03:54
Nattliga ljud är ju det bästa som finns... ehum... Gäddcikliderna får för sig att plaska ytan, vatten som porlar i 7 burkar, en luftkompressor som står och brummar - vem har sagt att akvarier ska vara tysta?

//C
#5 - 29 september 2008 15:11
JojjeN skrev:
Vad har du för fiskar? Kan vara fiskar som blir aktiva på natten

En hög guppys, en stor mal av okänd art, en elefantfisk, glasmalar, och ett par svärdbärare.
Fast de har itne låtit förut, och det är mer... "knak"-ljud. Skulle kunna vara ljusrampen som kallnar, fast det fortsätter liksom...
Häromveckan lät det så högt att jag vaknade på natten också... : O
#6 - 29 september 2008 15:14
Kan de va golvet.... hus kan ju knaka pga väderväxling o det e ju ganska belast där ett akvarium står
#7 - 29 september 2008 15:23
Låter som att du tror det är spöken. :P
#8 - 29 september 2008 16:02
Jag skulle tippa på rampen, knakar om min med när den har slocknat, samma sak gäller min tv när den har stått på länge oc jag stänger av den, om det är nu är tv.n som låter för den har jag brevid akvariet
#9 - 29 september 2008 21:04
JojjeN skrev:
Låter som att du tror det är spöken. :P

Det kanske det är också!
Fast förmodligen inte. Men jag har funderat på om det är typ hörn eller nåt som spricker, för jag ser ju inte pga aluminiumramen. Men det läcker inte, så... Äsch, vi säger att golvet knakar.
#10 - 2 oktober 2008 17:26
Kolla försäkringen...

Annons