Programmet är nu ute http://www.sarfakvarist.se/SARFEvenmangAD20081.html
Blir mycket med Duisburg o Malmö i oktober. :D
Annika skrev:Finns det inget enkelrum. Jag vill inte dela :)
Patrik Steen skrev:Ja det ska bli roligt att gå på,skönt att det är så nära att man slipper klyddet med rum.
Då lär jag nog inte komma fram,jag får Tåga mig fram på järnvägen:Dkaj.p skrev:Så du skall cykla hem på natten Stene. :p:p
Fick sedan tag på Niklas Bard o inga problem med enkelrum Han hade dock inte priset så han återkommer med detta.
Under lördagen kommer man bla. kunna lyssna på fyra olika föredragta lotter
nille skrev:Vi har fått fram en prisuppgift på enkelrum på Ibis kostnaden per natt inkluderat frukost är 665 kr.
Annika skrev:Paket 5: pris 880 kr entré lördag, entré söndag, supé lördag samt
övernattning en natt på Hotell Ibis i dubbelrum.
Tillägg för enkelrum 285:- (Totalt 1165:-)
Paket 6: pris 1260 kr entré lördag, entré söndag, supé lördag samt övernattning två nätter på Hotell Ibis i dubbelrum.
Tillägg för enkelrum 570:- (Totalt 1830:-)
Annika skrev:Paket 5: pris 880 kr entré lördag, entré söndag, supé lördag samt
övernattning en natt på Hotell Ibis i dubbelrum.
Tillägg för enkelrum 285:- (Totalt 1165:-)
Paket 6: pris 1260 kr entré lördag, entré söndag, supé lördag samt övernattning två nätter på Hotell Ibis i dubbelrum.
Tillägg för enkelrum 570:- (Totalt 1830:-)
Kjell Fohrman skrev:Också jag har nu anmält mig till Akvariets Dag. Jag bokade dock bara för lördag natt.
Patrik Steen skrev:Då har man anmält sig till Lördagen och en Supe senare på Kvällen..
Annika skrev:Är det någon mer än jag som är sugen på att åka till Köpenhamn på fredagen? Jag kommer med flyget kl 08:10 och gör gärna sällskap med någon till Köpenhamn och kollar akvarieaffärerna.
nille skrev:Kom igen och anmäl er till Akvarietsdag 2008
Gå in på MAF´s hemsida och kolla program och priser.
www.malmoakvarieforening.se
MVH Niclas
kaj.p skrev:Tur man är med i många föreningar, detta kanske går ihop sig. :p:p:p
Larry Stockholm skrev:
Annika skrev:1:a september, nu är hösten här. Ni glömer väl inte att anmäla er till Akvariets Dag? Sista anmälningsdag är den 16/9.
Kom och umgås, lyssna på bra föredrag, partaja och sist men inte minst bjud på växterna i den avslutande växtauktionen!
Vi ses där //Annika
Härligt NIC!!!NIC skrev:Anmälning kommer snarast..!
nille skrev:Jag skickar dig ett pm.när jag fått betalningen bekräftad av vår kassör.
Endast åtta dagar kvar har man på sig för att anmäla sig om man vill boka boiende och/eller supe.Missa inte denna trevliga tillställning
Niclas
nille skrev:Kom igen och börja anmäl er nu .
Endast 18 anmälningar har hittills inkommit.
Vore hemskt bra om inte alla tänkt anmäla sig söndag kväll som är sista dag för anmälan.
Niclas
c90368 skrev:Har just köpt nytt hus med blivande akvarierum i källaren:)
Så jag har inte tid[:-92]
Guy Palm skrev:Ingen ursäkt, om vi inte försöker att ta oss till de träffar som anordnas så kommer snart alla tröttna på att försöka ordna några arrangemang och vi kan sitta hemma vid datorerna.
c90368 skrev:Därmed slut på detta ämne i denna tråd för min del!
Nina82 skrev:Sen lär det väl komma en del oanmälda på dagen/dagarna. Inträde till det skulle väl betalas på plats om jag inte missminner mig. Vi blir kanske en liten skara från NVSA som kommer en av dagarna iaf :)
Kjell Fohrman skrev:Ja nu gäller det som sagt deadline för supén och boendet.
Supén tycker jag oftast är det trevligaste för då blir det alltid en massa fisksnack (och annat snack också för den delen:D) under gemytliga former. Detta ger nästan mer än föredragen så även om man nu råkar på i närheten av Malmö och sover hemma så tycker jag att man skall anmäla sig till supén i alla fall.
Larry Stockholm skrev:Körde en nattmangling med Niclas i Malmö och bokade in mig. Jag är väl inte den sista som anmält mig, det brukar ju alltid komma in en massa sista dagen. Vi ses i Malmö.
lillfrasse skrev:Då var man anmäld och har betalt då.
lillfrasse skrev:Vet inte riktigt när jag anländer eller om jag sammåker med fler.
nille skrev:Kom igen visst vill även du vara med på supen.
Anmäl er senast torsdag.
Niclas
nille skrev:Kom igen visst vill även du vara med på supen.
Niclas
Ja det är du inte ensam om Daniel:Ddaniel_i_malmö skrev:Ja, jag vill vara med på både supen och supén! :)
Larry Stockholm skrev:Jag kör ner på fredag vid 15.00 - 16.00 beroende på när jag kan få loss mitt ressällskap från Naturhistoriska.
Finns ett baksäte ledigt från Stockholm.
Återresa sker efter aktiviteterna på söndag.
nille skrev:Vill du vara säker på att få en plats på föreläsningarna bör du göra det,då det är begränsat antal platser i lokalen.
Det är paket 1 man kan boka vill man bara gå en dag måste man ange vilken dag.
Niclas
daniel_i_malmö skrev:Jag har nu förtydligat informationen om förhandsanmälan till föredragen på MAFs hemsida. Se här:
http://www.malmoakvarieforening.se/akvariets-dag-2008/akvariets-dag-2008---anmalan-lokaler-och-logi.aspx
Det räcker väl att försöka dra dit gubben:D:DNina82 skrev:Tack för den Daniel :D
Hur ser det ut? Är det många som anmält sig till föreläsningarna?
Själva kommer vi förmodligen inte kunna anmäla oss förrän ganska sent. Ska samla några från nvsa ev. och då ska det bestämmas dag och vilka föredrag [:o].. Det kan ta sin lilla tid [;)]
Patrik Steen skrev:Det räcker väl att försöka dra dit gubben:D:D
Nja så farliga är vi inte det är bara Nic som kan vara våldsam och skum:D:D:DNina82 skrev:Jodå, jag och gubben har tänkt oss dit. Raggar med lite folk från nvsa oxå för att det ska kännas lite lönt :).. Måste ju ha någon att gömma sig bakom när man träffar farligt zoopetfolk [:-116][:-82]..
ansjo skrev:Ja, det är en himla tur att ni inte ska till Åleds i helgen då vi är några Västare som ska dit, och känner du inte igen oss ser vi ut ungefär så här: [:o)] [:-9] [:-31] [:-41] [:-75] [:-70] [:-90] [:-120] Vem som är vem får du gissa:p!
Patrik Steen skrev:Nja så farliga är vi inte det är bara Nic som kan vara våldsam och skum:D:D:D
Tur det är sällan kostymgubbar som går på dessa tillställningar:p:DNina82 skrev:Nic kan ju ta med sitt svärdbäraryngel som han så snällt erbjöd mig som tack en gång i tiden :D..
Nejdå.. Såna som Nic är jag van vid ;).. Det är gubbar i kostym som gömmer sin aggression och ändå är skumma som skrämmer mig mest [:-84] :D
Säger bara till er alla att om ni ser mig där är ni välkomna att komma fram och säga hej.. För jag är usel på sånt [B)].. Lite blyg är jag nog till en början, sen jäklar :p
Patrik Steen skrev:Är det nån särskild tid som är satt på rundvandringen innan på Lördagen?
[/FONT]
[FONT=Tahoma]Om du vill följa med på butikstur i Malmö på lördag förmiddag ska du befinna dig utanför entrén till hotellet kl 08.40 för avfärd.[/FONT]
ok:)Kjell Fohrman skrev:De som anmält sig har fått detta mail
Vilka affärer Daniel är det som gäller på Lördagen?daniel_i_malmö skrev:Butikerna som vi avser att besöka på fredagen är:
www.cichlidecentret.dk
Martin kommer att öppna tidigare för våran skull;-)!
www.neonfisken.dk
Akvarium-Østerbro
www.akvarieudstyr.dk
www.malawi-amager.dk
Detta är en nyöppnad butik med Malawi & tillbehör.
www.driveinbottleshop.dk/shop/index.php
Denna endast för personer över 18 år.
Givetvis så kan vi göra ändringar i rutten om så önskas sedan så ska vi även ha lite mat i kroppen.
Finns det folk som inte anmält sig så hör av Er!!
Vi utgår från IBIS Hotell /Stadiongatan och samlas där 10.20 därefter ska vi inom Kastrup och hämta upp en bil.
Jag vill att " Bollisbilen" hör av sig och likaså Annika Y,,har mailat er men ej erhållet svar.
På Lördagen när det gäller Malmöturen så är det samling på samma ställe 08.40!!
daniel_i_malmö skrev:
Jag vill att " Bollisbilen" hör av sig och likaså Annika Y,,har mailat er men ej erhållet svar.
daniel_i_malmö skrev:Finns det folk som inte anmält sig så hör av Er!!
Vi utgår från IBIS Hotell /Stadiongatan och samlas där 10.20 därefter ska vi inom Kastrup och hämta upp en bil.
Larry Stockholm skrev:Vilken av "Bollisbilarna" syftar du på? Jag har inte fått något mail.
Lasse
mailadress: [email]Lars-Olof.Omfors@unilever.com[/email]
Patrik Steen skrev:Vilka affärer Daniel är det som gäller på Lördagen?
Patrik Steen skrev:Nedräkningen har börjat!!Helgens Höjdpunkt
Kan kanske instämma;)jag får väl ändra det till Årets Höjdpunkt:Ddaniel_i_malmö skrev:Nja, jag skulle vilja påstå årets höjdpunkt... Möjligtvis på andra plats efter MAFs nyligen avklarade Tysklandsresa ;)
Annika skrev:Hej hej, hallå!!!
Nu börjar jag äntligen kvickna till efter en ordentlig 4 veckors förkylning som avslutas med en riktigt elak halsinfektion. Jag går nu på en dunderkur antibiotika och dyker upp i Malmö imorgon. Vi ses
miluhe skrev:Ska bli skoj!
Min man Schumi kommer att rulla mig runt i rullstolen, Jag orkar inte hoppa allt för mycket på kryckor. Så ser ni någon i rullstol med benet i högläge är det jag:)
lillfrasse skrev:Hur många skall med på köpenhamns turen? Vore skoj att åka med men jag har nog 4.5 h att köra då får jag starta rätt tidigt.
lillfrasse skrev:På plats på ibiz hotell skall se om jag hittar några fula fiskar nu.
Patrik Steen skrev:Då ses vi alla i morgon skall bli jätte kul att träffas, nya som gammla ansikten.
Jepp jag lovar:Dfår se om jag hittar någon bättre bild;)NIC skrev:Ser du ut som på bilden nyrakad så får du hojta till på tåget för jag kanske inte känner igen dig! :p
Patrik Steen skrev:Jepp jag lovar:Dfår se om jag hittar någon bättre bild;)
Det är NIC med en baddräkt på sig:DNä det är ett av fotona som visades upp under växtföredraget riktigt bra foton fick man se:)Nina82 skrev:Fina bilder :)
Och vem var det som fick ta sig ett dopp? ;) :D
daniel_i_malmö skrev:En fråga:
Är det någon som vet på vilken hemsida man kan se de fler av fantastiska undervattensbilder som Claus Christensen visade? Jag är säker att jag varit inne på den sidan tidigare men kan inte hitta den nu. Det verkar inte vara på Tropicas sida. Det stod en www-adress i hörnet på några av de bilder han visade men kan för mitt liv inte minnas vilken den var.
Kjell Fohrman skrev:Detta är adressen till Claus hemsida http://www.aquadiscover.com/
Patrik Steen skrev:Claus hade fler bilder som han visade och dem är inte med på Hemsidan såg jag kanske nån som tog kort på dem i Lördags kan lägga upp några kanske,jag tog på ett par men dock inte på alla,som sagt dem var riktigt bra dem han visade upp i Lördags.
daniel_i_malmö skrev:
En fråga:
Är det någon som vet på vilken hemsida man kan se de fler av fantastiska undervattensbilder som Claus Christensen visade? Jag är säker att jag varit inne på den sidan tidigare men kan inte hitta den nu. Det verkar inte vara på Tropicas sida. Det stod en www-adress i hörnet på några av de bilder han visade men kan för mitt liv inte minnas vilken den var.
lillfrasse skrev:Kjell det var några foton på sida 5 och 6 som bara var små punkter. Bra artikel hade ingen aning om att man blev papparazi fotad när man avnjöt en skön lastbils maasage av annika.