Akvarievatten på gatan...

#1 - 9 december 2010 11:38
Akvarievatten på gatan...

http://www.corren.se/ostergotland/motala/?articleId=5454413

Finns förövaren här på Zoopet kanske?
#2 - 9 december 2010 12:15
detta har redan tagits upp här för nån vecka sen. old news ;)

det mest humoristiska i hela artikeln är att han som skrev den heter henric Gedda! haha!!!
#3 - 9 december 2010 14:53
Min svärmor ringde och frågade mig om det var jag... =)
Bor iof i motala, men är oskyldig till detta =)
#4 - 9 december 2010 16:23
hannesc skrev:
detta har redan tagits upp här för nån vecka sen. old news ;)

Ok... Jag gjorde faktiskt flera sökningar på Zoopet men hittade inga trådar...
#5 - 9 december 2010 16:38
haha a det är lugnt :)

tycker att akvaristen här faktiskt kan skyllas på detta. man kan ju dra slng till avloppet i bad rum istället. särskillt nu på vintern
Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 9 december 2010 16:41
hannesc skrev:
haha a det är lugnt :)

tycker att akvaristen här faktiskt kan skyllas på detta. man kan ju dra slng till avloppet i bad rum istället. särskillt nu på vintern

Fast å andra sidan - i Östersund har man ju dragit toaavloppet rätt ut i dagvattnet så att "en hel stad" blev sjuk:p
#7 - 9 december 2010 16:42
de är klipska de där norrläningarna ;)
#8 - 9 december 2010 17:59
Fast å andra sidan - i Östersund har man ju dragit toaavloppet rätt ut i dagvattnet så att "en hel stad" blev sjuk:p

... fast fyra toaletter som går orenade ut i en stor Storsjön verkar lite i förhållande till vad alla andra föroreningskällor, allt från älgar och badande människor till gäddor, släpper ifrån sig till Storsjön. Omsätter man Storsjöns 8,02 kubikkilometer vatten (8 020 000 000 000 liter? - 8 020 miljarder liter?) till akvarieskala så vore akvarievatten rimligen dödande även på avstånd... ;)

Det känns som det måste finna en annan förklaring också, även om norrlänningar är idogt folk!

Annons