[QUOTE=Juni;n2348362]Jag har fått omvärdera kub karet efter era inlägg, Åleds har ett grymt fint kar som bara står och väntar på mig... Inga problem med måtten, det kommer passa vartsom i tältet jag kommer få bo i om jag ska ha råd med karet. Men fint är det...
På det karet finns det tillhörande led ramp men jag är sugen på månljus och vet inte hur detta går att kombinera. Det jag läser om Discus gillar de rötter och lite dovt ljus, jag är sugen på gräsmatta och gröna växter. Frågan är om fiskarna gillar det ljus som krävs för att få fin växtlighet. Jag ser ett foto i "drömmen om" på sida 1 och där går Discus i väldigt grönt kar, men det kanske hör till ovanligheterna.
Vilket underbart foto du har i din avatar Bluewing, jag hade en collie-labrador som såg ut som den hunden. Min vapendragare blev 16 år och det kändes som att se min Kitty igen när jag såg ditt foto❤️
Jobbig kväll framför mig, sitter med värkar och kommer att hamna på BB inatt om det inte avstannar. Det skall vara mysigt men just nu har jag en jätte jobbig ångest. Kollar era fina bilder på akvarium med invånare och bidar min tid. Måtte natten gå fort![/QUOTE]
Nu gissar jag Juni att du är nybliven mamma och är stolt och trött nu. Hoppas och tror att allt gick bra.
När du landat igen gissar jag att vi ser dig igen.
Roligt att du öppnar ögonen för kubens möjligheter då en stor kub kan rymma diskus, altum och alla möjliga skönheter. Diskusar kan du egentligen ha i vilken belysning som helst om de vänjer sig. Anders (ansjo) hade dem i ett rejält växtkar med maffig belysning t.ex. Apropå månljus så har flera ledbelysningar inbyggt mån/nattljus. Så det blir inte så svårt.
Tack för komplimang om Avatar. Det är ju på min älskade Cilla och jag förstår hur det känns om minnesluckan öppnas och du får minnen av en kär vän en stund. Din Kitty.