Akvarium på badhus

#1 - 20 februari 2008 08:38
Finns det ngn risk att ha ett akvarium på ett badhus inne i badavdelningen?

Jag tänker då förstås på de klorgaser som finns pga tillsatserna i bavattnet. Malawi cilkider med krafrig ytvattencirkulation och extra genomluftning med luftpump. där luften från badhusmiljön "pumpas" in i akvariet.

H.
#2 - 20 februari 2008 09:03
Det tror jag inte är något problem.

Gustavsvik i Örebro har tom ett akvarium som man bara ser in i om man dyker ner under vattnet, lite fräckt faktiskt, även om inredning osv skulle kunna vara bättre.
#3 - 20 februari 2008 09:25
heeke skrev:
Gustavsvik i Örebro har tom ett akvarium som man bara ser in i om man dyker ner under vattnet, lite fräckt faktiskt, även om inredning osv skulle kunna vara bättre.

Visst, men den kanske inte kommer i kontakt med luften från badhuset, den kanske tas från annat rum. Eller vet du?

H.
#4 - 20 februari 2008 14:39
Antingen i ö-vik lr i gävle :D Har dom ett akvarium man ser från bubbelpolerna :D gött, länge sen ja bada bara :D hahaha
#5 - 20 februari 2008 21:49
akino skrev:
Visst, men den kanske inte kommer i kontakt med luften från badhuset, den kanske tas från annat rum. Eller vet du?

H.

Vet, gör jag inte, men med tanke på var karet är placerat så är nog luften sämre där än i resten av badhuset. Om det nu inte finns speciell ventilering, vilket jag tvivlar starkt på.
#6 - 21 februari 2008 10:49
OK, tack för era svar. det verkar inte vara ngn påverkan vad gäller klorgasen i ett badhus.

H.
Bilagor:
#7 - 21 februari 2008 13:53
åby badet kar ett akvarium, men bara i cafeterian.
#8 - 21 februari 2008 16:17
åby badet kar ett akvarium, men bara i cafeterian.

OK, ja det blir inte utsatt för alls så mycket klor fr luften.

Finns det fler badhus med akvarium?

H.

Annons