Tant Nancy skrev:Jag hade ett 2 m Sydamerikakar uppställt så. Jag planterade höga växter i kortändarna och hade stora rötter i mitten, på så sätt kunde fiskarna gömma sig bra. Har en bild som tydligt visar det, eftersom inga fiskar syns på bilden :p
Kolla här får du se
Det går att göra hur du vill bara att använda fantasin så som Tant Nansy har gjort är ett av dina altenativ du kan gå efter, man kan köra Malawi med stenar i mitten istället är ett altenativ:)Härja skrev:I in lägenhet sitter köket ihop med vardagsrummsytan, jag tänkte ställa upp ett akvarium 250-300L mellan soffan och matbordet. För att se från båda hållen så kan de ju inte sitta nån bakgrund på det. så jag behöver förslag på fiskar jag skulle kunna ha i det.
Broderbrem skrev:Jag har samma sorts akvarie hemma hos mig.
Idag kom mina Golden i. 7 stycken.
Innan dess så har jag Ancistrus mal och Fläckig Pansarmal.
Vissa har sagt att Malawiciklider kommer gömma sig när det inte finns en bakgrund. Men än så länge, efter 2 timmar, så kan jag bara säga att mina Golden simmar runt och undersöker hela akvariet. Utan att bry sig om min familj eller den öppna konstruktionen.
Bifogar en bild från starten så att du ser hur mitt ser ut.
Jag har valt att bygga mycket med sten på kortsidorna och i mitten så att fisken kan hitta gömställen om den vill.