Albino klogroda, Xenopus laevis

#1 - 9 januari 2008 15:58
Hej, Som några vet har jag redan ett 54 L kar med två Dvärgklogroder och det är så att jag har ett kar på 180 L ståendes utan fiskar fast dock inrett med stenar/rötter/växter osv :), Och jag undrar om två Albino klogroder skulle kunna bo där?.. Eller det kanske är för litet?

Sen läste jag nånstans att när den är mellan 5-6 cm (Som dom i affärerna oftast är) ska dom ha rätt mycket vatten, Dock inte fullt upp på akvariumet för dom måste simma upp och andas. Sen läste jag att när dom börjar närma sig 10 - 15 cm ska dom bara 10 cm i vattenvolym. Jag själv tyckte det lät väldigt skumt. Mina dvärgklogroder som är 5 cm har 12 cm vattenvolym bara för dom ska kunna simma upp lättare och ta luft, Men dom är ju endå så små.. Det blir ju inte simmande för Albino grodorna om man ska ha 10 cm ivattenvolym...?:confused:
#2 - 24 januari 2008 11:53
vi har kanske ca 40 cm med vatten, det fixar de skitbra. vi har våra i ett väggakvarium och de har ff samma strl, kanske lite större som de var när vi köpte de. men ha man större akvarium så blir de stora. den jag såg i butiken var stor som en knytnäve....

Annons