Åleds akvarieaffär

#1 - 1 mars 2008 19:08
Var idag hos Åleds och köpte lysrör och fryst mat.
Vill verkligen slå ett slag för detta suveräna affär som ligger lite utanför Halmstad för de som inte känner till dem.

Gör ett besök hos dem det rekommenderar jag er alla.
Helt otroligt vilken ordning och vilket sortiment på fiskar de har.
De har även räkor för de som är intresserade av det.
Inte en enda död fisk kunde jag se det värsta var bara att jag bara hann kika i karen 1 timma jag hade behövt någon timma till för att se vad de har.
#2 - 1 mars 2008 19:37
Kan bara hålla med!
Jag har väl ca en timmes restid till Åled, men oj vad det brukar vara värt det. Rent, snyggt, ,välskött, bra utbud och ett intresse för allt vad akvarier heter.
Jag vet många zoohandlare som borde göra ett studiebesök hos Arnold i Åled för att sedan åka hem till sin sunkiga samling kar, inklämda mellan kattmaten, och skämmas.

[:-106]
#3 - 1 mars 2008 21:13
Kan inget mer än hålla med föregåenade talare. Var där när jag var nere i Halmstad och jobbade. Köpte en hel del lavasten till ett gammalt akvarie som är sålt. Riktigt bra priser, stort sortiment och vet vad dom håller på med.
#4 - 1 mars 2008 21:31
Jag hade ju turen att bo i närheten i 4 år & allt inhandlades där till mina kar. Fiskar, pumpar osv. Jättebra personal, Janne-WOW! snyggt, organiserat, rent & stort & som sagts ovanför, inga döda fiskar. Nu när jag flyttat till skåne så åker jag ändå dit varje gång jag är hos svärmor :-)

Mvh Eva
#5 - 1 mars 2008 21:41
nästa gång jag hälsar på min farmor i halmstad måste jag ta mig till åleds
#6 - 6 mars 2008 22:13
Du åker till åleds och när du ändå är i närheten så hälsar du på farmor.. menar du väl :)
#7 - 7 mars 2008 07:57
Jag kan bara instämma... jag har varit till Åleds en gång och fick då med mig lite mer än vad jag hade räknat med... nu ska jag snart dit igen... för mig är det då en nätt resa på 50 mil... sen jag hem också :) Jag kommer plocka med mig lite fiskar hem till vänner och bekanta när jag ändå är där... ser ni nånting ni vill ha på åleds sida som ni vill ha hem till sthlm eller nån stad på vägen kan ni väl hojta med ett pm så kanske jag kan hjälpa till...

Annons