Alger på glaset

#1 - 3 november 2010 17:43
Vad tycker ni är bäst att ta bort ager med? Jag har rakblad, magnet och en "vante" men iget av dem är särskilt bra.[:(!]
#2 - 3 november 2010 19:24
Funkar inte rakblad måste du göra något fel eller så får du köpa nytt vasst blad.
#3 - 3 november 2010 19:28
Isskrapa!

Rakblad = sneskär och du har en repa
Magnet = sten fastnar och du har repor
Vante = bra när det är kallt ute, vet faktiskt inte vad du menar för någon ;)

Nä tack vet jag isskrapa. Plast som inte kan repa rutan och perfekt att dra väck algerna med :)
#4 - 3 november 2010 20:43
Kanske en sån vante som man använder när man duschar för att få bort döda celler :p
#5 - 3 november 2010 23:14
tulle89 skrev:
Rakblad = sneskär och du har en repa

Berätta mig. Sneskär?
#6 - 3 november 2010 23:38
DAHLBERG skrev:
Berätta mig. Sneskär?

Ett snett skär :D haha. Nä men risken är liten att man repar med rakblad men är enligt mig ändå större än med isskrapa.
#7 - 4 november 2010 00:12
Nä men förstår vad du menar nog är isskrapa bra nog :) Plastkort typ kontokort funkar också :D Största risken med rakblad är att man skär i fogen :S
#8 - 5 november 2010 10:36
Filtermaterial till ytterfilter funkar med. Finns ett gjort för rengöring men ser ut som vanligt grovt filtermaterial. Några ancistrusmalar putsar rutorna åt dig :)
#9 - 5 november 2010 11:12
Jag använder mangnet. funkar ganska bra om man vill få bort det for men man kan ju få "köra" ett tag på samma ställe men det funkar (Y) :P
#10 - 27 november 2010 17:48
Jag använder ett gammalt CSN-kort! :)
Har återkommande problem med alger i mitt ena kar, och varannan vecka skrapar jag bort dem från rutan med kortet!
-Funkar toppen!!

Is-skrapa kanske inte är en dum idé heller, det är ju typ samma sak fast större :)

Annons