Hejsan!I vår familj har vi fyra akvarier... Vi alla i familjen gjorde tester på hur bra vattnet är i våra akvarier och mitt akvarium visade det bästa resultatet.. Men nu i helgen så dog en guldalgätare för mig och en svärdbärare. Från min pappas akvarium dog dom 4 silverhajjarna och 3 stycken guldalgätare. Han har även kongotetror som bara var vid ytan i det ena hörnet på akvariet. Dom såg inte alls pigga ut och åt inget heller. Varför dör så många. Han hade en siames algätare (eller vad dom nu heter) som dog för nån vecka sedan. Jag tror att det var av bukvattensot. För den va svullen och fjällen stog ut. Men jag vet inte om det va likadana symptom på dom andra fiskarna som nyligen dog. Jag tror inte att det var de.. Men vad kan det vara för fel. Vi bytte vatten nu för de såg ut på fiskarna som att dom hade syrebrist... Annars i vanliga fall byter vi vatten varje vecka eller varannan vecka. ca 25%-30%. I min pappas akvarium fanns det ett "slott" i plast som han sågade isär för att den stod upp för mycket så att den slog i lampan. Kan det vara nått giftigt ämne från det??
Snälla hjälp mig nån.. Vill inte förlora fler fiskar...:(