Allsvenskan 2006

#1 - 14 juli 2006 18:56
Eftersom jag är fotbolls tokig så tänkte jag fråga er vem som ska vinna allsvenskan 2006 själv hejar jag på Malmö FF och Chelsea har alltid älskat dessa två lag genom alla tider.Men nu handlar det om allsvenskan så vem ska vinna 2006:D
#2 - 14 juli 2006 19:36
Halmstad så klart!!! Ja, eller kanske inte... men man kan ju drömma...
#3 - 14 juli 2006 20:24
[quote=Långås]Halmstad så klart!!! Ja, eller kanske inte... men man kan ju drömma...[/quote]Dem kommer nog igen ska du se;)
#4 - 14 juli 2006 21:06
Vem har gjort bäst värvningar i år?
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 14 juli 2006 22:03
Alla lotteridragningar gör jag i en Elfsborgskeps så håller man inte på Elfsborg är chansen minimal att vinna:p
#6 - 15 juli 2006 06:04
Jag tror gammalt är bäst,Litmanen som nu är utvilad och skoog på väg tillbaka det kan bara gå ett håll för Malmö
#7 - 15 juli 2006 06:29
[FONT="Comic Sans MS"][COLOR="DeepSkyBlue"] Maaaaaaaaaaaalmöööööööö FF !!

Svenska mästare 2006 ska ni få se minsann[/COLOR][/FONT]

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
#8 - 15 juli 2006 07:12
Man kan ju prata om vad dem gör av med sina pengar har hört att den så ståtliga gök som vaktar där bak kostade 5 mille för dem men det pratar dem inte högt om Malmös ledning
#9 - 15 juli 2006 10:55
Ja MFF får ju bekänna färg redan idag mot AIK, i morgon lär Elfsborg vinna över Djurgården, förutsatt att Kjell använder "turkepsen". Halmstad kommer tråkigt nog att förlora mot IFK Göteborg. Övriga vinnare denna omgång blir Hammarby, Helsingborg, Gais och Kalmar.
Slutsegrare är svårare att tippa men Elfsborg ligger nog bra till
#10 - 15 juli 2006 14:56
Det der bra ut än så länge 1-0 kunde bli något till förstås härligt att se sandkvist spela vilken räddning..45 min till sen är det att fira
Kjell Fohrman
Administrator
#11 - 15 juli 2006 14:58
Skönt att fotbollen är igång igen:D
#12 - 15 juli 2006 15:55
3-1 till Malmö härligt att se Jonatan och Junior två nykomlingar göra mål bra för självförtroendet härligt att se jesper bech när han är som bäst.Sandkvist vilken kille vilka räddningar Asper får nog svårt att komma tillbaka,det märktes inget att alfonso saknas
#13 - 15 juli 2006 16:36
Snacka om att nyförvärven var rätt spenderade pengar när dom betalade tillbaka lite direkt med mål.....!
#14 - 15 juli 2006 16:46
Skönt att MFF tvålade dit "Gnagarna". Hoppas att deras s.k. "suportrar" inte river hela stan. Blir nog en hel del stök både i Malmö och Köpenhamn i kväll. Fattar inte meningen med fotbollsbråk.
#15 - 15 juli 2006 17:06
[quote=Guy Palm]Skönt att MFF tvålade dit "Gnagarna". Hoppas att deras s.k. "suportrar" inte river hela stan. Blir nog en hel del stök både i Malmö och Köpenhamn i kväll. Fattar inte meningen med fotbollsbråk.[/quote]Det är verkligen inte roligt det förstör hela sporten kommer ihåg nån gång tidigt 90 tal när AIK var på besök i Malmö dem sabbade hela matchen supportarna fullt slagsmål på stan tror att dem vann SM-guld faktiskt kommer inte ihåg när det var bara att det var tidigt 90-Tal[:o]
#16 - 15 juli 2006 18:38
Undrar hur det går för henke larsson nu när han är tillbaka i helsingborg?
#17 - 15 juli 2006 20:22
Inte för att jag är överdrevet fotbollstokig längre.
Men han spelar fram bra och skapar lägen så vi får se.
#18 - 15 juli 2006 20:26
[quote=Tenkare]Inte för att jag är överdrevet fotbollstokig längre.
Men han spelar fram bra och skapar lägen så vi får se.[/quote]Det är inte Barca han spelar i längre han lär inte få dem läckra passningarna längre,han är så härlig att se bara när han spelar springar sig fri ;)
#19 - 15 juli 2006 20:35
Jo han är härlig att se på plan.
Han har nog även bidragit till att fler medgångssupportrar går och kollar.
Betyder mer stålar i kassan.
Vi får se hur det går, många snackar om att han kommer att lyfta laget.
#20 - 15 juli 2006 20:38
Det gjorde Patrik Andersson också när han kom till MFF igen men det höll inte länge hoppas att det går bättre för Henke
#21 - 16 juli 2006 01:41
Imorgon (eller idag beroende på om man räknar dygnets timmar eller före sömn) nystartar Allsvenskan. Råttor och skåningar i all ära, men imorgon (eller idag) är det dags för änglarna att beträda gräsmattan igen.....
#22 - 16 juli 2006 05:41
Nu är Morad tillbaka igen i Göteborg efter ett halvår utomlands
Kjell Fohrman
Administrator
#23 - 16 juli 2006 07:41
Jag tippar att Malmö vinner i år - men med tanke på hur bra jag är ppå att tippa så är det väl bara en sak som är säker - nämligen att Malmö INTE kommer att vinna;)
#24 - 16 juli 2006 08:12
[quote=Kjell Fohrman]Jag tippar att Malmö vinner i år - men med tanke på hur bra jag är ppå att tippa så är det väl bara en sak som är säker - nämligen att Malmö INTE kommer att vinna;)[/quote]Idag gäller det kanske ska låna en Malmö keps så kanske det går bättre för Elfsborg.;)
Kjell Fohrman
Administrator
#25 - 16 juli 2006 08:23
[quote=stene]Idag gäller det kanske ska låna en Malmö keps så kanske det går bättre för Elfsborg.;)[/quote]
Idag tippar jag att Djurgården vinner:p
#26 - 16 juli 2006 09:24
Då tippar jag Elfsborg jag brukar ha rätt i fotboll dem tar hem det lätt 2-1 till Elfsborg.Hysen gör det enda målet för Djurgården
Kjell Fohrman
Administrator
#27 - 16 juli 2006 17:12
Så himla skönt med Elfsborgs mål alldeles i slutet:D
#28 - 16 juli 2006 17:41
Ja det målet kan visa sig viktigt i slutet.
#29 - 16 juli 2006 19:09
Ja det var skönt dem fick in dem då är dem med i toppen
#30 - 17 juli 2006 19:24
Är där ingen som hejar på Öster?Var är alla Smålands bor måtro
Kjell Fohrman
Administrator
#31 - 17 juli 2006 19:58
[quote=stene]Är där ingen som hejar på Öster?Var är alla Smålands bor måtro[/quote]
Nja, men jag hejar ännu mindre på Hammarby så dom kunde gärna få vunnit idag:(
Däremot vann mitt favoritlag nr 2 Häcken - även om nu inte Henke och compani gillade det nåt vidare:p
En bra match under alla omständigheter:D
Tycker allsvenskan har börjat bra i höst - trevligt spel i alla matcher
#32 - 17 juli 2006 20:01
Inte alls Allsvenskan..Undrar vem Chelsea ska ha i toppen..Crespo..Drogba..Salomon Kalou( kom från Feyenoord)..Shevuchenko( från Milan) såna spelare skulle spelat i allsvenskan bara ta Ballack på mittfältet och han platsar inte alls där
#33 - 17 juli 2006 20:03
[quote=Kjell Fohrman]Nja, men jag hejar ännu mindre på Hammarby så dom kunde gärna få vunnit idag:(
Däremot vann mitt favoritlag nr 2 Häcken - även om nu inte Henke och compani gillade det nåt vidare:p
En bra match under alla omständigheter:D
Tycker allsvenskan har börjat bra i höst - trevligt spel i alla matcher[/quote]Du måste nästan vara en Ängel Kjell så nära Göteborg.Kanske i din barndom:D
Kjell Fohrman
Administrator
#34 - 17 juli 2006 20:17
[quote=stene]Du måste nästan vara en Ängel Kjell så nära Göteborg.Kanske i din barndom:D[/quote]
Absolut inte när det gäller fotboll i alla fall ;) - däremot är min fru och bägge barn "änglar" (speciellt min fru är fanatisk) vilket känns hårt ibland:p
Fast å andra sidan brukar di gule ha lätt för änglarna och det är ju rätt trevligt:D
#35 - 17 juli 2006 20:22
Men vem orkar va en "ängel" när det finns 3 andra nicigare lag i serien som också e från götet (kanske inte bättre men sticker iaf ut lite ur mängden jämfört med va IFK gör) ;)
#36 - 17 juli 2006 21:06
Det är många skåningar som hejar på Göteborg dem har en Fan Club här nere som är rätt så stor tragiskt men sant
#37 - 18 juli 2006 16:43
Det var synd att Helsinborg förlorade
#38 - 18 juli 2006 17:24
jodå. Men som sagt en spelare gör inte hela laget.
Vi får se hur det går i fortsättningen.
#39 - 18 juli 2006 18:16
[quote=stene]Det är många skåningar som hejar på Göteborg dem har en Fan Club här nere som är rätt så stor tragiskt men sant[/quote]

Inget tragiskt med det. Det visar bara att det finns fotbollskunniga människor i Skåne också :)

/Jocke
#40 - 18 juli 2006 18:49
[quote=Banderad]Inget tragiskt med det. Det visar bara att det finns fotbollskunniga människor i Skåne också :)

/Jocke[/quote]Det är därför dem bor här:D och inte i göteborg:)
#41 - 18 juli 2006 19:01
[quote=Tenkare]jodå. Men som sagt en spelare gör inte hela laget.
Vi får se hur det går i fortsättningen.[/quote]Det stämmer verkligen som du säger;)
#42 - 20 juli 2006 05:27
Malmö vinner resten av matcherna och ståtar med ett nytt SM-guld senare i höst.
Farligaste konkurenter: Djurgården, har CL-kval i höst som kommer att slita för hårt på spelarna, Hammarby, tappat spelare och har inte värvat något direkt hett nytt.
Resten lär aldrig kunna hota!
HIF har jag aldrig kunnat med även om jag är en stor beundrare till vad Henke har gjort genom åren men som sagt innan HIF är inte Barcelona där finns ju knappast någon Ronaldinho!!
#43 - 20 juli 2006 07:19
Haha, vi får väl se...
#44 - 20 juli 2006 08:51
det var länge sedan som änglarna flög fram på planerna.... dom ser jag definitivt inte som något hot!!
#45 - 20 juli 2006 09:10
Nä, vi såg hur det gick mellan Malmö och Blåvitt senast.... Vilka hamnade högst i tabellen förra året? Det enda problemet med Blåvitts chanser är möjligtvis att Allsvenskans överlägset bästa backlinje under uppehållet förvandlades till en något mer ordinär backlinje.... Personligen ser jag Djurgården och Elfsborg som de största hoten. Efter dessa lag kommer Malmö, AIK och Hammarby.

/Jocke
#46 - 22 juli 2006 11:05
Det skrivs dåligt inga fotbolls fantaster
#47 - 22 juli 2006 17:51
Härligt Helsinborg kvittering i slut minuten men ändå för långt ner i tabellen
#48 - 22 juli 2006 22:04
jasså det blev kvittering.
Slutade kolla när det var 10 minuter kvar, vem satte den?
#49 - 23 juli 2006 16:32
[quote=Tenkare]jasså det blev kvittering.
Slutade kolla när det var 10 minuter kvar, vem satte den?[/quote]Gustav andersson inhopparen
#50 - 23 juli 2006 16:49
Hur f.. lyckas man det kan man undra.Malmö leder med 3-0 första sen helt obegripligt släpper in 4 mål andra PINSAMT att kalla sig stolt skåning,stor eloge Gävle man ger sig inte det kan dem i alla fall och det ska dem vara stolta för så grattis Gävle!!!!!!!!!!!!och Malmö börja inte redan kalla sig för sveriges dyraste korpa lag redan, Öster nu nästa kom igen Malmö!!
Kjell Fohrman
Administrator
#51 - 23 juli 2006 17:04
Ja riktigt kul med Gefles vändning
#52 - 23 juli 2006 17:08
[quote=stene]Gustav andersson inhopparen[/quote]

Jo såg det sen.
Kul att han får komma till skott.
#53 - 23 juli 2006 17:23
Men denna gången har Malmö köpt rätt spelare i anfallet men det hjälpte inte denna gången i alla fall kanske ska se över försvaret i stället
#54 - 23 juli 2006 18:51
Vad?AIK vad händer?
#55 - 24 juli 2006 18:41
Oj vad det snackas om skräll matchen Malmö-Gävle hela gatan snackar om det man bor bara med helg folk som kommer till sommaren, bara Malmö bor som är fotbolls fantaster
#56 - 24 juli 2006 18:56
Roligt att det går bra för ett annat skåne lag Trelleborg i super ettan men dem lyckas aldrig allsvenskan då dem åker ner för jämt
#57 - 24 juli 2006 19:00
Hörde det precis Öster har gjort mål två stycken till och med.Det är bara att säga grattis
Kjell Fohrman
Administrator
#58 - 25 juli 2006 20:33
Elfsborg - Hammarby 3-0 [:-58] [:-58] [:-58]
#59 - 25 juli 2006 20:38
[quote=Kjell Fohrman]Elfsborg - Hammarby 3-0 [:-58] [:-58] [:-58][/quote]Vad härligt dem bara siger uppåt Elfborg i tabellen,härligt spel från dem det är bara att gratulera:D
#60 - 26 juli 2006 06:21
Gefle matchen vill jag helst av allt inte prata om för det är rent ut sagt för j-kla pinsamt att man kan förlora med 4-3 när man leder med 3-0 i halvtid. Jag har inte hämtat mig ur chocken ännu...
Hoppas att Trelleborg går upp och att Gefle åker ut så det kan bli spel på riktigt gräs.
Elfsborg.... jag säger bara hur f-n kan man lägga in plast gräs i Borås? Snygg straff av Samuel Holmen igår. Skönt att Hammarby förlora då utökade dom iaf inte försprånget till Malmö
Malmö kör över Öster på Söndag! 5-0
12/9 så kör MFF över Henkeborg på Olympia 0-3 slutar matchen
30/10 så skjuter MFF ner Änglarna.....
#61 - 26 juli 2006 09:27
[quote=Huggew]Gefle matchen vill jag helst av allt inte prata om för det är rent ut sagt för j-kla pinsamt att man kan förlora med 4-3 när man leder med 3-0 i halvtid. Jag har inte hämtat mig ur chocken ännu...
Hoppas att Trelleborg går upp och att Gefle åker ut så det kan bli spel på riktigt gräs.
Elfsborg.... jag säger bara hur f-n kan man lägga in plast gräs i Borås? Snygg straff av Samuel Holmen igår. Skönt att Hammarby förlora då utökade dom iaf inte försprånget till Malmö
Malmö kör över Öster på Söndag! 5-0
12/9 så kör MFF över Henkeborg på Olympia 0-3 slutar matchen
30/10 så skjuter MFF ner Änglarna.....[/quote]Det måste kännas skönt att vata Trelleborgare i dessa tider när dem leder super ettan:D
#62 - 26 juli 2006 09:32
Jo det är kul när det går bra för dom, känner några i och runt laget, men Klubbdirektören vill ju inte att dom går upp! Dom har inte spelarmaterial till det tycker han (Lasse Larsson). Jag anser att kan man ta sig upp så skall man kunna fixa fram spelare som klarar av att spela i allsvenskan
#63 - 26 juli 2006 13:24
Det kanske stämmer mycket som han säger ändå allting kostar
#64 - 26 juli 2006 16:19
Då är det snart dags för Djurgården att mäta sig med dem stora lagen ute i Europa det går väl som Malmö lika fort in massa skriverier lika fort ut ännu mer skriverier sen står man skäms med en månads lön på 50 Lock
Kjell Fohrman
Administrator
#65 - 26 juli 2006 20:12
Skönt att Djurgården vann:D - tänk om ett svenskt lag skulle ta sig till Champions Leage för en gångs skull
#66 - 26 juli 2006 20:26
Än är det inte klart givitvis är det roligt om ett svenskt lag gör det det kvittar vilket som enligt mig också
#67 - 26 juli 2006 21:40
Men när det gäller så verkar dem inte bry sig särskilt mycket svenska spelare dem säger det väl som vilken match som helst enligt deras kommentarer efter när dem har förlorat,det är det som retar upp mig i andra länder är det mera vinn eller försvinn detta taggar spelarna till det bättre förhoppningsvis
#68 - 27 juli 2006 04:24
Hoppas också att Djurgården klarar sig till CL det behöver Svensk fotboll verkligen.
Sen att jag självklart inte kan med DIF som lag det har ingen betydelse när det gäller Europaspel.
Det är tom så att jag hoppas på IFK Göteborg och Gefle i Uefacupen idag :D
#69 - 27 juli 2006 18:33
Undrar hur det går på returen där nere med Djurgården.Ska dem sända alla CL matcher på kvällstidningskanalen någon som vet?vilken tidning tänker jag på föresten står stilla i huvet för mycket barn skrik runt en
#70 - 28 juli 2006 04:23
Det var Sportexpressen som sände denna matchen men jag vet inte vem som sänder returen, varken dom eller kanal 5 har med det i sin tablå.
CL brukar ju sändas av Viasat så även i år.
Vad gött att Göteborg fick stryk i uefacup kvalet men samtidigt tråkigt för Svensk fotboll, men Åtvidaberg gick åtminstone vidare och Gefle åkte ut.
#71 - 28 juli 2006 05:33
Kanske ZTV sänder den jag får inte hoppas att det är sportexpressen som sänder den för den kanalen har jag inte
#72 - 28 juli 2006 06:23
Jag har för mig att ZTV (Kanal 6) inte brukar sända kvalen utan bara själva huvudturneringen.
Skulle vara väldigt kul för Svensk fotboll med ett svenskt lag i huvudturneringen.
Nästa år spelar MFF i CL..........!!
#74 - 28 juli 2006 10:47
Djurgården får om dom går vidare CSKA Moskva, kan bli en svår nöt att knäcka men vi får hoppas att det går vägen ändå.
MFF hade lite omsättning på folk idag: Mattias Asper till Viking Stavanger, nya målvakter Håkan Svensson 36 år samt som tredje målvakt Jonnie "The man" Fedel!! Haha han har tom jag gjort mål på!! :D
Jesper Bech lämnar för Esbjerg samt Rawez Lawan lämnar för AC Horsens, båda Danmark
#75 - 28 juli 2006 14:52
Helt klart att Fedel ska vara första Målvakt eller det är bättre att han driver Hipp i Malmö än spela fotboll dem lägger inga pengar precis på bra spelare
#76 - 28 juli 2006 14:54
[quote=Guy Palm]http://www.viasatsport.se/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=521&Itemid=860[/quote]Har inte den i heller det var ju tråkigt då slipper jag att följa 08 i turneringen
#77 - 28 juli 2006 15:26
AAAAAAAAAAIIIIIIIIIIIKKKKKKKKKKK........ ligger i vinnarhålet. Sillstryparna kommer att åka på däng. Vem kunde tro att förra årets superettanlag ligger två. Bra förstärkningar under uppehållet. bla slovenska skyttekungen Miran Burgic. SM-guld till "nykomlingarna" AIK. Sparka, slå, AIK!!
#78 - 28 juli 2006 15:33
[quote=romare]AAAAAAAAAAIIIIIIIIIIIKKKKKKKKKKK........ ligger i vinnarhålet. Sillstryparna kommer att åka på däng. Vem kunde tro att förra årets superettanlag ligger två. Bra förstärkningar under uppehållet. bla slovenska skyttekungen Miran Burgic. SM-guld till "nykomlingarna" AIK. Sparka, slå, AIK!![/quote]Vi får väl hälsa dig välkommen i debatten den första AIK-aren här pratar vi fotboll svensk även engelsk om man så vill;)
#79 - 28 juli 2006 17:35
Tänkte även att dra igång lite engelsk när det börjar
#80 - 30 juli 2006 11:23
Härligt att Landskrona vann igår över Örebro då är dem med lite där uppe och nosar.Och Djurgården fick bara med en pinne igår
#81 - 30 juli 2006 11:39
Då är det nya matcher i dag 17.00 Hammaby-Häcken där ska Hammarby vinna tycker man men man vet inte hur det går dem har trögt med målskyttet
Nästa är Gais-Elfsborg där ska inte Elfsborg förlora det borde vara skandal i sådant fall samma där 17.00 men vet inte Gais har kommit igen förr ..Ha Ha
Kjell Fohrman
Administrator
#82 - 30 juli 2006 17:40
Återigen en riktigt bra match av Elfsborg:D - egentligen skulle jag åkt in och tittat på den live (nu fick det bli på TVn istället), men har lite väl mycket att göra innan jag försvinner på semester imorgon och så fick jag besök av en Zoopetare som köpte det begagnade akvarium jag haft till salu - så det blev inte så.
#83 - 30 juli 2006 17:46
Var beger det sig nu då?på semestern
#84 - 30 juli 2006 17:51
Det var som jag sade geniet som jag är inom fotboll 3-0 till samtliga som jag sade jag kanske inte sade precis så
#85 - 31 juli 2006 20:02
HÄRLIGT Malmö vinst idag mot Öster 2-0 nykomlingarna Junior och johansson gjorde det inte direkt bra spel från Malmös sida men Öster visade ingen kämpa glöd i heller då kan det bara gå åt ett håll.Henke gjorde sitt första allsvenska mål för Helsingborg för första gången på många år slutade sen med en vinst till HIF 2-1 mot kalmar.Göteborg spelade 1-1 mot AIK Kan bara gå åt ett håll Malmö upp resten ner
#86 - 3 augusti 2006 07:18
[quote=stene]Helt klart att Fedel ska vara första Målvakt eller det är bättre att han driver Hipp i Malmö än spela fotboll dem lägger inga pengar precis på bra spelare[/quote]

Jag tycker nog att Junior, Gabriel och Jonathan är väl investerade pengar :D

Sen att Fedel inte är någon större investering kan jag hålla med om men både han och Håkan S har ju en hel del rutin som dom kan bistå Jonas Sandqvist med.

AIK är det dom där svarta 08-råttorna? :D

Roligt med första Henke målet i Allsvenskan men tyvärr spelar han i HIF och är direkt något som katten har dragit in....:)
#87 - 3 augusti 2006 07:19
Djurgårdens sorti ur Champions legue är inget man behöver nämna ens....

Sorligt är ordet
#88 - 3 augusti 2006 09:04
[quote=Huggew]Jag tycker nog att Junior, Gabriel och Jonathan är väl investerade pengar :D

Sen att Fedel inte är någon större investering kan jag hålla med om men både han och Håkan S har ju en hel del rutin som dom kan bistå Jonas Sandqvist med.

AIK är det dom där svarta 08-råttorna? :D

Roligt med första Henke målet i Allsvenskan men tyvärr spelar han i HIF och är direkt något som katten har dragit in....:)[/quote]Håller helt med:)
#89 - 3 augusti 2006 09:05
[quote=Huggew]Djurgårdens sorti ur Champions legue är inget man behöver nämna ens....

Sorligt är ordet[/quote]Men dem hade chansen men tog den inte det kan bara gå ett håll i Allsvenskan också får jag hoppas:D
#90 - 3 augusti 2006 09:10
[quote=stene]Men dem hade chansen men tog den inte det kan bara gå ett håll i Allsvenskan också får jag hoppas:D[/quote]

Detta hoppas jag med 08-orna och HIF skall hålla till i botten :D
#91 - 4 augusti 2006 18:23
Härligt nu är det dags för lite Engelsk fotboll den 19 AUG lägg det datumet på minnet kl 16 00.Chelsea-Manchester City kan bara gå åt ett håll Chelsea seger som vanligt med dem förstärkningrna så blir det bara trevligare att titta på det än vanligt
#92 - 6 augusti 2006 05:24
Då spelades det en match i går Helsingborg-Djurgården där djurgården vann med 2-1 det sista målet slog hysen in på frispark för djurgården.då han sen efter matchen det var en billig frispark vi fick ibland väljer man att stå ibland väljer man att ramla.Hur f.. tänker snubben igentligen?
#93 - 7 augusti 2006 04:27
Det är alltid fel att fuska men det är direkt korkat att erkänna det och indirekt uppmana till det också.

Jag trodde att Glenns påg var smartare men inte.

Jag har inte haft så mycket koll på Engelsk fotboll dom senaste åren, men Liverpool är favoritlaget, skall försöka uppdatera mig!
#94 - 8 augusti 2006 18:57
Vad är det som händer försvinner Crespo till Italien det har han velat länge men sen har man inte hört något det var synd men ryssen får väl ta upp plånboken på nytt.
#95 - 8 augusti 2006 19:03
[quote=Huggew]Det är alltid fel att fuska men det är direkt korkat att erkänna det och indirekt uppmana till det också.

Jag trodde att Glenns påg var smartare men inte.

Jag har inte haft så mycket koll på Engelsk fotboll dom senaste åren, men Liverpool är favoritlaget, skall försöka uppdatera mig![/quote]Liverpool det är bara en massa inköpta spelare...Ska jag säga HA HA:D Liverpool jag älskade detta laget som barn och Chelsea förstås jag tyckte Liverpool hade en sån härlig låt när dem kom in på plan kommer inte ihåg den idag men bra var den:D
#96 - 8 augusti 2006 19:38
Samtliga topplag i engelska ligan, italienska ligan och spanska ligan består av uppköpta spelare. De som har mest pengar vinnar. Just nu leder Elfsborg med 3-2 mot (uppköpta) MFF. Måsta nog SMSá Kjell:)
#97 - 8 augusti 2006 19:48
Då är det klart Elfsborg - Malmö FF 4 - 2 :D
#98 - 8 augusti 2006 19:57
Den matchen kommenterar jag inte om man gör 3 mål i andra så är man värda att vinna härlig frispark av svensson men det är härliga nyförvarv av Malmö dem gör mål i alla fall men det räckte inte långt denna dag
#99 - 8 augusti 2006 20:38
[quote=Guy Palm]Samtliga topplag i engelska ligan, italienska ligan och spanska ligan består av uppköpta spelare. De som har mest pengar vinnar. Just nu leder Elfsborg med 3-2 mot (uppköpta) MFF. Måsta nog SMSá Kjell:)[/quote]

vill bara påpeka att Elfsborg har lika många legoknektar som alla andra glömt de horibla summor de gav svensson & svennson o co ;)=?
#100 - 8 augusti 2006 21:45
[quote=stene]Liverpool det är bara en massa inköpta spelare...Ska jag säga HA HA:D Liverpool jag älskade detta laget som barn och Chelsea förstås jag tyckte Liverpool hade en sån härlig låt när dem kom in på plan kommer inte ihåg den idag men bra var den:D[/quote]

You never walk alone heter låten :D

Samtliga topplag i engelska ligan, italienska ligan och spanska ligan består av uppköpta spelare. De som har mest pengar vinnar. Just nu leder Elfsborg med 3-2 mot (uppköpta) MFF. Måsta nog SMSá Kjell:)

Vem har köpt MFF?? :)

Bedrövligt var ordet om matchen idag mot Knallarna på plasten! Någon som såg matchen som vet vad som hände med Olof Persson?

Men nyförvärven leverar, två mål av Junior idag första matchen Jonathan J inte gjorde mål
#101 - 9 augusti 2006 03:44
[quote=Huggew]You never walk alone heter låten :D Så hette den;)

Vem har köpt MFF?? :)

Bedrövligt var ordet om matchen idag mot Knallarna på plasten! Någon som såg matchen som vet vad som hände med Olof Persson?

Men nyförvärven leverar, två mål av Junior idag första matchen Jonathan J inte gjorde mål[/quote]Det är väl investerade pengar
#102 - 9 augusti 2006 05:18
#103 - 9 augusti 2006 12:19
Han tillförde inte så mycket i Malmö
#104 - 9 augusti 2006 12:39
Desto mer när han fick bättre lagkamrater :D
#105 - 9 augusti 2006 15:15
Och det skulle vara en bunke Göteborgare det passar lilla Jon perfekt
#106 - 11 augusti 2006 21:58
I dag blev Andreas Isaksson definitivt klar för Manchester City och eftersom jag känner honom sedan tidigare så kommer jag definitivt att hålla på Manchester C och framförallt i matchen mot främlingslegionen (Chelsea) i premiären!

Nu är det halvtid i allsvenskan och det är nu Malmö kommer att börja klättra, Jari Litmanen är snart tillbaka och dominerar, jag har hört att Hasse Borg är portförbjuden i omklädningsrummet så då skall nog Jari kunna vara fit for match snart :D

För er som inte har hört historien om hur Jaris ögonskada kom till så var det så att efter en träningsmatch under VM-uppehållet så skulle klubbdirektören Hasse Borg öppna en läskflaska med en snusdosa och kapsylen flög iväg och träffade Jari vid ögat då han precis sträckte sig fram och skulle ta en annan öppnad läskflaska.............
#107 - 11 augusti 2006 22:00
Jon Jönsson är en helt igenom trevlig och sympatisk kille som MFF räddade från ungdomsproff träsket i Tottenham, då han på slutet inte mådde bra alls.

Finns inget att säga utom att önska honom lycka till på plastbanan i knalleland.
#108 - 12 augusti 2006 05:29
[quote=Huggew]I dag blev Andreas Isaksson definitivt klar för Manchester City och eftersom jag känner honom sedan tidigare så kommer jag definitivt att hålla på Manchester C och framförallt i matchen mot främlingslegionen (Chelsea) i premiären!

Nu är det halvtid i allsvenskan och det är nu Malmö kommer att börja klättra, Jari Litmanen är snart tillbaka och dominerar, jag har hört att Hasse Borg är portförbjuden i omklädningsrummet så då skall nog Jari kunna vara fit for match snart :D

För er som inte har hört historien om hur Jaris ögonskada kom till så var det så att efter en träningsmatch under VM-uppehållet så skulle klubbdirektören Hasse Borg öppna en läskflaska med en snusdosa och kapsylen flög iväg och träffade Jari vid ögat då han precis sträckte sig fram och skulle ta en annan öppnad läskflaska.............[/quote]Vet du om Isaksson ska spela den 19/8?
#109 - 12 augusti 2006 05:37
Främlingslegeionen det stämmer verkligen dem krigar sig fram till guld för det mesta.Nu stack Crespo till Inter spelar ingen roll han hade bara fått sitta på bänken detta året
#110 - 12 augusti 2006 16:10
Från Expressen

Hammarby gav bort tre poäng mot Örgryte hemma på Söderstadion.

Hemmakeepern Ante Covic blev den som avgjorde matchen. Med en minut kvar av ordinarie matchtid sänkte han Gunnarsson istället för att ta hand om bollen. Med båda motståndarna på marken kunde Ailton springa in med bollen i öppet mål. Det blev avslutningen på en match där Hammarby hade mycket boll, många hörnor och flera chanser att avgöra. Anders Linderoth kan inte vara nöjd med sina mannars insats.

Positivt att åtminstånde ett av 08-lagen fick stryk idag
#111 - 12 augusti 2006 19:37
Ja det var roligt då blir det lite tätare i toppen såg inte matchen själv dem visade Damallsvenskan i stället?Perfekt nu när tv4 sänder det var ett tag sen sist annars är det Canal+ sport som gäller undrar hur dem gör nu när england börjar spela och allsvenskan kör samtidigt
#112 - 13 augusti 2006 18:47
Malmö.Elsfborg..1-1 andersson Malmö . Svensson Elsfborg Malmö skulle givetvis vinna idag men möter kanske allsvenskans formstarkaste lag så det är väl ett rättvist resultat båda lagen hade många chanser så man får väl vara nöjd
#113 - 14 augusti 2006 04:22
[quote=stene]Vet du om Isaksson ska spela den 19/8?[/quote]

Nej det vet jag inte men han är köpt som förste målvakt så mycket talar för det.

Ja Elfsborg verkar vara i en riktig formtopp just nu, men det är ändå dåligt att inte få mer än 1 poäng på 2 matcher.

Nej jag tycker MFF kan övergå till 4-3-3 med Jari som spets på mitten och Skoog som central anfallare som petar in målen, då slipper han kanske springa så mycket utan kan koncentrera sig på att stå rätt :D
#114 - 14 augusti 2006 04:23
[quote=Guy Palm]Positivt att åtminstånde ett av 08-lagen fick stryk idag[/quote]

Kan inte annat än att hålla med!! :D
#115 - 14 augusti 2006 18:00
Sen tycker jag Sandqvist är lite darrig väldig oerfaren enligt mig om man går ut en bit kommer på att det var kanske inte bra och går tillbaka han har nu stått några matcher och släppt in helt för många mål det var nästan darr Asper var bättre.En pigg Litmanen och en frisk Skoog dåe kan det nog bära långt
#116 - 15 augusti 2006 04:35
Jag har iofs inte sett några matcher live i år men vad jag har hört från andra så är det knappast Sandqvist fel att dom har släppt in så många mål, utan han har genomgående varit MFF:s bästa spelare gå in på MFF:s hemsida och kolla resultatet av omröstningen om bästa spelare mot Elfsborg.

Jag tror nog att problemet verkar ligga i försvaret.

TFF verkar promenera mot Allsvenskan, kul då kan man se roliga matcher i lilla Trelleborg också. :D
#117 - 15 augusti 2006 12:17
[quote=Huggew]Jag har iofs inte sett några matcher live i år men vad jag har hört från andra så är det knappast Sandqvist fel att dom har släppt in så många mål, utan han har genomgående varit MFF:s bästa spelare gå in på MFF:s hemsida och kolla resultatet av omröstningen om bästa spelare mot Elfsborg.

Jag tror nog att problemet verkar ligga i försvaret.

TFF verkar promenera mot Allsvenskan, kul då kan man se roliga matcher i lilla Trelleborg också. :D[/quote]Ja det var ett tag sen det var mer ett riktigt skåne derby[:o]
#118 - 15 augusti 2006 12:38
Är även kul när det kommer andra större lag till Trelleborg
#119 - 15 augusti 2006 14:01
Är Vångavallen lika liten än?
#120 - 16 augusti 2006 04:28
Japp det är den dom byggde om ståplatsläktaren på ena långsidan för några år sedan till sittplats samt gjorde den ena kortsidan, den vänstra om du tänker dig när spelarna springer in på planen. Dom tog även bort löparbanorna.
#121 - 16 augusti 2006 12:38
Det var inte illa en äkta fotbolls plan allså.Nu har det varit match i England Liverpool och Chelsea där Liverpool vann och Ballack skadad det var inte alls bra.
#122 - 16 augusti 2006 13:10
Liverpool tar hem det i år det känner jag på mig :D

You never walk alone
#123 - 16 augusti 2006 19:47
Kung Hasse!

f*n Kung Hasse Mattisson lämnar MFF för HBK :mad:

Jag har jobbat ihopa med honom för några år sedan och hållt kontakten sen dess, han är en väldigt trevlig person och en väldigt duktig fotbollspelare.

Man kan bara gratulera HBK till en väldigt bra värvning, MFF släper honom dessutom gratis och han kommer att komma tillbaka i någon roll i MFF om några/något år.

Han har dom senaste åren varit skadebenägen i framförallt vaderna.

Jag tycker att HBK är ett betydligt bättre val än BK Häcken som det snackades om innan, mindre restid man kan köra dit på mindre än 2 timmar för han kommer att bo kvar i Malmö
#124 - 17 augusti 2006 12:20
Det var tråkigt att han lämnar Mff en riktig veteranare om han nu tillför där och varför han lämnar det har jag ingen aning om.Att Liverpool vinner i år får jag verkligen inte hoppas.
Kjell Fohrman
Administrator
#125 - 17 augusti 2006 13:15
Lysande fotboll från Sveriges sida igår:p

Fast jag blir rätt trött på kommentatorerna som bara tjatar om att Sverige måste bli bättre på allt. Att Sverige spelar uselt beror väl snarare på att vi helt enkelt inte är bättre och inte på att de som spelar inte gör sitt bästa - svenska klubblags "framgångar" i UEFA-cup och Champions leage de senaste åren talar ju sitt tydliga språk.
#126 - 17 augusti 2006 17:36
[quote=Kjell Fohrman]Lysande fotboll från Sveriges sida igår:p

Fast jag blir rätt trött på kommentatorerna som bara tjatar om att Sverige måste bli bättre på allt. Att Sverige spelar uselt beror väl snarare på att vi helt enkelt inte är bättre och inte på att de som spelar inte gör sitt bästa - svenska klubblags "framgångar" i UEFA-cup och Champions leage de senaste åren talar ju sitt tydliga språk.[/quote]Håller helt med dig att det inte blev fler mål för Tyskland det var för att Ballack inte var med:D han ligger skadad i England tråkigt för Chelsea förstås.Det ända sverige kom med var en Malmö spelare det var förstås positivt när ska tv3 lära sig att Sverige inte är så topprankat i fotboll dem möter Tyskland i fotboll som är i topp form det kan bara gå ett håll rätt så logiskt om man tänker efter sen när det blir två snabba mål då är det kört[:o]
#127 - 18 augusti 2006 04:22
[quote=stene]Det var tråkigt att han lämnar Mff en riktig veteranare om han nu tillför där och varför han lämnar det har jag ingen aning om.Att Liverpool vinner i år får jag verkligen inte hoppas.[/quote]

Han lämnar enbart för att få speltid, han känner att han något år kvar i toppfotbollen och vill därför till en klubb där han kommer att få spela och dessutom inte ligger för långt från Malmö.

Ang. Sveriges insats finns nog mycket att säga men när jag såg elvan så tyckte jag att det var inte mycket att se så jag struntade i det, ett Sverige B kan aldrig slå Tyskland.
#128 - 18 augusti 2006 06:42
Nu är det tydligen fler lag i Italien som kommer förlora poäng när serie A drar igång igen såg jag i morse detta kanske bara är toppen på ett isberg tydligen
#129 - 18 augusti 2006 06:44
Ja Reggina får stanna kvar men börja på -15 poäng.

Det är säkert bara toppen på ett isberg
#130 - 18 augusti 2006 06:50
Nu har Juventus överklagat också för att slippa bli ned flyttat men det kan ju aldrig bli ändrat skulle jag tro.Bara rätt för dem att bli nedflyttat har man fuskat så har man då får man ta konsekventerna kvittar hur många stjärner det är i laget.. eller hade..
#131 - 19 augusti 2006 12:55
Lördag i dag och Liverpool verkar få däng av nykomlingarna Sheffield U 1-0 till nykommlingarna på hemma arenan härligt
#132 - 19 augusti 2006 13:39
Matchen slut 1-1 blev det mellan Liverpool och Sheffield u.Nykomlingarna skulle vunnit det var absolut ingen straff men det var bra att få en pinne mot Liverpool
#133 - 19 augusti 2006 16:55
Härligt Mellberg första måler på länge för Villa bra att Arsenal inte fick full pott tycket inte om London laget så bra(Rysning)
#134 - 19 augusti 2006 20:45
Sen har det spelats svenskt Hif fick väl en pinne mot Elsfborg
#135 - 19 augusti 2006 20:58
stene det var SV cupen inte allsvenskan

därimot torskade djif mot kalmar vilket är mkt glädjande :)
#136 - 19 augusti 2006 21:00
[quote=Nocturna]stene det var SV cupen inte allsvenskan

därimot torskade djif mot kalmar vilket är mkt glädjande :)[/quote]Förlåt jag menade sv cupen har varit för mycket engelskt idag:D
#137 - 20 augusti 2006 07:54
Det blev oavgjort mellan Hif-Elsf då det fick avgöras med straffar vad håller Larsson på med nitar gamla Malmö spelare med knytnävar och allt det märks att han är en Helsingborgare..Chelsea idag 15.30 HÄRLIGT
#138 - 20 augusti 2006 17:38
Då har det spelats på Stamford bridge inför fullsatta läktare Chelsea tog emot Manchester City då Isaksson inte kom till spel på grund av skada för Manchester City.Chelsea vann med 3-0,tyckte Chelsea vann rättvist men med brister på mittfältet nu när gudjonnsen har gått till Barca så saknas det lilla extra även Crespo saknas tycker jag han brukar gå ner och hjälpa i mitten.Det är då Ballack kommer in i bilden men han är ju skadad och det syntes i dagens match.Mittfältet måste bli bättre och då hjälp av Ballack förhoppningsvis.Får tacka Terry-Lampard-Drogba för målen och ser fram imot nästa match på tisdag
#139 - 20 augusti 2006 17:41
Får verkligen inte hoppas Manchester United spelar så bra hela säsongen 5-1 det var en verklig bra match att titta på helt klart den bästa hela helgen
Kjell Fohrman
Administrator
#140 - 20 augusti 2006 17:41
I England håller jag i år mest på Reading - det måste väl var ett gäng med bibliotekarier:p
För övrigt håller jag minst på Chelsea men de lär vinna ändå:(
#141 - 20 augusti 2006 17:46
[quote=Kjell Fohrman]I England håller jag i år mest på Reading - det måste väl var ett gäng med bibliotekarier:p
För övrigt håller jag minst på Chelsea men de lär vinna ändå:([/quote]Kan få det svårt emot Manchester i år det är bara att se.Sen har det gått en del ifrån tänker främst på Islänningen och damien Duff och många fler givetvis
#142 - 21 augusti 2006 11:46
Och sen vann ,almö igår söndag glömde sriva om det Härligt
#143 - 22 augusti 2006 10:59
Ja fin Malmö vinst och fina mål av Junior och Jonathan
#144 - 22 augusti 2006 12:52
Jag hörde att Olof Persson satt på bänken han var inte utagen det är klart han har inte spelat så bra i år
#145 - 24 augusti 2006 04:47
Chelsea förlorade igår mot Boro!!!! Det går visst att slå Chelsea! :D

Liverpool klara för CL! Skönt!:D

Isaksson inte riktigt redo för spel ännu, Man City fick 0-0 igår.

I MFF har Daniel A gjort ett strålande jobb som mittback så att han tom kan hålla Olof Persson utanför startelvan. Starkt jobbat av Daniel som tydligen är bra var han än spelar.

Ryktena gör gällande att Jari tränar för fullt igen och det hade varit kul att se honom i match igen. :D

Skånederby i kväll i Superettan TFF - Landskrona BOIS, hoppas att jag fr tid att sticka dit och titta.
#146 - 24 augusti 2006 05:30
Även Arsenal är klara för CL - Mål igår av Fredrik Ljungberg :)
Kul att även FC Köpenhamn blev klara, får se hur lottningen blir ikväll.

Har varit ovanligt tyst om de nya serieledarna i allsvenskan :confused: Skrivs bara om MFF :D [COLOR=Black][/COLOR]

Örebro är åter på väg mot allsvenskan efter sin felaktiga tvångsnerflyttning. Hade aldrig drabbat ett storstadslag :(
Kjell Fohrman
Administrator
#147 - 24 augusti 2006 06:52
Kul att åtminstone ett nordiskt lag gick vidare i Champions Leage - tycker också de var värda segern.
Bedrövligt förövrigt att Sverige inte har något lag som gått vidare åtminstone i Uefa-cupen.

Så länge det nu varar - riktigt kul i allsvenskans topp:D
#148 - 24 augusti 2006 19:14
Pisk i går för Chelsea bedrövligt att se om man nu sitter uppe halva natten och tittar på det..Alltid roligt om något grannland blir klart för champions leage men det kunde förstås vara något i från sverige
#149 - 24 augusti 2006 19:22
[quote=Guy Palm]Även Arsenal är klara för CL - Mål igår av Fredrik Ljungberg :)
Kul att även FC Köpenhamn blev klara, får se hur lottningen blir ikväll.

Har varit ovanligt tyst om de nya serieledarna i allsvenskan :confused: Skrivs bara om MFF :D

Örebro är åter på väg mot allsvenskan efter sin felaktiga tvångsnerflyttning. Hade aldrig drabbat ett storstadslag :([/quote]Varför sriva om serieledarna om man blir mest depirimerad an att följa det från skåningars sida:D
#150 - 24 augusti 2006 19:38
[quote=Kjell Fohrman]Bedrövligt förövrigt att Sverige inte har något lag som gått vidare åtminstone i Uefa-cupen.

Så länge det nu varar - riktigt kul i allsvenskans topp:D[/quote]

Åtvidaberg gick vidare idag i UEFA-cupen via 1-1 hemma mot Brann så dom får hålla svenska fanan högt!
Kjell Fohrman
Administrator
#151 - 24 augusti 2006 19:57
[quote=Huggew]Åtvidaberg gick vidare idag i UEFA-cupen via 1-1 hemma mot Brann så dom får hålla svenska fanan högt![/quote]
Instämmer - riktigt kul att Åtvidaberg slog Norges bästa lag och gick vidare i UEFA-cupen.
Fast bedrövligt att de allsvenska lag som deltog i de olika cuperna blev utslagna och det av lag som på papperet är sämre än Brann.
#152 - 25 augusti 2006 05:53
Fast bedrövligt att de allsvenska lag som deltog i de olika cuperna blev utslagna och det av lag som på papperet är sämre än Brann.

Har nog lite med inställning att göra, bara att konstatera att de allsvenska lagen inte är några cuplag. Se bara på svenska cupen, det verkar inte som om några allsvenska lag tar den på allvar. Den inställningen smittar sedan av sig när de får chans ute i europa.
Kul att FC Barcelona och Chelsea ställs mot varandra igen.
FC Köpenhamn fick en drömlottning publikt sett, men inte sportsligt. Tufft att möta Manchester U, Celtic och Benfica
#153 - 25 augusti 2006 18:31
[quote=Guy Palm]Har nog lite med inställning att göra, bara att konstatera att de allsvenska lagen inte är några cuplag. Se bara på svenska cupen, det verkar inte som om några allsvenska lag tar den på allvar. Den inställningen smittar sedan av sig när de får chans ute i europa.
Kul att FC Barcelona och Chelsea ställs mot varandra igen.
FC Köpenhamn fick en drömlottning publikt sett, men inte sportsligt. Tufft att möta Manchester U, Celtic och Benfica[/quote]Barcelona och Chelsea inte kul alls :p kan bara gå åt ett håll
#154 - 25 augusti 2006 19:16
[quote=stene]Barcelona och Chelsea inte kul alls :p kan bara gå åt ett håll[/quote]
Ja med säker Barca seger!!:D

Kul publikt sett för Köpenhamn men som sagt blir nog svårt att ta sig vidare

Go Barca Go Barca!:D

Åtvidaberg fick Grasshoppers, kude ju gott ha blivit Ajax så dom hade fått ett riktigt publik dragar lag, nu åker dom nog tyvärr ut mot ett för Svensk del ganska okänt lag. Vad hette nu han svensken som spelade ett antal år i Grashoppers? Mats Gren eller?
#155 - 25 augusti 2006 19:20
[quote=Huggew]Ja med säker Barca seger!!:D

Kul publikt sett för Köpenhamn men som sagt blir nog svårt att ta sig vidare

Go Barca Go Barca!:D

Åtvidaberg fick Grasshoppers, kude ju gott ha blivit Ajax så dom hade fått ett riktigt publik dragar lag, nu åker dom nog tyvärr ut mot ett för Svensk del ganska okänt lag. Vad hette nu han svensken som spelade ett antal år i Grashoppers? Mats Gren eller?[/quote]Denna gång så är det inte Barca som tar det:p Härligt med Åtvidaberg i cupen hoppas att det går långt...Skåne derby snart ser verkligen fram i mot det:D
#156 - 26 augusti 2006 18:26
Manchester City-Arsenal 1-0 HÄRLIGT må dem bästa vinna..Ha Ha Barca -Sevilia 0-3 helt rättvist bra match att titta på tv.Chelsea i morgon dem är sugna att vinna och det är stort
#157 - 27 augusti 2006 16:55
Chelsea-Blackburn 2-0 satt inne länge men det brukar att ge med sig i andra får tacka Lampard och Drogba Ballack skärpning du har kostat 400 milj gör något
#158 - 27 augusti 2006 17:30
Hmmm. Känns som om denna tråden spårar ur ordentligt från ursprunget Allsvenskan 2006.. :)
#159 - 27 augusti 2006 17:57
Hmmm. Känns som om denna tråden spårar ur ordentligt från ursprunget Allsvenskan 2006.. :)

Blir tråkigt nog så eftersom trådskaparen anser att det bara finns ett lag i allsvenskan och då måste han fylla tråden med annat ;);)
Dagens matcher:
Halmstad - Häcken 2 - 2
AIK - Öster 5 - 1
Gais - Helsingborg Inställd p.g.a regn
#160 - 27 augusti 2006 18:24
[quote=Guy Palm]Blir tråkigt nog så eftersom trådskaparen anser att det bara finns ett lag i allsvenskan och då måste han fylla tråden med annat ;);)
Dagens matcher:
Halmstad - Häcken 2 - 2
AIK - Öster 5 - 1
Gais - Helsingborg Inställd p.g.a regn[/quote]Så rätt så:D ska verkligen skärpa mig,har faktiskt tagit med andra matcher också men efter som ingen är intresserad av fotboll tydligen här bara vissa så är det inte så givande,och sen har jag faktiskt skrivet att det kommer att tagas upp engelsk fotboll mer som det har gjorts men jag ska verkligen skärpa mig med allsvenskt mycket tacksam för kritik i detta inlägget:D
#161 - 27 augusti 2006 18:29
[quote=Tenkare]Hmmm. Känns som om denna tråden spårar ur ordentligt från ursprunget Allsvenskan 2006.. :)[/quote]Mycket medveten av detta nästan jag får dåligt samvete[:o]
#162 - 28 augusti 2006 14:15
Skulle kanske ändra titeln på tråden till fotboll?

Ikväll tar MFF tre poäng eftersom Mannen myten konceptet Jari Litmanen är tillbaka, jättekul att han äntligen är tillbaka!

Väldigt synd att Henke Larsson eventuellt är avstäng i derbyt mot Malmö nu kommer Helsingborgarna att skylla på att han inte var med när dom åker på storstryk som vanligt.
#163 - 28 augusti 2006 14:34
[quote=Huggew]Skulle kanske ändra titeln på tråden till fotboll?

Ikväll tar MFF tre poäng eftersom Mannen myten konceptet Jari Litmanen är tillbaka, jättekul att han äntligen är tillbaka!

Väldigt synd att Henke Larsson eventuellt är avstäng i derbyt mot Malmö nu kommer Helsingborgarna att skylla på att han inte var med när dom åker på storstryk som vanligt.[/quote]Man skulle nog ändra det men sen är det tänkt att andra folk ska berätta om sina respektive lag det under lättar en del.Härligt att Litmanen är tillbaka kan bara gå ett håll svårt för skoog att ta plats han kommer inte vara kvar så länge till kanske Landskrona hägrar vem vet:p
Kjell Fohrman
Administrator
#164 - 28 augusti 2006 19:29
Riktigt surt att Elfsborg bara fick oavgjort med alla frilägen de hade:(
Men kanske var det bäst för husfriden:D
#165 - 28 augusti 2006 21:11
nu tar vi o blåser av allsvenskan tabbellen e så bra den behöver bli :D
#166 - 29 augusti 2006 13:35
Storseger för Malmö härligt med en frisk Litmanen,tråkigt för riktiga anhängare när sådant händer som nu i Stockholm hoppas att dem får känn bara straff
#167 - 29 augusti 2006 15:14
tråkigt för riktiga anhängare när sådant händer som nu i Stockholm hoppas att dem får känn bara straff

Vilka skall straffas ? Tråkigt nog så blir det fel straff när något sådant här händer. De som startar dessa fullständigt vansiga tråkigheter slipper straff utan det blir klubbarna, spelarna och de flesta fotbollsanhängarna som straffas. Trots att man vet vilka som startar bråken så görs inget för att stoppa dem [:o]
#168 - 29 augusti 2006 16:18
[quote=Guy Palm]Vilka skall straffas ? Tråkigt nog så blir det fel straff när något sådant här händer. De som startar dessa fullständigt vansiga tråkigheter slipper straff utan det blir klubbarna, spelarna och de flesta fotbollsanhängarna som straffas. Trots att man vet vilka som startar bråken så görs inget för att stoppa dem [:o][/quote]Sverige har mycket att lära sig av England där bråken har upphört nästan helt på grund av videokamererna som spelade in bråkbakarna i ännu större grad än Sverige lyckades med tydligen mer vakter eller poliser avskräcker mer på läktaren på högrisk matcher.Men sen kommer frågan vem ska betala för detta och då menar jag poliserna först och främst klubben eller staten??
#169 - 29 augusti 2006 16:51
vem ska betala för detta och då menar jag poliserna först och främst klubben eller staten??

Spelar ingen större roll vem som betalar, i slutänden blir det ändå "du och jag" som får betala
#170 - 29 augusti 2006 17:12
[quote=Guy Palm]Spelar ingen större roll vem som betalar, i slutänden blir det ändå "du och jag" som får betala[/quote]Du har så rätt det tragiskt att det ska va så:(
#171 - 29 augusti 2006 17:35
Stäng allsvenskan för stockholmslagen så blir vi kvitt en hel dröse besvär med bråkstakarna.

Låt dom vara utan fotboll och ishockey en säsong så kanske dom saknar det för mycket och inser att det är bättre att glo än att bråka.
#172 - 29 augusti 2006 18:59
Malmö FF tillhör också de lagen vars suportrar brukar vara ute för att ställa till med bråk
#173 - 29 augusti 2006 19:14
Skulle vilja påstå tvärtom. MFFfans blev väl framröstade som bästa fans förra året?
#174 - 29 augusti 2006 19:40
De sex högrisklagen i allsvenskan är Malmö ff, Helsingborg, IFK Göteborg, Djurgården, AIK och Hammarby.
#175 - 30 augusti 2006 13:21
[QUOTE=drd]Stäng allsvenskan för stockholmslagen så blir vi kvitt en hel dröse besvär med bråkstakarna.

Låt dom vara utan fotboll och ishockey en säsong så kanske dom saknar det för mycket och inser att det är bättre att glo än att bråka.[/QUOTE]

Varför det? 99% sköter sig i stockhoms klubbarna och det är inte bara I stockholm som har såkallade firmor utan även göteborg, gais, helsingborg och malmö..
Kjell Fohrman
Administrator
#176 - 30 augusti 2006 13:32
Inte ett helt lätt problem att lösa detta med huliganerna.

Men fotbollsförbundet har kanske viktigare saker att ta itu med som att bötfälla Umeå på 50.000 spänn för att LOs ordförande höll ett tal där:p .
Löjligt - man får tydligen göra reklam för vilken skitprodukt som helst på en fotbollsmatch men att göra reklam för en viss politik är inte tillåtet.
#177 - 30 augusti 2006 14:22
[QUOTE=Kjell Fohrman]Inte ett helt lätt problem att lösa detta med huliganerna.

Men fotbollsförbundet har kanske viktigare saker att ta itu med som att bötfälla Umeå på 50.000 spänn för att LOs ordförande höll ett tal där:p .
Löjligt - man får tydligen göra reklam för vilken skitprodukt som helst på en fotbollsmatch men att göra reklam för en viss politik är inte tillåtet.[/QUOTE]

Från TU

BESLUT
Bestraffningsärende nr 249/2006
Svenska Fotbollförbundets (SvFF) Tävlingsutskott (TU) har vid sammanträde
den 28 augusti 2006 behandlat Sven Lundbergs anmälan mot Umeå IK för brott
mot 7 kap. 2 § SvFF:s tävlingsbestämmelser.
Yttrande föreligger från Umeå IK.
7 kap. 2 § SvFF:s tävlingsbestämmelser, Politiska budskap ”Exponering av
politiska budskap på arenareklam och matchdräkter eller i matchprogram får
endast förekomma i form av politiska partiers namn och/eller kännetecken.
Andra former av politiska budskap är förbjudna, t.ex. politiska anföranden och
manifestationer liksom andra liknande aktiviteter oavsett framställningsform
(text, ljud, bild eller annat).”
Sven Lundberg skriver i sin anmälan
att en speaker från S före match ställde frågor till Wanja Lundby Wedin
(WLW) och en lokalpolitiker om S och deras politik. Ett klart politiskt
budskap genomsyrade frågorna och svaren. Utfrågningen pågick i c:a 10
minuter
att WLW före match, under c:a 10 minuter, höll ett anförande med klart
politiska inslag
att speakern från S informerade publiken att bl.a. hämta foldern ”Jag bygger
Sverige” i ett tält innanför arenans inhägnad (exempel på material
föreligger)
att när entréerna öppnades delade personer från S och fackförbunden ut
flygblad och foldrar med politiska budskap
att speakern från S i halvtid åter ställde frågor till WLW och en lokalpolitiker;
frågor och svar med politiska budskap
att banderoller med texten ”alla ska vara med” + S-logo var uppsatta på
långsidan
att förutom S deltog LO, ABF, IF Metall, Kommunal, SEKO, Handels och
Byggnads vid detta evenemang.
Sven Lundberg skriver dessutom att han före match påtalade för Umeå IK att
denna typ av politiska budskap inte är tillåtet.
#178 - 30 augusti 2006 17:22
[quote=Guy Palm]Malmö FF tillhör också de lagen vars suportrar brukar vara ute för att ställa till med bråk[/quote]Man måste bara realistisk 20 bråkmakare i Malmö mot 1500 stockholmare som lever för bråk har hänt att jag har varit i Stockholm och tittat på fotboll.Och jag säger Stockholmare efter som Aik Hammarby Djurgården har lika många huliganer
#179 - 30 augusti 2006 18:31
[QUOTE=stene]Man måste bara realistisk 20 bråkmakare i Malmö mot 1500 stockholmare som lever för bråk har hänt att jag har varit i Stockholm och tittat på fotboll.Och jag säger Stockholmare efter som Aik Hammarby Djurgården har lika många huliganer[/QUOTE]

Var får du till att samtliga lag i stockholm har lika många hulliganer? inte ens jag som är DIF:fans har en aning hur många dom är i DFG och har ändå haft årskort i 7 år på stadion...
#180 - 30 augusti 2006 18:42
[quote=tälje]Var får du till att samtliga lag i stockholm har lika många hulliganer? alla 3 lagen har olika storlekar på sina firmor själv är jag DIF:supporter och vet att DFG (Djurgårdens Fina grabbar är runt 60+-..[/quote]marioteten på åskådarna är där för att titta på fotboll ,men en stor mängd är där för att inte titta på fotboll hur jag vet det kan jag inte gå in här och berätta för dig tyvärr skulle gärna vilja men det kan jag inte.Hur jag fick det till lika alla tre lagen ver ett ca tal
#181 - 31 augusti 2006 08:48
Tråkigt att derbyt blev avbrutet pågrund av några få som förstör för oss andra som var på plats böter lär det bli för DIF för att man kastade mynt mot publikvärden..
#182 - 31 augusti 2006 18:34
Nu är det i alla fall uppehåll för en tråkig landskamp tragiskt
#183 - 2 september 2006 16:12
Bajen blir av med 3 poäng och får böta 200.000..
http://www.svenskfotboll.se/t2.aspx?p=152141&x=1&a=440265
DIF får böta 15.000
http://www.svenskfotboll.se/t2.aspx?p=152141&x=1&a=440267
#184 - 2 september 2006 19:17
[quote=tälje]Bajen blir av med 3 poäng och får böta 200.000..
http://www.svenskfotboll.se/t2.aspx?p=152141&x=1&a=440265
DIF får böta 15.000
http://www.svenskfotboll.se/t2.aspx?p=152141&x=1&a=440267[/quote]Bara rättvist tycker jag.Sen kan man alltid diskutera om klubbarna ska ta straffet?Själv tycker jag det[:o]
#185 - 4 september 2006 19:43
Nu blev det klart med henkes magsup mot Jon Jönsson den gamle mff två matcher avstängning då missar han Skåne derbyt mot Malmö bara rätt man brukar inte våld på en fotbolls plan det borde han känna till
#186 - 7 september 2006 19:22
Det är väl i morgon det drar igång Helsinborg-Gais??
#187 - 8 september 2006 20:57
HIF vann med 2-0 nu tror alla på en Baxter effekt men jag tror faktiskt att dom hade slagit GAIS i vilket fall som helst även om jag önskar att dom förlorar alla matcher!

På Tisdag intar MFF Olympia och leker hem tre poäng till! Jari gör 1, Junior gör 1, Jonathan gör 2 samt Pode gör 1 mål vilket alltså blir 5-0 till Malmö!
#188 - 9 september 2006 05:40
Huggew skrev:
HIF vann med 2-0 nu tror alla på en Baxter effekt men jag tror faktiskt att dom hade slagit GAIS i vilket fall som helst även om jag önskar att dom förlorar alla matcher!

På Tisdag intar MFF Olympia och leker hem tre poäng till! Jari gör 1, Junior gör 1, Jonathan gör 2 samt Pode gör 1 mål vilket alltså blir 5-0 till Malmö!
Att Malmö vinner är redan klart men 5-0 nää 3-1 till Malmö om det nu blir så så ska jag personligen komma till Valen och göra en kullerbytta från taket
#189 - 9 september 2006 08:18
Bollen är rund, så vi får se hur det slutar. :)
Kjell Fohrman
Administrator
#190 - 9 september 2006 15:56
Så var denna dag förstörd på grund av ett sketet offsidemål:p
#191 - 9 september 2006 16:59
Lite tråkigt att Mendec gör ett kvitterings mål för Aik men då blir det lite spänning i toppstriden hellre Elfsborg än Aik så det är rätt så sorgset
#192 - 9 september 2006 17:57
Det är härligt att se Stolagen förlora och Chelsea vinna glädjande lördags nöje.
#193 - 10 september 2006 17:52
Kalmar-Hammarby 2-1 härligt att se Bajen förlora fjärde rake förlusten bara glädjande att se
#194 - 10 september 2006 20:07
bara gnagare på borås arena ;)

Anders Svensson sveriges största gnällspik!
#195 - 10 september 2006 20:10
stene skrev:
Bara rättvist tycker jag.Sen kan man alltid diskutera om klubbarna ska ta straffet?Själv tycker jag det[:o]

ser man det så ska vänster o höger partierna också ta ansvar o betala för vad deras anhängare kostar.......

avskyr bajen men poäng avdrag är FEL!
Kjell Fohrman
Administrator
#196 - 10 september 2006 20:17
Nocturna skrev:
bara gnagare på borås arena ;)

Anders Svensson sveriges största gnällspik!

Tyckte mest att det var den punktmarkerande AIKaren som gnällde över att han fick varning, som gnällde över att Anders Svenssons gnällde och som också gnällde över densammes skamgrepp:p

Tråkigt dock att ett så bra lag som AIK som verkligen har spelat positiv fotboll tidigare i år denna gång bara gick in för att sabotera spelet.
Tänk vilket kul match det hade blivit om också AIK hade spelat för seger.

Sen tycker jag fortfarande att man måste göra något åt offsidregeln - var och varannan match avgörs ju pga felaktiga offsidebedömnigar. Denna gång bestals Elfsborg på ett friläge och AIK fick ett mål till skänks.
#197 - 11 september 2006 04:27
stene skrev:
Att Malmö vinner är redan klart men 5-0 nää 3-1 till Malmö om det nu blir så så ska jag personligen komma till Valen och göra en kullerbytta från taket

5-0 är väl optimistigt kanske men skulle vara kul och se om du verkligen vågar göra kullerbytan....
#198 - 11 september 2006 19:02
Huggew skrev:
5-0 är väl optimistigt kanske men skulle vara kul och se om du verkligen vågar göra kullerbytan....
Då får väl jag säga 2-1 till Malmö så slipper jag kullerbyttan:D
#199 - 12 september 2006 18:55
Visst blev det 3 - 1 mellan HIF och MFF, men inte det resultatet som stene hade väntat sig. Skönt att HIF kunde visa att de kan spela boll utan Henke :D:D
Kjell Fohrman
Administrator
#200 - 12 september 2006 18:58
Guy Palm skrev:
Visst blev det 3 - 1 mellan HIF och MFF, men inte det resultatet som stene hade väntat sig. Skönt att HIF kunde visa att de kan spela boll utan Henke :D:D

Instämmer:D
Lite tråkigt dock att IFK vann:( men man kan inte få allt;)
#201 - 12 september 2006 19:14
Det måste vara Baxtereffekten :D.
#202 - 12 september 2006 20:14
Väldigt skönt gjort av HIF. Då kan man åka till Malmö imorgon med ett leende på läpparna. Och inte som idag med nervositet sittandes ca 70 meter från bomben mot valstugan.:cool:
#203 - 13 september 2006 04:34
Tenkare skrev:
Väldigt skönt gjort av HIF. Då kan man åka till Malmö imorgon med ett leende på läpparna. Och inte som idag med nervositet sittandes ca 70 meter från bomben mot valstugan.:cool:

Enligt mig hade det varit bättre om dom fått utrymma Olympia i halvlek....

Nej riktigt katastrof dåligt av MFF iofs så hade Åkeby flyttat upp Daniel A på mitten igen och det är aldrig bra att ändra för mycket i försvaret men man kan inte bara skylla på det nu har jag inte sett matchen men det hade behövts en DA som låg hårt på Shelton.

Men jag skall vara stor i nederlaget och gratulera HIF, någon gång måste dom kunna ta poäng av MFF på Olympia...
#204 - 13 september 2006 14:08
Skönt att du kan ta det så.
Har hört många som klagat som f-n på MFF idag. Men så är det väl när en massa vet bästare ska berätta vad dom tycker. Finns nog sådana till varje lag.
#205 - 13 september 2006 16:58
Nu lär väl inte olof spela mer han blir väl bänkad av Åkeby resten av säsongen blev som vanligt sur så jag stängde av vid 2-1 ett mål till hade inte mitt svaga hjärta klarat av även tråkigt att göteborg vann över Häcken och närmar sig toppen.Positivt från denna dag var att C L har börjat och Chelsea vann så det blidde en god natts sömn ändå.Men förstås mycket tråkigt att Malmö förlorade dem totalt dominerade första men sen vände det och det med dunder och brak.
#206 - 14 september 2006 04:56
Tenkare skrev:
Skönt att du kan ta det så.

Har hört många som klagat som f-n på MFF idag. Men så är det väl när en massa vet bästare ska berätta vad dom tycker. Finns nog sådana till varje lag.

Visst är det konstigt att MFF inte klarar av att spela 2 halvlekar det borde inte komma som en nyhet att fotboll består av 2 halvlekar.
Nej det jag klagar på mest är Åkeby som inte vågar satsa på dom unga, Joakim Nilsson skulle spelat på mitten och ner med Daniel i försvaret igen då tror jag att denna matchen hade fått en annan utgång.

Visst kan det var tufft för dom yngre att spela ett hett derby men samtidigt måste man titta på vem han hade runt sig med Jari framfor sig så tror jag att han hade klarat det bra.
#207 - 14 september 2006 06:38
Huggew skrev:
Visst är det konstigt att MFF inte klarar av att spela 2 halvlekar det borde inte komma som en nyhet att fotboll består av 2 halvlekar.
Det var väl HIF som behövde en halvlek för att vakna ;)
#208 - 14 september 2006 06:47
Micke skrev:
Det var väl HIF som behövde en halvlek för att vakna ;)

Ja där kan man kanske tala om Baxter-effekten han röt väl till ganska rejält i pausvilan ;)
#209 - 16 september 2006 17:51
Vad händer i Malmö????Vad hjälper att Litmanenen är kung och styr spelet.Det gich inte så bra för topp lagen i heller
#210 - 17 september 2006 22:25
en ljuvlig kväll att sitta o kolla på tabellen =)
#211 - 18 september 2006 12:17
Och AIK bara vinner tragiskt
#212 - 22 september 2006 08:24
Och AIK bara vinner tragiskt

Och de andra sk. topplagen tappar poäng. Djurgården, Malmö, IFK och Hammarby delar broderligt på poängen och tappar två på Elfsborg och AIK :D

TABELL S V O F +/- P

1. AIK 19 11 6 2 35 - 17 39

2. IF Elfsborg 19 9 9 1 35 - 17 36

3. IFK Göteborg 19 8 7 4 33 - 22 31

4. Kalmar FF 19 9 3 7 28 - 21 30

5. Djurgården 19 8 6 5 22 - 16 30

6. Malmö FF 19 8 5 6 32 - 27 29
#213 - 22 september 2006 13:38
Jag hörde något igår att Åkerby hänger på en tunn tråd i Malmö
#214 - 22 september 2006 18:10
Heja GIF!!!!!!
/Yngel
#215 - 25 september 2006 16:48
Malmö Halmstad 2-2 nu hänger han verkligen på en tunn tråd och sen går ut i media och kritiserar sina bästa spelare pinsamt säger jag bättre han tar sitt ansvar och avgår in med Hasse Backe han är ledig om dem har råd med spelare så har dem råd med han.Ända positiva från den gångna helgen Chelsea vann det går bra för Trellehulla i Superettan.
Kjell Fohrman
Administrator
#216 - 26 september 2006 20:00
Jepp så var äntligen sveriges bästa fotbollslag i serieledning:D
Skönt att de gick förbi AIK som bara spelade dödgrävarfotboll när de var i Borås.
Synd bara att allsvenskan inte är slut nu - men man får njuta av serieledningen så länge det nu varar[:o]
#217 - 27 september 2006 02:59
:d
#218 - 27 september 2006 04:19
Jepp så var äntligen sveriges bästa fotbollslag i serieledning:D

Skönt att de gick förbi AIK som bara spelade dödgrävarfotboll när de var i Borås.

Synd bara att allsvenskan inte är slut nu - men man får njuta av serieledningen så länge det nu varar[:o]
:) Bättre att Elsfborg tar hem det än AIK det får vi hålla tummarna för:)
#219 - 27 september 2006 13:42
Hur länge sedan är det Elfsborg klapp guld?
Kjell Fohrman
Administrator
#220 - 27 september 2006 13:46
Tenkare skrev:
Hur länge sedan är det Elfsborg klapp guld?

Om du menar vann guld;) så vann de 61 senast. De gick då direkt upp i allsvenskan och vann och jag såg faktiskt rätt många av matcherna det året.
#221 - 27 september 2006 14:11
Får se om man kommer till den nya arenan och kollar nån gång.
Var på den gamla när jag jobbade i borås. Den var ingen hit direkt.
#222 - 29 september 2006 21:22
Och det roligaste för i år är att Elsfborg håller faktiskt på med att vinna Allsvenskan 2006
#223 - 30 september 2006 17:05
Var i Helsingör i dag gick lite på stan där när jag skulle hem var det ett fruktansvärt liv på asfulla grabbar som höll på HIF respektive Göteborg pinsamt och se bara.Vem som blev surast efter matchen blev änglarna som förlorade stort.Roligaste var det var dem som höll på Götet kunde i alla fall stå på bena hem
#224 - 5 oktober 2006 17:55
Efter som blixten slog ner sidan om huset och gich upp i modemet på en konstig vänster så har datorn varit död.Malmö spelade oavgjort mot Hammarby Malmö skulle ha vunnit kanske bättre dem skaffar något som kan avgöra om det är offside eller inte tydligen kan inte domaren göra det.Övriga topplag spelade lika bara inte nu Helsingborg går och klipper guldet framför alla det skulle vara hemskt.
#225 - 5 oktober 2006 18:19
varför det? Om det skulle ske kan jag ju tråka på jobbepolarna i malmö.

Men faktiskt på något konstigt vis hoppas jag på elfsborg.
#226 - 5 oktober 2006 19:17
Varför....Det får bara inte ske med Malmös alla värvningar klart henkes framgång unnar jag dem inget mer.Helt klart Elsborg här med nu när Malmö inte är med i Guldstriden det kan jag unna göteborgar med.
#227 - 6 oktober 2006 21:49
Vi har satt det som en vana.
Att tråka varandra. På ett vänskapligt sätt.
Kjell Fohrman
Administrator
#228 - 7 oktober 2006 20:19
Inte för att att det handlar om allsvenskan - men i alla fall. Svenska landslaget gjorde verkligen en riktig kanonmatch ikväll :D
#229 - 8 oktober 2006 04:36
Inte för att att det handlar om allsvenskan - men i alla fall. Svenska landslaget gjorde verkligen en riktig kanonmatch ikväll :D
Den bästa sen 94 tycker jag ,svenskarna lekte med dem i första:)
#230 - 9 oktober 2006 07:20
Men det var mycket nära att det slutade annorlunda.
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/810226.htm?set=lp
#231 - 9 oktober 2006 16:23
Micke skrev:
Men det var mycket nära att det slutade annorlunda.

http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/810226.htm?set=lp

Jag sa första halvlek:D spanjorerna hade väl nån vass chans till har jag för mig:)
#232 - 12 oktober 2006 18:15
Härlig match av sverige i går visade än en gång att dem kan spela boll.Ingen saknad av Zlatan precis kanske bättre att han förblir i Italien som kvatersbuse som tidningarna beskriver honom.
#233 - 14 oktober 2006 18:39
Då vann HIF i dag närmare guldet kanske
Kjell Fohrman
Administrator
#234 - 14 oktober 2006 19:51
stene skrev:
Då vann HIF i dag närmare guldet kanske

Va????? Vilket HIF vann?
#235 - 14 oktober 2006 19:55
Förlåt 2-2 blev det såg själv matchen på tv4 total hjärnsläpp tydligen
#236 - 15 oktober 2006 17:19
Då har det spelats två matcher
Öster-Häcken2-2
Gefle-Ögryte2-0
det viktigaste där var väl att Gefle säkrade Allsvenskan nästa år
#237 - 15 oktober 2006 19:04
Ointressant eftersom IFK Norrköping är i superettan just nu

Ifk
#238 - 17 oktober 2006 05:25
:) Skön Elfsborgsseger i Kalmar igår, ett litet miniryck
Kjell Fohrman
Administrator
#239 - 17 oktober 2006 07:23
Guy Palm skrev:
:) Skön Elfsborgsseger i Kalmar igår, ett litet miniryck

Jepp :D - men Elfsborgs tuffa avslutningsprogram gör ändå att det ser mycket ovisst ut :confused:
#240 - 17 oktober 2006 16:10
Skönt att Malmö tog tre poäng till slut.Än en gång visade det sig att gamla malmö spelare avgör viktiga matcher nu till Elfsborg fördel i Kalmar.
#241 - 21 oktober 2006 15:54
:) Halmstad snuvade i varje fall Gnaget på 2 poäng, hoppas att Elfsborg tar tillavara chansen att rycka med 4 poäng
#242 - 22 oktober 2006 17:22
Malmö vs Gefle repris i repris kan man säga 2-0 ledde Malmö med i första sen gjorde dem två mål i andra gäller att försvara att jobba hem.
#243 - 24 oktober 2006 16:27
Då vann Hammarby över Elsfborg och Kalmar över Göteborg.Det blir spännande in i det sista mellan AIK och Elsfborg tydligen.
#244 - 26 oktober 2006 11:03
Ikväll slår GAIS Elfsborg och på måndag AIK för att säkra sin allsvenska plats. HIF vinner jämn match mot Kalmar FF ikväll. Sen blir det en intressant och spännande avslutning.
Kjell Fohrman
Administrator
#245 - 26 oktober 2006 12:31
Micke skrev:
Ikväll slår GAIS Elfsborg och på måndag AIK för att säkra sin allsvenska plats. HIF vinner jämn match mot Kalmar FF ikväll. Sen blir det en intressant och spännande avslutning.

Drömma kan du ju få göra i alla fall:p
#246 - 26 oktober 2006 14:52
Drömma kan du ju få göra i alla fall:p

Visst ska man unna sig att drömma ibland, denna gången känns det dessutom väldigt sannolikt :).
Rolle kommer göra allt för att hjälpa HIF och för att själv stanna i allsvenskan med GAIS :D. HIF har 10 raka utan förlust men det är inget mot 1933 när dom hade 15 raka, då slutade det med guld. Som kuriosa kan man tillägga att den sviten inleddes med en 6-0 seger över Elfsborg :p. Om mina drömmar slår in, vilket är sannolikt (alltså väldigt likt sanning enligt Tage Danielssons teori), så blir det en väldigt intressant match den 29:e på Olympia.
#247 - 26 oktober 2006 17:01
Gick inte precis så bra för Malmö men det kvittar kanske för dem är för långt ifrån guldstriden sedan länge.Roligt om Öster klarar kontrakt för nästa år.
#248 - 26 oktober 2006 17:09
stene skrev:
Eftersom jag är fotbolls tokig så tänkte jag fråga er vem som ska vinna allsvenskan 2006 själv hejar jag på Malmö FF och Chelsea har alltid älskat dessa två lag genom alla tider.Men nu handlar det om allsvenskan så vem ska vinna 2006:D

Elfsborg lätt :D
#249 - 26 oktober 2006 17:11
PetitJolie skrev:
Elfsborg lätt :D
Det är rätt så jämt för dem bägge lagen;) men vi får hoppas på Elfsborg denna gång det var ett taga sen sist
Kjell Fohrman
Administrator
#250 - 26 oktober 2006 19:33
stene skrev:
Det är rätt så jämt för dem bägge lagen;) men vi får hoppas på Elfsborg denna gång det var ett taga sen sist

Hoppas kan man ju :D men det lutar mer och mer åt AIK - risken är väl stor att ett Helsingborg i toppform vinner i nästa omgång och på så sätt ser till att AIK seglar ifrån:(
#251 - 26 oktober 2006 19:41
Hoppas kan man ju :D men det lutar mer och mer åt AIK - risken är väl stor att ett Helsingborg i toppform vinner i nästa omgång och på så sätt ser till att AIK seglar ifrån:(

Ja dom där Göteborgarna kan man inte lita på :(, ingen av dem kunde göra sin plikt ikväll [:(!].
Kjell Fohrman
Administrator
#252 - 26 oktober 2006 19:43
Micke skrev:
Ja dom där Göteborgarna kan man inte lita på :(, ingen av dem kunde göra sin plikt ikväll [:(!].

Gais gjorde sin:p - man kan ju alltid hoppas att dom gör sin plikt i nästa omgång också:D
Kjell Fohrman
Administrator
#253 - 29 oktober 2006 15:51
Skit också:mad: - men visst var det rättvist med oavgjort även om nu Elfsborg fick ett mål felaktigt bortdömt:(
Nu håller jag på Gais imorgon
#254 - 29 oktober 2006 15:52
Tyvärr slutade det på sämst tänkbara sätt på Olympia idag. Nu håller jag tummarna för att GAIS kan överaska imorgon.
Kjell Fohrman
Administrator
#255 - 30 oktober 2006 20:37
:D Tack Gais:D
Synd dock att Djurgården vann (nu har de mycket att spela för i nästa omgång) samt att Malmös bäste spelare är avstängd i nästa match pga av ett löjligt gult kort på slutet i dagens match.

Nåväl jag håller tummarna för att Elfsborg tar hem det på söndag:D
Kjell Fohrman
Administrator
#256 - 5 november 2006 13:44
Snart är det dags:D
#257 - 5 november 2006 13:49
Håller faktiskt på Elfsborg i dagens match och så hoppas jag ju även att MFF kan göra det bästa av dagen och spöa AIK :)
#258 - 5 november 2006 13:57
Det är nu det börjar KOM IGEN MALMÖ det är väl första gången Elsfborg håller på Malmö
#259 - 5 november 2006 15:47
Ett Stort Grattis Till Elfsborg
#260 - 5 november 2006 15:48
:) Äntligen, efter 45 år är bucklan hemma i Borås :)
#261 - 5 november 2006 15:50
Det är nu det börjar KOM IGEN MALMÖ det är väl första gången Elsfborg håller på Malmö

Malmö avslutade säsongen på sämsta tänkbara sett, fast å andra sidan så har hela säsongen varit ett enda stort fiasko.
Kjell Fohrman
Administrator
#262 - 5 november 2006 16:02
[SIZE=6]SM-guld SM-guld[:-58] [:-58] [:-58] [:-60] [:-60] [:-60] [/SIZE]
HazelCR
#263 - 5 november 2006 16:08
[SIZE=6]SM-guld SM-guld[:-58] [:-58] [:-58] [:-60] [:-60] [:-60] [/SIZE]

Inte för att jag är Elfsborgare, men jag kan glädjas med att SM-guldet hamnade där det hamnade i år. Bra och trevligt spel under hela säsongen. :D
#264 - 5 november 2006 16:12
Får verkligen gratulera Elfsborg härlig säsong.Kunde varit AIK också tänkte mest på straffen på slutet som inte domaren blåste för och det var tur han inte gjorde.För övrigt en riktigt tråkig match mellan AIK och Malmö tur att riktig fotboll visas för tillfälligt på Canal+ mellan Chelsea och Tottenhamn för övrigt har Malmö gjort en skit säsong och dem kommer väl igen nästa år får jag hoppas...........Grattis till guldet Elfsborg
#265 - 5 november 2006 17:04
WEIII! Elsboorg!! Nu har vi firat med skumpa i familjen. (pappa har väääänat på detta ;)
#266 - 5 november 2006 18:03
Antar att det kommer att vara många tunga huvuden i Borås imorgon. :)
Bilagor:
#267 - 5 november 2006 18:20
Det är bara att gratulera segern, men de himmelsblå följer vi med hjärtat nästa säsong :p

E förberedd på en [B)]

Grattis än en gång
Kjell Fohrman
Administrator
#268 - 12 november 2006 15:02
Så har Royal League rullat igång och Elfsborg har återigen visat att de är bäst i Sverige:D
#269 - 13 november 2006 06:59
Som AIK:are så får man väl passa på att erkänna att matchen i Royal League visar att det var rättvist att Elfsborg vann SM-guld.
Jag är rätt så nöjd med silvret också om sanningen ska fram. Det var mer än jag väntade mig när säsongen startade.
Bilagor:
#270 - 13 november 2006 07:28
Eftersom alla här verkar ha missat det så får väl jag säga det - vinnare av svenska cupen 2006 - Helsingborgs IF :D

Annons