Samtliga topplag i engelska ligan, italienska ligan och spanska ligan består av uppköpta spelare. De som har mest pengar vinnar. Just nu leder Elfsborg med 3-2 mot (uppköpta) MFF. Måsta nog SMSá Kjell:)
Positivt att åtminstånde ett av 08-lagen fick stryk idagFrån Expressen
Hammarby gav bort tre poäng mot Örgryte hemma på Söderstadion.
Hemmakeepern Ante Covic blev den som avgjorde matchen. Med en minut kvar av ordinarie matchtid sänkte han Gunnarsson istället för att ta hand om bollen. Med båda motståndarna på marken kunde Ailton springa in med bollen i öppet mål. Det blev avslutningen på en match där Hammarby hade mycket boll, många hörnor och flera chanser att avgöra. Anders Linderoth kan inte vara nöjd med sina mannars insats.
Fast bedrövligt att de allsvenska lag som deltog i de olika cuperna blev utslagna och det av lag som på papperet är sämre än Brann.
Hmmm. Känns som om denna tråden spårar ur ordentligt från ursprunget Allsvenskan 2006.. :)
tråkigt för riktiga anhängare när sådant händer som nu i Stockholm hoppas att dem får känn bara straff
vem ska betala för detta och då menar jag poliserna först och främst klubben eller staten??
Att Malmö vinner är redan klart men 5-0 nää 3-1 till Malmö om det nu blir så så ska jag personligen komma till Valen och göra en kullerbytta från taketHuggew skrev:HIF vann med 2-0 nu tror alla på en Baxter effekt men jag tror faktiskt att dom hade slagit GAIS i vilket fall som helst även om jag önskar att dom förlorar alla matcher!
På Tisdag intar MFF Olympia och leker hem tre poäng till! Jari gör 1, Junior gör 1, Jonathan gör 2 samt Pode gör 1 mål vilket alltså blir 5-0 till Malmö!
stene skrev:Bara rättvist tycker jag.Sen kan man alltid diskutera om klubbarna ska ta straffet?Själv tycker jag det[:o]
Nocturna skrev:bara gnagare på borås arena ;)
Anders Svensson sveriges största gnällspik!
stene skrev:Att Malmö vinner är redan klart men 5-0 nää 3-1 till Malmö om det nu blir så så ska jag personligen komma till Valen och göra en kullerbytta från taket
Då får väl jag säga 2-1 till Malmö så slipper jag kullerbyttan:DHuggew skrev:5-0 är väl optimistigt kanske men skulle vara kul och se om du verkligen vågar göra kullerbytan....
Guy Palm skrev:Visst blev det 3 - 1 mellan HIF och MFF, men inte det resultatet som stene hade väntat sig. Skönt att HIF kunde visa att de kan spela boll utan Henke :D:D
Tenkare skrev:Väldigt skönt gjort av HIF. Då kan man åka till Malmö imorgon med ett leende på läpparna. Och inte som idag med nervositet sittandes ca 70 meter från bomben mot valstugan.:cool:
Tenkare skrev:Skönt att du kan ta det så.
Har hört många som klagat som f-n på MFF idag. Men så är det väl när en massa vet bästare ska berätta vad dom tycker. Finns nog sådana till varje lag.
Och AIK bara vinner tragiskt
TABELL S V O F +/- P
1. AIK 19 11 6 2 35 - 17 39
2. IF Elfsborg 19 9 9 1 35 - 17 36
3. IFK Göteborg 19 8 7 4 33 - 22 31
4. Kalmar FF 19 9 3 7 28 - 21 30
5. Djurgården 19 8 6 5 22 - 16 30
6. Malmö FF 19 8 5 6 32 - 27 29
:) Bättre att Elsfborg tar hem det än AIK det får vi hålla tummarna för:)Kjell Fohrman skrev:Jepp så var äntligen sveriges bästa fotbollslag i serieledning:D
Skönt att de gick förbi AIK som bara spelade dödgrävarfotboll när de var i Borås.
Synd bara att allsvenskan inte är slut nu - men man får njuta av serieledningen så länge det nu varar[:o]
Tenkare skrev:Hur länge sedan är det Elfsborg klapp guld?
Den bästa sen 94 tycker jag ,svenskarna lekte med dem i första:)Kjell Fohrman skrev:Inte för att att det handlar om allsvenskan - men i alla fall. Svenska landslaget gjorde verkligen en riktig kanonmatch ikväll :D
Micke skrev:Men det var mycket nära att det slutade annorlunda.
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/810226.htm?set=lp
stene skrev:Då vann HIF i dag närmare guldet kanske
Guy Palm skrev::) Skön Elfsborgsseger i Kalmar igår, ett litet miniryck
Micke skrev:Ikväll slår GAIS Elfsborg och på måndag AIK för att säkra sin allsvenska plats. HIF vinner jämn match mot Kalmar FF ikväll. Sen blir det en intressant och spännande avslutning.
Kjell Fohrman skrev:Drömma kan du ju få göra i alla fall:p
stene skrev:Eftersom jag är fotbolls tokig så tänkte jag fråga er vem som ska vinna allsvenskan 2006 själv hejar jag på Malmö FF och Chelsea har alltid älskat dessa två lag genom alla tider.Men nu handlar det om allsvenskan så vem ska vinna 2006:D
Det är rätt så jämt för dem bägge lagen;) men vi får hoppas på Elfsborg denna gång det var ett taga sen sistPetitJolie skrev:Elfsborg lätt :D
stene skrev:Det är rätt så jämt för dem bägge lagen;) men vi får hoppas på Elfsborg denna gång det var ett taga sen sist
Kjell Fohrman skrev:Hoppas kan man ju :D men det lutar mer och mer åt AIK - risken är väl stor att ett Helsingborg i toppform vinner i nästa omgång och på så sätt ser till att AIK seglar ifrån:(
Micke skrev:Ja dom där Göteborgarna kan man inte lita på :(, ingen av dem kunde göra sin plikt ikväll [:(!].
Det är nu det börjar KOM IGEN MALMÖ det är väl första gången Elsfborg håller på Malmö
Kjell Fohrman skrev:[SIZE=6]SM-guld SM-guld[:-58] [:-58] [:-58] [:-60] [:-60] [:-60] [/SIZE]