Tidigare år har det ju varit en fotbollstråd så det är väl på tiden att det startas en i år också.
Satt just och tittade på när Elfsborg gav IFK däng och det var riktigt härligt att se när man håller på Elfsborg:D
Frugan (som är fanatisk änglasupporter) hade varit förutseende i år och flytt fältet (hon är i Barcelona) för att slippa förnedringen på hemmafronten:p
Kul att Elfsborg har fått en riktigt bra start i år trots alla skador (främst i de bakre leden) och när dessa kommer tillbaka till hösten kan det bli riktigt kul.
Jag får väl vara den Änglasupportern som håller huvudet högt då....
Elfsborg var riktigt bra i andra halvlek, första tyckte jag (inte helt opartisk dock) att Blåvitt var det klart bättre laget. Sedan går väl straffen att diskutera med tanke på den luddiga bedömningsregel vi har vid hands i fotboll. Jag skulle väl kunna tänka mig att hälften av alla elitdomare blåser, andra hälften inte och domarna har väl inte varit med oss i år direkt (och tidigare om åren finns det ickeänglar som påstår att domarna alltid blåser för Blåvitt)...
Rent fotbollsmässigt är jag dock riktigt nöjd med matchen. Elfsborg är grymt starka hemma på Borås arena. Om de är lika starka på naturgräs i år kommer de att vinna (samtliga vinster hittills har väl varit på plast om jag inte minns helt tokigt). Om mitt kära Blåvitt ska hamna topp 3 i år måste effektiviteten upp några steg. Man får inte förlora mot t.ex. Norrköping när man är överlägset spelmässigt. Det är helt enkelt för dåligt.
Nog flummat om IFK nu, ett stort grattis till Elfsborg. Precis efter matchen var jag bitter i vanlig ordning efter en förlust, men efter lite eftertanke var det välförtjänt. Jag är riktigt imponerad av den unge (glömt tillfälligt vad han heter) som sprang som fan i Elfsborg på offensivt mittfält. Elfsborg kontrade riktigt bra hela matchen igenom och är onekligen sylvassa. I höst blir det dock läge för revensch oavsett lagens tabelläge......
/Jocke