Hej!
Håller på att starta upp ett 240 liters Tanganyika -kar vid sidan av mitt Malawi -kar! Inredningen blir enkel, en svart bakgrund (plansch), Rådasand som bottenmaterial, egenhändigt plockad gutnisk kalksten, lite växter och ev. nån rot!
Hade strovulna planer på att installera BTN:s "Rocky Juwel 120" bakgrund, men eftersom jag har BTN i mitt Malawikar, kör jag detta väldigt "basic"... -och spar både vattenvolym och lite pengar till fisk!
Jag har så gott som bestämt mig för att hålla A. Compressiceps samt ev. ytterligare någon art i det!
Jag tänkte höra om någon vet var jag kan få tag i skapligt stora djur, behöver inte vara viltfångat... i och med att jag bor på Gotland så har jag lite svårt med transporter, vill gärna att det skall bli "rätt" från början vad gäller art, antal och kön.
Jag har ingen som helst erfarenhet av denna art, så tips på lämplig föda, skötsel och passande "rumskompisar" till Compressiceps mottages med tacksamhet.
Antar att jag får lägga ner planerna på en mindre grupp T.Duboisi... -men "Jullar" eller "Prinsessor" borde väl funka tilsammans med Compressicepsen?
Den variant av Compressiceps jag fastnat mest för är "gul Chaitika".
Tackar på förhand/Roger!