Am Top 1000 vs Fluval 4+

#1 - 14 januari 2010 18:55
Hej
Jag skulle behöva lite feedback på dessa 2 filter, skall starta ett 200 liters akvarium på skolan jag jobbar på och min akvariehandlare föreslog ett Am Top 1000, hemma har jag ett fluval 3+ så jag är bekant med det men vet inget om Am Top.
Vi kommer att ha sällskapsfiskar i akvariet, Ytterfilter är inget alternativ.
#2 - 14 januari 2010 19:11
Am Top har väl lite rykte om sig att vara ett lite billigt internet-märke...man får typ vad man betalar för. dvs kaaanske lite sämre kvalitet.
#3 - 14 januari 2010 19:41
stefan s skrev:
Hej

Jag skulle behöva lite feedback på dessa 2 filter, skall starta ett 200 liters akvarium på skolan jag jobbar på och min akvariehandlare föreslog ett Am Top 1000, hemma har jag ett fluval 3+ så jag är bekant med det men vet inget om Am Top.

Vi kommer att ha sällskapsfiskar i akvariet, Ytterfilter är inget alternativ.
kan det inte vara skönt med ett mer eller mindre underhållsfritt filter när det ska stå på en skola och bara behöva tänka på vattenbyte?! Du har ju själv akvarie och kan väl lätt silicona fast 2 glaslister och sätta dit en blåmatta med cirk.pump bakom;)
#4 - 14 januari 2010 20:13
åheim skrev:
kan det inte vara skönt med ett mer eller mindre underhållsfritt filter när det ska stå på en skola och bara behöva tänka på vattenbyte?! Du har ju själv akvarie och kan väl lätt silicona fast 2 glaslister och sätta dit en blåmatta med cirk.pump bakom;)

Tål att tänka på :D

Annons