AM-Top AT3337, problem

#1 - 5 oktober 2007 09:58
Hej Köpte ett begagnat AM-TOP 3337.
Jag har en fråga som jag hoppas att någon kan lägga in ett svar på, om jag skruvar bort kranarna som man då skall göra när man ska göra rent filtret.
Där ska det ju då vad jag förmodar sitta en o-ring men i den ena sitter en o ring och en distansring som är lite fasad i ena änden ska den sitta i insugsidan eller utblåssidan och hur skall den vara vänd och var skall o-ringen sitta :confused:?? den rackaren ramlade nämligen ur när jag skulle rengöra grejerna

De var ju inte mycket till bruksanvisning som följde med där man kan se det här med o ringar i kranar mm så lite hjälp från er andra experter skulle sitta fint

Ha det
#2 - 5 oktober 2007 11:56
Usch....jag minns när jag hade dessa fasansfulla filter :(

Kranarna ska du inte behöva ta bort när du ska rengöra ju, det räcker väl med att dela dom bara ?
Om du vill ha ett hett tips så ta med hela pumplocket med kranar och hela skiten och gå till en vvs firma som säljer o-ringar, där köper du ett par större och tjockare o-ringar som håller tätt när du skruvar ihop kranarna igen.

När du sedan ska starta filtret så i med utsugsslangen i karet och sug i utblåsänden och då har man den lille pluggen i mitten på locket ute och när det börjar bli fullt får man stoppa i den.
Dock inte alltid helt enkelt.

Det var i princip omöjligt att få skiten tätt efter man gjorde rent dom.
Till sist så kom jag dock på ett sätt att få väck läckaget i mittenpluggen och det var att stoppa i en större o-ring där och sedan så var det löst.

Dock så läckte det ibland ändå men för det mesta inte ;)
#3 - 5 oktober 2007 12:03
Visst men det är i delningen mellan den delen som sitter kvar i pumpen och krandelen som sitter på slangen som de här o-ringarna och distansen sitter.
#4 - 5 oktober 2007 12:28
Oookidoki....har för mig att det ska sitta o-ringar bara i båda hålen.
Kanske är nåt konisk plastgrej som lossnat som igentligen ska sitta fast ?

Isåfall är det bara att lysa in och kolla i hålet ju var det ser mest ut som det ska kunna passa ;)
#5 - 5 oktober 2007 14:55
om du trär över dom på "hannarna" så skall det nog funka för dig...

Annons