Amanoräka snodde en ärta från Gibbi'n

#1 - 18 mars 2004 19:58
Gjorde ett vattenbyte tidigare ikväll. Matade firrarna i vanlig ordning. Tinade några ärtor till malarna för en stund sedan.

Sitter framför karet med min xxx utan is och njuter av de små liven.
Malarna brottas med vars en ärta... Plötsligt kommer en av räkorna smygande fram till en gibbi och funderar på vad som händer.

Innan jag vet ordet av har räkan norpat ärtan och simmar mot en växtdunge för glatta livet. Räkorna är ganska transperanta så på avstånd ser det ut som ärtan svävar iväg.

Riktigt ser på gibbi'n den här snopna minen, -Va' fan hände ?!?

Ahh... Livet é bra skönt ibland.

//P
#2 - 18 mars 2004 20:10
[:-94] såg genast räkan i Fånga Nemo framför mig. Men att gibbin inte tog tillbaka den?
#3 - 18 mars 2004 20:14
Kanske skulle ta och se den filmen =D

Gibbi'n var nog mest snopen bara. Å andra sidan så släppte jag ned en matsked med ärtor så han började suga på en annan.

Fattar dock inte varför räkan skulle ha just den...
#4 - 18 mars 2004 20:15
Amanoräkor kan vara små tjuvar ibland. Jag har 2st med mina Ancistrus yngel. Ibland när jag ger ynglen maltabletter kommer först 20-30yngel som brottas om vilken som ska ha först.
Efter 1 till 2 minuter kommer dom 2 tjuvarna. Dom går och ställer sig på en rot nära malarna. Dom står där on tittat en stund sen går dom till attack. Dom simmar allt vad dom har mot ynglen. Dom landar på ynglen och tabletten. Sen börjar dom jaga bort ynglen. När alla yngel är borta tar en tabletten och börjar dra den bort mot en rot där dom brukar vara. Den andra simmar runt och håller malarna borta. Detta kan ta 10-15 minuter så det är skoj å titta på.

Annons