Amazon Abyss

#1 - 25 september 2013 19:29
Det har börjat en serie på Animal Planet som heter Amazon Abyss, där de letar efter nya arter i Amazonfloden, och de visar en del kul malar (en stor Megalodoras bl.a), knivfiskar och ciklider :) De t.o.m beskrev flaggcikliderna de visade, och berättade att de vaktar sina yngel.

Men som vanligt blir man irriterad på textaren, tyckte de sa threadfin cichlid (förmodligen Acarichthys heckelii), och det blev trådsmala ciklider :p
#2 - 25 september 2013 19:32
Sv: Amazon Abyss

Låter intressant :)

Vilka dagar och vilden tid på dugnet? :)
#3 - 25 september 2013 19:35
Två halvtimmes program på rad, det började 21.00, och håller på till 22.00 nu. Vet inte om det är repriser, eller ordinarie sändningstid.
#4 - 25 september 2013 19:39
Sv: Amazon Abyss

Ok vad bra då vet jag. Då får man hålla lite koll på den kanalen framöver :)
#5 - 25 september 2013 19:41
Nu visar de ett par Acarichthys heckelii med yngel :) Paret var inte helt glada över dykarnas närvaro. Och man såg hur de leker, de hade grävt ut ett stort hål i sandbotten. Kanske lite därför det är svårt att få till lämpliga lekplatser för dem i akvarier.
#6 - 26 september 2013 07:35
Tror det är i andra avsnittet man får se en Panaque. Man ser att den är stor men uppfattar inte riktigt HUR stor förrän dykaren kommer med sitt huvud intill den :)
#7 - 26 september 2013 08:54
#8 - 26 september 2013 21:40
Amazonas avgrund heter det på svenska, tog lite tid att hitta det i tablån när ja letade efter abyss :)

skickat från min bakelittelefon med tapatalk 4
#9 - 27 september 2013 07:26
Kaffebarn skrev:
Amazonas avgrund heter det på svenska, tog lite tid att hitta det i tablån när ja letade efter abyss :)

skickat från min bakelittelefon med tapatalk 4

Hehe, tja, är inte mycket för att översätta t.ex namn, och titlar på filmer, TV-serier och TV-program :) Använder helst originaltitlarna, om de är på engelska.
#10 - 27 september 2013 07:50
Just ja apropå tvserier har ni kollat på akvariekungarna eller fish tank kings om man ska hålla sig till orginaltitel :)
Går på nat geo wild om ja inte minns fel. Handlar om ett företag "living color" som bygger och fixar akvarium, för det mesta saltvatten med låtsas koraller men ibland levande koraller eller sötvattensakvarium
#11 - 27 september 2013 22:17
Heize skrev:
Tror det är i andra avsnittet man får se en Panaque. Man ser att den är stor men uppfattar inte riktigt HUR stor förrän dykaren kommer med sitt huvud intill den :)

Jo tack.
Sambon förklarade lite snällt för mej att vi har en sånn i karet i köket.
Trodde hon drev med mej tills jag kolla själv.
Måste börja läsa på om fiskar lika mycke som henne tror ja....
#12 - 28 september 2013 08:45
Kaffebarn skrev:
Just ja apropå tvserier har ni kollat på akvariekungarna eller fish tank kings om man ska hålla sig till orginaltitel :)

Går på nat geo wild om ja inte minns fel. Handlar om ett företag "living color" som bygger och fixar akvarium, för det mesta saltvatten med låtsas koraller men ibland levande koraller eller sötvattensakvarium

Jo, har sett det, och resultaten brukar ju vara kul att se, men är inte förtjust i "gräl-TV" där det tycks ingå som fast inslag att de ska bli osams minst en gång per avsnitt. Om de nu är så olika personlighetsmässigt så att de inte ens kan hålla sams under arbetet, så kan man ju undra varför de jobbar tillsammans.

ecco skrev:
Jo tack.

Sambon förklarade lite snällt för mej att vi har en sånn i karet i köket.

Trodde hon drev med mej tills jag kolla själv.

Måste börja läsa på om fiskar lika mycke som henne tror ja....

Säkra på att det är en exakt en så´n? Men å andra sidan blir väl de flesta Panaque stora som utedass, vad jag förstår.
#13 - 4 oktober 2013 17:05
Chokladmal, Crenicichla, och hantelciklid :)

Annons