<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
Mina amazon plantor har helt plötsligt blivit genomskinliga och börjat gulna. varför? De växte jättebra för bara nån vecka sedan. Växterna har varit i akvariet 2- 3 månader.
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
Det är så otroligt svårt att gissa när vi inte alls vet vad du har för vattenparametrar (temp, pH, KH, NO3), fisksammansättning, ljus, filtrering, botten osv.. Visar <b>alla</b> blad på <b>samtliga</b> svärdsplantor exakt samma symptom? Står dom skuggigt? Har du ändrat några vattenparametrar på sistone (koldioxid, ?
Det kan vara näringsbrist (kväve eller järn eller kol eller nått annat..) eller ljusbrist..
Om jag bara skulle chansa vilt utan att veta mer ingående hur vattenparametrarna ser ut så skulle jag nog köra ner en lerkula vid varje svärdplantas rot och se till att dom inte skuggas av flytväxter etc.