American style (neonväxter)

#1 - 19 februari 2007 14:39
Något som testat dessa? Dåligt för fiskarna eller helt enkelt fula?

http://www.guldfisken.se/beta/catalog/plastvaextersidenvaexter-neonvaexter-american-style-c-49_59_205?osCsid=06661e90f09ff29f604748e8004ec048

Verkade fula lite, men om de lyser i mökret så verkar de ganska halv coola :P
Såg i zoomässan att de hade 2 st, men de var ganska fula då de var i lila [B)]
#2 - 19 februari 2007 14:43
halloj :P

Tycker personligen de är fula... Men smaken är ju som baken...!
#3 - 19 februari 2007 14:47
usch
#4 - 19 februari 2007 14:47
Dåligt eller farligt för fiskarna är det säkert inte, bara du själv tycker det är fint räcker många gånger och det är det som räknas.
Själv har jag lite svårt för sådant, men som Stew säger är smaken som baken!
#5 - 19 februari 2007 15:20
^ Så fula kan de inte vara! Lyser ju :p
Tänkte bara om de störde fiskarna, de lyser ju när man släcker ljuset. Blir som de aldrig får mörkt och ro.
#6 - 19 februari 2007 15:25
Från naturen....

teamr86 skrev:
^ Så fula kan de inte vara! Lyser ju :p

Tänkte bara om de störde fiskarna, de lyser ju när man släcker ljuset. Blir som de aldrig får mörkt och ro.

;) är det bästa, både sten och rot. Inget kan överträffa det. Men man kan ju ha litet omväxling förstås!:)
#7 - 19 februari 2007 15:25
Det är sällan som det är helt mörkt i ett hus eller lägenhet, och många gånger kan det vara bra om det finns en liten ljuskälla under natten, om fiskar vaktar rom eller yngel tex.
Sedan kommer den inte att lysa så länge heller, utan laddas ut efter en timme som alla andra självlysande (lek)saker;) .
#8 - 19 februari 2007 15:27
Det är bara tråkigt om alla försöker göra sina akvarium natur-realistiska. De är säkert inte farliga för fiskarna, och är de självlysnade så lyser dom inte heller hela natten eftersom laddningen ändå tar slut. Så kör på det!
#9 - 19 februari 2007 15:34
Köpte sådana för ett tag sedan o använde de högts en månad. Farliga för fiskarna är de inte o de lyser inte heller, vet inte var du fått detta ifrån?
Med namnet neon menas att färgerna är neonlika. Alltså starkt blå, gul, organe etc etc.

Visst var de coola ett tag men man tröttna illa kvickt på dem så därför åkte mina ur karet lika snabbt som de kom i.

//MVH Tulle
#10 - 19 februari 2007 16:15
^ är inte det samma produkt som dessa?
http://www.petco.com/Shop/Product.aspx?familyid=7441

Phew, tur att jag inte köpte dem då! Vet någon var man köpa fluorescerande växter då :p
#11 - 19 februari 2007 18:19
Har sett butiker som kör med dom ... gräsligt enligt min mening

Men iofs kanske kan funka bra o bli tuft med blackligt till månbelysningen Måste prova asså ... blir säkert skitfult men nått måste man ju lägga pengarna o energi på :P

Annons