Igår mötte jag Sonja vid Södermalms akvarieaffär. Vi tittade på alla fina firrar som Janne har där, han har det så fint i alla kar!
Han har även en massa olika levandefoder och säljer startkit. Jag är väldigt sugen på att börja odla grindalsmask, det ska tydligen vara smaskens för alla firrar. Han väntar på en leverans med nåt specialsubstrat, som förhoppningsvis kommer nästa vecka.
Sen kommer man kunna köpa kompletta kit med burk med ventilation, glasskiva, substrat och maskar. Skitbra!
Jag köpte iallfall lite räkmix och artemia.

Jag fick två Ampullariasnäckor av Sonja, och så fort jag la ner dem hemma i karet så satte de iväg, blev förvånad över hur snabba de var... och de är så söta!
Mina fjärilar åt av räkmixen, men spottade ut det mesta. Varför gör de så egentligen? Skumt...jaja jag hoppas på att de fick i sig lite iallafall,
att de försöker äta är väl i sig ett ganska gott tecken...
En som inte verkade ha ätit är kakaduahanen, för honom hittade jag död igår...fan att det ska bli så, har bra vattenvärden och allt...Fattar inte varför det blir så, han dog efter en vecka...Suck.
En av mina amano har ömsat två gånger på en och en halv vecka, det borde väl tyda på att den trivs...