Ancistrus?

#1 - 16 november 2005 12:23
Kan det verkligen vara Ancistrus som jag har i mitt kar eller finns det någon snarlik?
köpte mina för att dom skulle hålla rent för en billig peng och dom ser ut som bilderna här, men kan det stämma, är dom så pass billiga?

Och i så fall, kan man få dessa att yngla av sig?
#2 - 16 november 2005 12:26
(Ancistrus dolichopterus ska det vara...)
#3 - 16 november 2005 12:43
[QUOTE=anna.b]Kan det verkligen vara Ancistrus som jag har i mitt kar eller finns det någon snarlik?
köpte mina för att dom skulle hålla rent för en billig peng och dom ser ut som bilderna här, men kan det stämma, är dom så pass billiga?

Och i så fall, kan man få dessa att yngla av sig?[/QUOTE]

Ja dom är inte så dyra.

Och ja det är relativt enkelt att få dom att leka :)
#4 - 16 november 2005 12:52
Skojigt, du vet möjligt vis inte var man kan läsa mer om detta och hur man avgör om det är hanar eller honor man har (tror det är två honor jag har i mitt kar tyvärr)
#5 - 16 november 2005 13:00
Hanarna ska med tiden få mer "skägg" på nosen medan honorna bara får två spröt där fram.
#6 - 16 november 2005 13:04
helt klart dax at leta hane då, tack :)

tips någon om var man kan leta efter info om deras lek?
#7 - 16 november 2005 13:06
Fast jag tror det blir märkbart först när ancistrusen är lite större. Tror det är svårt att se när de är små.
#8 - 16 november 2005 13:06
Med risk för att låta som en forumpolis;) så säger jag så här:
Sök t.ex. på ancistrus och lek i sökfunktionen så får du säkert upp en hel del trådar med samma ämne!!
Lycka till!
#9 - 16 november 2005 13:08
aj då, ja då är det bara att vänta, den stora är jag ganska säker på, den är ca sju cm, men den andra är bara ca tre cm...

Annons