min dog av att den fastnaden, hade en sånn där jävla prydnad som rör på sig med hjälp av luft, malen skulle i och pilla och hela skiten lossna och klämde ihjäl den.
hmm borde inte vara svält för jag brukar slänga i ett gäng algtabletter varannan natt men den kanske inte fick tag på nått :( honan har aldrig lekt hos mig så det borde det inte vara heller.
vad brukar vara dödsorsak när det gäller ancistrus malar?
Förlite / fel / gamal mat.
Dålig vattenkvalité.
Förlite cirkulation längs bottnen = "dåligt" vatten längs bottnen.
Osmotisk chock beroende på saltförändringar.
Syrebrist.
Allt foder kan bli dåligt/farligt om det förvaras fel.
Vet en som förvarade sina AlgeaWafers i en otät förpackning på en hylla övanför akvariet, detta skulle visst ha varit orsaken till fiskdöd...
Oberoende vad man matar med så skall det förvaras rätt, annars så kan det bli förstört/farligt.
Mitt tips är att köra en broccolibukett i en kopp två min i micron. Sen tar man av små bitar och mosar dem lite med fingret och lägger i. Ancistrusarna älskar det! Buketten kan man behålla i koppen i kylskåpet tills den är slut, så man behöver inte koka en ny varje dag. Malarna växer och frodas mkt bra med denna mat och det är både billigare och bättre än maltabletter!
För odlingen passar en kokosnöt som man sågat av en ovansida på och sen sågat av resterande på mitten. Sen har man två hålor med ingång fram till malarna!