Ancistrus äter mygglarver, normalt!?

#1 - 23 november 2006 16:11
Hej..

Min ancistrus äter mina klogrodors mygglarver och är lite aggresiv mot grodorna och de andra firrarna också. :( När hon har ätit mygglarver brukar hon få ljusbruna/ gula fläckar på kroppen...? Är det någon som har vait med om samma sak? Skulle verkligen behöva få veta vad jag kan göra..

OBS! Det kankse inte är av mygglarverna, vad vet jag
#2 - 23 november 2006 16:20
Totalt ofarligt att den äter mygglarverna,sen är den normalt att den får fläckar på kroppen men att den får det efter den har ätet har jag svårt att tro det får den ändå.Du nämner en hona det kanske är en hane du har den kan vara aggresiv det ser du om den har skäggtömmar då är den en hane.
#3 - 24 november 2006 01:07
Ja, det är helt normalt.
Vad gäller färgväxlingen så kan ancistrusar växla färg väldigt mycket efter humör. Storfläckigheten du talar om verkar betyda lätt upprördhet, möjligen pga maten och/eller bråk om maten.
#4 - 24 november 2006 02:38
Mina Ancistrus äter också gärna allt frystfoder jag lägger ner.. de mumsar tom levande artemia om de kommer åt.. Som de andra berättar om så ser jag samma saker med mina.. hittar de ngt de gillar att äta så skyddar de maten och byter färg och "spelar" med ryggfenan. Får inte grodorna ngn mat så får du försöka mata med ngn fodertablett samtidigt till din Ancistrus
#5 - 24 november 2006 13:57
okej, tack för svaren :) kan man göra något åt så att ancistrusen inte är upprörd? eller trivs bättre?
#6 - 24 november 2006 16:31
930309 skrev:
okej, tack för svaren :) kan man göra något åt så att ancistrusen inte är upprörd? eller trivs bättre?
Skaffa dig en till av den andra könet det får den lugnare kanske:)
#7 - 24 november 2006 17:22
har för mig att malar kan få ?buksot? av rödamygglarver ?

A
#8 - 24 november 2006 17:33
Jag matar alla fiskar med rödamygg och jag har inte haft bukvattensot på dessa och då även Ancistrusar
#9 - 24 november 2006 17:35
Personen i fråga säger inget om att det används Röda mygglarver i frågan det måste tilläggas.

Annons