Ancistrus och Corydoras

#1 - 30 december 2009 18:57
Skulle jag kunna ha ett stimm med Corydoras och 2 st Ancistrus ihop i ett 105 liters?
Tänkte att corydoras dagaktiva och ancistrusarna natttaktiva så det kanske kunde gå att köra ihop för att anictrusarna ser man ju nästan aldrig?
#2 - 30 december 2009 20:16
Fungerar jättebra i mitt 160L. Har 8 Corydoras och 2 ancistrus som kommer bra överens med varandra :)
#3 - 30 december 2009 20:21
Jag tycker ancistrus och pansarmalar kompletterar varandra alldeles utmärkt :D
Ancistrus tar hand om alla ytor så som stenar, rötter och rutor mm. medan pansarmalar tar hand om botten. Fattas bara Siameser som tar hand om tofsalger mm på växterna oxå ;) men där är 105L i minsta laget [:o]
#4 - 31 december 2009 00:09
PiaJo skrev:
Skulle jag kunna ha ett stimm med Corydoras och 2 st Ancistrus ihop i ett 105 liters?

Tänkte att corydoras dagaktiva och ancistrusarna natttaktiva så det kanske kunde gå att köra ihop för att anictrusarna ser man ju nästan aldrig?

Skall inte vara några problem. Ancistrusar är dessutom relativt lättlekta vilket är mer än man kan säga om de flesta loricariider så med lite "tur" får lek på dem oxå.
#5 - 2 januari 2010 18:58
Tack för svaren.
Nu skall jag bara hitta en sort som jag tycker är fin. Det lutar åt panda eller adolfoi.
#6 - 2 januari 2010 21:21
Ooh!! Båda av de sorterna är fina! :) inte lätt att få till lek, men det kanske inte spelar någon roll?
#7 - 2 januari 2010 21:33
PiaJo skrev:

Mina ancisttrusar är framme hela dagarna,har ett tiotal såna å 10 metallisar. de är alltid tillsammans hela dagen å synliga jämt trots gömställen, ja utom då ancistrushanen gömmer sig med ynglen:)
#8 - 5 januari 2010 12:06
En fråga till:

Tänkte köpa ett stim, vad tycker ni är minsta antalet på sortena Adolfoi eller Panda?

Vill ha så få som möjligt fast det är viktigare att de mår bra.
Bilagor:
#9 - 5 januari 2010 13:19
sex
#10 - 5 januari 2010 13:19
:)

Annons