Ancistrus Yngel!! =D

#1 - 19 november 2007 19:30
Jag märkte för några minuter sedan när jag städade mitt akvarium att jag hade fått ancistrus yngel, jag märkte det när jag tog den stora "stubben" och skulle skölja den att det ramlade ur ca 5mm stora gula små bebisar ur den ner i badkaret. Satte fort ner plotten och tog upp fiskarna. Hann rädda ca 25 st.

Eftersom jag aldrig haft några yngel förut så måste jag få veta hur jag ska ta hand om dessa stackare. Dom har fått ett eget akvarium nu så att dom inte riskerar att ätas upp av min super stora mal eller av kampfiskarna.

Vad kommer dessa småttingar behöva att äta? är det bara att jag stoppar ner vanliga algtablätter?

Jag behöver all information om fiskbebisar jag kan få..

tack på förhand!!!
#2 - 19 november 2007 20:10
Jag föder upp mina på algtabletter och spirulinaflingor. De växer så det knakar. Se till ha hålla god vattenkvalitet bara, dom är lite känsliga när de är små.
#3 - 19 november 2007 20:24
Tjena!
Grattis får man väl säga!. Jag har försökt få lek på mina ancistrus i flera vaeckor och inte lyckats än.
Jag vet att en del lägger ner gröna ärtor utan skal eller skalad gurka och dylikt till de små. Kan ju prova. Vill dom inte ha det så lägg i algtabletter i stället. Det brukar äta allt de bjuds!
#4 - 19 november 2007 21:06
Jag har just sålt 2-3 kullar ansistrus (fick 60+ st) och de har fått leva på rester av räkmix samt hikari algtabletter. (I samma kar har jag malawiyngel därav räkmixen).
Som slusken nämner så brukar de äta allt som bjuds. :)
#5 - 26 november 2007 12:33
Går ynglerna upp till ytan när de vill ha luft, eller vill de ha en syresten?

De är ca 1.5 cm långa nu,
Om jag släpper ut yngelrna ur yngelpåsen, kommer mina andra fiskar äta upp dem då?

1 gibbon mal
3 kampfisk honor
4 silvarhajar
1+1 mamma och pappa ancistrus

Annons