Ändra inlägg

#1 - 1 december 2006 15:49
Har upptäckt att när man ska gå in och ändra inlägg, dvs klickar på ändra knappen så blir det "fel på sidan" (javascript fel) när man ska spara.
Ändringen sparas iofs, men själva "redigerings läget" försvinner inte.
Får samma fel på olika datorer med olika versioner av IE.

Rad: 1142
Tecken: 3
Fel: 'this.popups[...].parentNode' är NULL eller inte ett objekt
#2 - 1 december 2006 15:52
Du måste gå till avancerat och trycka på spara.

tycka på ändra knappen kan jag men när jag sparar mina ändringar måste jag gå till avancerad och där spara ändringar.

funkade inte innan men testar nu, blir fel på sidan om jag trycker direkt på spara :(
#3 - 1 december 2006 15:54
Nej, jag gillar snabbredigerings läget så det måste jag inte ;)
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 1 december 2006 16:00
Detta har varit uppe i flera trådar tidigare. Det uppstod vid senaste uppgraderingen av forumet och V-bullentin har ännu inte löst problemet. Så snart de gjort detta så kommer det att bli som tidiagre igen
#5 - 1 december 2006 18:34
Ah, mistänkte att jag inte var ensam om detta, var lite för lat och kollade bara de senaste rubrikerna efter fler med samma problem.
admin
Christian Alfredsson
#6 - 1 december 2006 18:55
De har riktigt sega med lösningen från deluxemenu... Ska maila dem igen.
#7 - 1 december 2006 19:48
Åh så det är den nya menyn som inte funkar med snabbredigerings verktyget ?
Får man fråga vad som var fel med den förra, den funkade ju ;)
#8 - 1 december 2006 22:49
Jag vet inte, men vågar gissa ;) Nya Explorer 7 tillåter inte viss scriptning vilket kräver uppdatering av många hemsidor (och särskilt dynamiska menysystem) världen över. Vad jag kan förstå så har detta med säkerhet att göra, att inte tillåta att vissa script körs ska skydda oss användare.
#9 - 15 december 2006 09:55
Undrar när snabbspara fungerar igen? Jag skriver ganska ofta fel eller tillägg och det börjar bli irriterande att behöva gå till avancerat....
För mig fungerar inte snabbspara ännu :(
admin
Christian Alfredsson
#10 - 7 januari 2007 21:16
Intet nytt än.
admin
Christian Alfredsson
#11 - 7 januari 2007 21:19
Nu funkar ändra-knappen som den gjorde förr. Dvs en ny sida laddas och AJAX-funktionen är borttagen.

Annons