Nu har jag flyttat mina diskusar till ett ensamt kar och håller på att smått höjer värmen.. Men ska jag inte lägga i en rot eller byta lysrör,så det blir lite svagare ljus??
Hur har ni gjort med era diskusar??????
Mvh Nybörjar diskus :D
ansjo skrev:Vad du kan göra är att du tar en blomkruka och häller i sand/grus och planterar en växt i den. På så sätt är det lätt att rengöra botten men de har ändå något att ta fasta på i karet.
De som drar upp diskus i tomma kar har dem för det mesta helt sterila just för att kunna städa ut karet så bra som möjligt och kunna hålla en hög vattenkvalité. Det är nog det viktigaste för att få fin diskus, men du får bereda dig på mycket jobb och många timmar men förhoppningsvis med ett gott resultat.
Hur många diskusar har du?
ansjo skrev:Du bör nog ha det mesta utom röda mygglarver till dessa småttingar. Oxhjärta och artemia är en bra start och det finns även flera olika sorters granulat till just diskus.
Att de äter dåligt kan vara att de bara är 2 st, när de är små är det en trygghet att vara flera och du får nog förbereda dig att det kommer att bli tufft att få dessa att bli stora och friska:) .