ändra namn på länk ??

#1 - 11 augusti 2006 21:09
hej hej !!!

jag skulle vilja veta hur man ändrar "namnet" på de man länkar eller vad man ska säga ?? t.ex. när man ska länka till en bild eller nått så är det ju roligare att skriva nått själv ist för massa bokstäver bara...blev lite konstigt detta kanske men aja :)

//kim
#2 - 11 augusti 2006 21:13
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Skriv in namnet på länken, markera och klicka på jordgloben och klistra in länken där, plättlätt!! :)[/COLOR][/FONT]
#3 - 11 augusti 2006 21:16
[COLOR="darkorchid"][FONT="Comic Sans MS"]När du skall skicka en länk så använder du dig av jordgloben. Skriv vad du skall kalla länken för, markera, och klicka på jordgloben. Skriv länkadressen i rutan som kommer upp. Klart! Bästa [/FONT][/COLOR]forumet [FONT="Comic Sans MS"][COLOR="DarkOrchid"]för maltokiga hittar du t ex här.[/COLOR][/FONT]
#4 - 11 augusti 2006 21:18
Jag är nog heldum vilken jordglob
#5 - 11 augusti 2006 21:22
[quote=miluhe]Jag är nog heldum vilken jordglob[/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Man måste ha lagt in "utökad redigering" under "redigera alternativ" och så går det inte om man väljer "snabbsvar".[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Jordgloben finns över textrutan man skriver inlägget i. en grön-blå boll ;)[/COLOR][/FONT]
#6 - 11 augusti 2006 21:24
tack Maria Vill inte fråga min dotter(15år) hon tycker jag e helt hopplös
#7 - 11 augusti 2006 21:27
[quote=miluhe]tack Maria Vill inte fråga min dotter(15år) hon tycker jag e helt hopplös[/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]så lite så :D[/COLOR][/FONT]
#9 - 11 augusti 2006 21:30
kanske är jag som är lite dum, men jag tycker inte det verkar funka :/ aja

//kim
#10 - 11 augusti 2006 21:35
[quote=neon_kimpan]kanske är jag som är lite dum, men jag tycker inte det verkar funka :/ aja

//kim[/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Är det länken i din signatur du vill ändra? I så fall väljer du "redigera signatur" i kontrollpanelen och däri får du oxå upp en ruta där du skriver in signaturen.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Ovanför rutan, på samma ställe där du ändrar teckensnitt och färg på texten finns "jordgloben"[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Du skrivern in namnet som du vill döpa länekn till som text i rutan, markerar texten och klickar på globen. då får du upp en ny rutan "Hyperlänk" och klistrar in länken (som du har sparat tidigare med ctrl-c) i adress-fältet.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red][/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Man gör på samma sätt om man vill klistra in en namnad länk i forumet.[/COLOR][/FONT]
#11 - 12 augusti 2006 20:40
men funkar det bara när man t.ex. svarar med citat ??

//kim
#12 - 12 augusti 2006 20:54
[quote=neon_kimpan]men funkar det bara när man t.ex. svarar med citat ??

//kim[/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Inte när du använder snabbsvar. Endast om du använder "Svara" under inläggen till vänster eller "Svara med citat".[/COLOR][/FONT]

Annons