[COLOR=#222222][FONT=Verdana]Blodbad blir det om du lägger troffar för få troffar förhållande till storlek på baljan, går troffar trångt så blir det mindre blodblad.
Visst kan du ha troffar i ett 240 litersbalja ca 20 st, typ kiriza skulle funka ypperligt.
Det är bara vissa kriterier du måste uppfylla, köp alla 20 st på samma gång gärna yngel.
Ha bra vattenkvalite i kranen, har du inte det skaffa ett kolfilter så löser kolfitret det.
Byt mycket vatten, minst en gång i veckan, en bra regel är att du skall byta hela baljans vatten under en vecka.
Ha 2 st pumpar i baljan så att du har ordentlig syresättning och bra balans med bakterierna i baljan.
Baljan skall alltid vara en ingången balja, minst tre månader.
Sedan det viktigaste, mata med rätt foder, vänj dom sakta och sedan när fiskarna vänjt sig vid fodret, MATA BARA MED DET FODRET OCH INGET ANNAT FODER.
Jag själv har bara matat mina troffar med min räkmix det funkar ypperligt, dom växer lagom får inte för små huvud och blir fina i kroppsformen och blir inte sjuka.
Lycka till, även om du köper demasoni så funkar dom på samma sätt som troffar.Janne[/FONT][/COLOR]