Angående BTN..

#1 - 19 mars 2006 20:48
Håller för tillfället på att montera en btn bakrund, har en fundering angående gavlarna på akvariet. Var inne och läste på btn:s hemsida där stod de att man antingen kunde måla gavlarna eller sätta bit självhäftande plast. Om man skall måla vilken färg är att rekomendera då? eller vart får man tag på svart självhäftande plast? Mvh
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 19 mars 2006 20:50
[quote=Bunny]Håller för tillfället på att montera en btn bakrund, har en fundering angående gavlarna på akvariet. Var inne och läste på btn:s hemsida där stod de att man antingen kunde måla gavlarna eller sätta bit självhäftande plast. Om man skall måla vilken färg är att rekomendera då? eller vart får man tag på svart självhäftande plast? Mvh[/quote]
Lämpligen svart färg - självhäftande svart plast på rulle brukar finnas i välsorterade färgaffärer.
#3 - 19 mars 2006 20:55
Tack för svaret, men om jag skall måla så bör de väl vara någon speciell färg, för nog måste jag måla på insidan? Mvh
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 19 mars 2006 20:58
[quote=Bunny]Tack för svaret, men om jag skall måla så bör de väl vara någon speciell färg, för nog måste jag måla på insidan? Mvh[/quote]
Det vet dom i färgaffären - men välj en matt färg
#5 - 19 mars 2006 21:01
oki, tack för svaren Kjell! Mvh
#6 - 19 mars 2006 21:03
[quote=Bunny]Tack för svaret, men om jag skall måla så bör de väl vara någon speciell färg, för nog måste jag måla på insidan? Mvh[/quote]

Du behöver väl inte måla på insidan - inuti karet?:confused: Måla på utsidan. Du kan använda exempelvis hobbyfärg (allmogefärg tror jag det kallas också). :)
#7 - 19 mars 2006 21:11
Nä du har rätt makrillen... måla på insidan är nog ingen bra ide:)
Kjell Fohrman
Administrator
#8 - 19 mars 2006 22:02
[quote=makrillen]Du behöver väl inte måla på insidan - inuti karet?:confused: Måla på utsidan. Du kan använda exempelvis hobbyfärg (allmogefärg tror jag det kallas också). :)[/quote]
Sorry det missade jag - självklart målar man på utsidan
#9 - 20 mars 2006 07:47
[QUOTE=Bunny]vart får man tag på svart självhäftande plast?[/QUOTE]
Svart självhäftande plast finns på biltema i 50cm och 70cm breda rullar.

Annons