Angående frigolit.

#1 - 23 augusti 2010 11:48
Hade tänkt slänga i en frigolit platta i karet eventuellt kanske ett liggunderlag som skydd för glaset mot stenarna, så tänkte höra, behöver man lacka ytan ? Eller klarar sig frigoliten/liggunderlaget sig ändå ?
#2 - 23 augusti 2010 11:49
Bara att sätta ner så ingen behandling behövs! :)
#3 - 23 augusti 2010 11:52
Oh vad skönt :D en liten fråga till haha, jag har ju gjort en bakgrund som du har sett har jag för mig :) baksidan på bakgrunden och även under till, har jag inte dragit över någon fix samt lack, då skall väl inte det heller behövas att lackas ? :) bara så man har allting hundra, för sen är det ju ingen återvändo haha

Bara att sätta ner så ingen behandling behövs! :)
#4 - 23 augusti 2010 11:52
jag föredrar liggunderlag så slipper man få cellplast bitar i
#5 - 23 augusti 2010 11:54
Jag tänkte faktiskt på det också, för det är ju lite tätare och så med :)

#6 - 23 augusti 2010 11:58

Vad har folk för frigolit? Min släpper knappt ens kulor när jag försöker skära bort lite med en kniv genom sanden. ;)
#7 - 23 augusti 2010 12:01
Du kanske har fått en frigolit platta som laminerats fel med för mycket laminering ? ;) haha, kan väl hoppas att jag också fått det då ;) nej men är det pressat och inte skurit i så ska det ju inte vara några problem tycker man.

Vad har folk för frigolit? Min släpper knappt ens kulor när jag försöker skära bort lite med en kniv genom sanden. ;)
#8 - 23 augusti 2010 12:04

nej men har man oturen på sin sida så lär väl det lossna massa kulor från cellplasten hehe ;) sen är det så mycket smidigare att hålla på med liggunderlag (tycker jag)
#9 - 23 augusti 2010 12:10
Baksidan på min frigolitbakgrund la jag inget fix på heller. Men drog ett tunt lager lack ändå, varför vet jag inte men tyckte det var lika bra :)

Men det viktiga är väl att se till att man lackat över all fix så inte denna börjar släppa ut skit i vattnet.
#10 - 23 augusti 2010 12:17
En fördel med liggunderlag är att den finns som svart för 79 spänn på Coop och det ser bättre ut om fiskrana gräver än en vit skiva.
#11 - 23 augusti 2010 12:21
Ja precis, jag har 2/3 kvar utav min lack, så ska bara stryka ett sista lager på bakgrunden idag, och det som blir över kan ju användas till dem ställena :)

tulle89 skrev:
Baksidan på min frigolitbakgrund la jag inget fix på heller. Men drog ett tunt lager lack ändå, varför vet jag inte men tyckte det var lika bra :)

Men det viktiga är väl att se till att man lackat över all fix så inte denna börjar släppa ut skit i vattnet.
#12 - 23 augusti 2010 12:22
Smart drag ! Det blir väl att hugga ett sånt, synd bara att vårat coop inte premiär öppnat än :)

Dre skrev:
En fördel med liggunderlag är att den finns som svart för 79 spänn på Coop och det ser bättre ut om fiskrana gräver än en vit skiva.
#13 - 23 augusti 2010 18:44
Vet inte vilket som är best, men jag kör med cellplast, kan tänka mig att ett liggunderlag inte har like mycket flytkraft, så kan vara vär att testa.

Annons