Angående "hängögon" på arowana

#1 - 30 oktober 2006 16:55
Jo, satt ju å kollade på djungelkrokar på Travel&living
Där han som har programmet försöker fiska sig en Arapaima.
Men, när man sitter där å kollar så drar han upp en vild arowana ur floden
med hängögon.. alltså borde det ju inte bara vara någe som händer i akvarier.
#2 - 31 oktober 2006 02:48
påpekade han som fiskade upp arowanan något om ögonen eller var det du som såg det?
vad jag har hört så förekommer "drop-eye" bara i akvarium (men det var ett tag sen jag hade min arow iofs.)
#3 - 31 oktober 2006 05:37
det var jag som såg det...
#4 - 31 oktober 2006 20:10
Jag såg programet men märkte inget konstig med arowanan [:-116]
#5 - 1 november 2006 17:19
när han höll den på sida så såg man ju att fisken stirrade in i kameran
#6 - 1 november 2006 20:35
Även en arowana med normala ögon kan titta neråt och åt sidan ... de har mycket flexibela ögon .
#7 - 2 november 2006 06:59
åfan... jaja, fick man inte va nöjd över det heller [:o]
men det såg då skumt ut iaf...
#8 - 4 november 2006 22:02
va då? du behöver inte ha dåligt samvete för att din arowana har ''drop-eye'', det är ju väldigt vanligt att silver arowanor får det. och dom verkar ju inte direkt besvärade av det heller...
#9 - 8 november 2006 06:15
hehe, jag vet.. men han ser ju tammefan efterbliven ut...
men han är ju skön på sitt sätt=)
#10 - 8 november 2006 11:26
I ett par nummer sen i PFK va det en artikel om asiatiska aros där dom förklarade drop-eye med att dom spanade för mycket på botten när dom va i akvarium, bör ju gälla samma sak med sydamerikanska tycker man.
#11 - 8 november 2006 21:21
Min Australiensiska Arowana, Scleropages Jardidni, har ingen tendens alls till Drop Eye. Men så håller han inte till i ytan heller. Han håller mera till i mellanskiktet. Om alla Jardini e sånna vet jag inte, men min e sån! =)
#12 - 9 november 2006 21:26
...när jag tänker efter så tror aldrig jag sett någon jardini med drop eye faktiskt! har ni det??

men annars jag har sett bilder från nån japansk artikel där dom opererade bort fett som satt bakom ögat på en stor asiatisk arowana. vet iofs. inte om det "funkade" ,ni kannske har sett dom bilderna oxå? så arows i akvarium kanske är lite överviktiga helt enkelt ...aptit har dom ju :p

Annons