Hej på er alla!
Jo jag har ett problem en av mina anicistrus dör just nu.
Har fått helt söndertrasade rygg och stjärtfena sen igårkväll!!!!!
Har nämligen 2 falska vändmalar och 3 st praktbotior och 1 gibbec och 6 st skalarer i akvariumet på 240 liter.
Vet att bottenfiskarna är för många men vad ska jag göra när man får en del fisk..
Tänkte att jag ska göra mig av med de 2 vändmalarna som jag har men är lite osäker på om jag ska ta coh göra mig av med mina 3 praktbotior med för att kunna få ha mina framtida anicistrus eller gibbec malar i fred.
Vill ju även kanske ha lite yngel och då är det ju inte bra att ha 3 st praktbotior.
Så jag undrar vad jag ska ta mig till och varför min anicistrus mal är helt ja, snart död med söndertrasade fenor.....
Jo glömde att tilläga att han simmar konsigt, som om han har mist sitt balans sinne för det ser precis ut som han bara åker med i en virvelstorm.
Trodde han var död först nu när jag kom hem från jobbet, eftersom han tappat färg och låg intill en stock mellan en växt och inte rörde sig.
Så jag beslutade mig för att kolla om han levde och tog håven till min hjälp att peta lite med.
Första 3 ggr jag röde vid honom med håven så rörde han sig inte alls , men sen långsamt efter några sekunder så simmade han framåt cirka 5 cm helt utpumpad.
Hjälp skulle vara trevligt!
//Mvh Christian
P.S någon som vill ha malar eller praktbotior i katrineholm så mejla........christian.schutt@swipnet.se