Det är inte hans polare! Kaol har snackat med den här personen flera gånger och påtalat vad han anser och bör göra, för att fiskarna som går i detta kar ska må bättre - men han har inte tagit till sig det. Det är inte algerna han bryr sig i - utan fiskarnas välbefinnande.
Sen går det väl inte att jämföra döda ting med djur - eftersom dom djur vi har ansvar över (fiskar i det här fallet) är beroende på hur vi människor tar hand om dem.
Jag håller på dig KaOl:).
//Inger
På något vis så finns det ett personligt engagemang i familjens förhållanden som jag inte kan läsa in, dock finns det indikationer på att konflikten är djupare än det vi får presenterat. Jag leker med text på daglig basis och jag kan nästan säkert visa att det är personer som hen har i sin direkta närhet i alla fall. Hur skulle det finnas vetenskaper som de presenterade annars?
”Läget är känsligt så jag kan tyvärr inte göra någonting själv, men vill anmäla "anonymt".”
"vet inte riktigt vad jag ska göra...

Jag har redan (flera tillfällen) berättat och tipsat dem hur man tar hand om det, pratat både med vuxna och barnen och försökt få dem att förstå, att de tar hand om levande djur, men "de är bara fiskar, för fan" var attityden. Har också berättat och tipsat om zoopet och böcker - inte intresserade. Det var som om att prata med väggen"
"växterna ser inte kloka ut, fiskar dör titt som tätt (eller ligger halvdöda tills dem dör själv), dessutom är fiskarna rädda (också sådana som inte är det av naturen) m.m."
"De har ingen susning om vattenvärdena, akvariet är överbefolkat (med felslags fiskar) byter vatten ca en gång i månaden..."
"Synd att situationen är en sådan, att jag kan inte själv gå och skälla ut dem
om det var någon annan skulle jag inte spara mina ord!"
Det finns ovan tydliga tecken på att det finns någon form av relation som inte fungerar som den ska och det här leder ju då till en anmälan. Jag tror absolut inte att det här blir bättre då de kommer kunna härleda en anmälan direkt till hen som skriver i tråden.
Det är synd att dialogen inte fungerar, det hade varit det bästa för alla inblandade.