Vad var det här om:
http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=141613
Inte riktigt snällt tycker jag. Flickan bad ju dej flytta tråden faktiskt.
:confused:
Kjell Fohrman skrev:Jag har inte fått vare sig något mail eller pm om att flytta någon tråd.
Jag skrev tidigare i tråden vad som gällde för regler
sissi. skrev:Lite löjligt tycker jag:confused: De flesta trådar spårar ur och innehåller nästan alltid något som inte alls hör till ämnet, men du låser inte dom. I sånt fall ska du låsa alla sådana trådar då och då får du ett jäkla jobb för det blir nästan alla.
Kjell Fohrman skrev:Det är oftast "Off Topic" som spårar ur och denna kategori är ju just "Off topic" och kan flumma ut.
I övrigt skall man hålla sig till "kategorin" - men det finns säkert trådar som inte gör det och får jag in anmälningar om dom så deletas också dessa.
Jag läser alltså inte alla de ca. 500 inlägg som skrivs varje dag utan agerar utifrån de anmälningar som jag får in. Idag har jag t.ex. deletat 5-6 nya trådar.
J.Milton skrev:Förstår att det blir lite yrt när trådar hamnar fel, men är det inte lika mycket jobb att deleta dom som att flytta dom till rätt kategori istället?.
Och hon bad faktiskt om att få den flyttad, iof inne i tråden och inte via pm, men du måste ju tydligen ha läst tråden eftersom du visste att den gått från topic. bara en tanke
3/ På rätt plats.
Skriv ditt inlägg i rätt ämnesavdelning/kategori (inlägg som ligger fel kommer att plockas bort). Vet du inte var du skall skriva ditt inlägg så lägg in frågan i kategorin - "Vilken kategori" - så kommer ditt inlägg att flyttas till rätt kategori.
Kjell Fohrman skrev:
Det är ju också lite lustigt att folk reagerar när jag låser en tråd - men ingen säger nåt om de 2-6 trådar som jag deletar varje dag. Det borde ju vara värre.
erikthur skrev:Dom trådarna syns ju inte längre. Och då blir det väl bara de närmast sörjande som upptäcker det...
;)
Kjell, är du helt själv på det här forumet? Känns som att du får göra i princip allt här. Om ja, kanske dags att söka hjälp? Finns garanterat en hel del folk som är villiga att lägga några timmar i veckan på att hjälpa det bästa svenska forumet.
En fråga om ämnet,som igentligen inte har med ursprungs tråden att göra, är du ensam moderator på zoopet? Kanske skulle bli lite mindre jobb om du tog in nån att hjälpa dig?
Då kanske man som moderator har tid att hjälpa nybörjare som lagt frågor fel. För jag förstår att det blir för mycket jobb om man är själv.
bara en tanke..