Ännu en kull oavsiktliga okända yngel

#1 - 25 november 2009 23:07
Får väl lägga tråden här för jag vet inte vilken typ av yngel det är i karet denna gången.

Ja, nu har det hänt igen, ännu en gång i 60L karet som vart uppe tillfälligt och precis skulle läggas ner igen.. :p
Länk till förra kullen
http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=134605

Satte från början upp karet för ett odlingsförsök på Smycketetra, det vart dock inget lyckat försök så de åkte tillbaka ner i växtburken. Därefter var det ett par Kakaduor i karet under en kortare karantäntur innan det i 2-3 dagar befolkades av ett gäng tigerdanio och ett par barber.

Högst troligen är det väl tigerdanio som är skyldiga denna gången? Svårt att uppskatta antalet yngel på rak arm men det är väl ett hundratal iaf =S

[ATTACH]25113[/ATTACH]

Svårt att fota "gänget" men tänkte ge en uppfattning om hur otroligt många yngel det är.
[ATTACH]25111[/ATTACH]

[ATTACH]25112[/ATTACH]
#2 - 26 november 2009 00:00
Fasiken va kul, jag får aldrig yngel på några skojiga fiskar :) Det är nog med största sannolikhet danios'arna :)
#3 - 26 november 2009 00:01
Det är bara att lägga lite fisk i ett kar med lite växter och flytta på dem ett par dagar senare, planera att du skall lägga ner skiten.. då kommer de uppenbarligen alltid xD
#4 - 26 november 2009 08:07
Roligt med odlingen, det verkar vara ett guldkar du har där, stoppa i fisken och där blir yngel:D mannen med det gyllene karet:p
#5 - 27 november 2009 19:38
Jag gissar också på daniosarna.....
#6 - 27 november 2009 19:59
solis skrev:
Roligt med odlingen, det verkar vara ett guldkar du har där, stoppa i fisken och där blir yngel:D mannen med det gyllene karet:p

Ja, det verkar fungera bra, tjejen har aldrig tyckt om utseendet på karet det minsta men nu börjar hon gilla det :D

tummen skrev:
Jag gissar också på daniosarna.....

Jo, det känns väl högst troligen som det, hoppas min lokala akvarieaffär tar emot en kull :)
#7 - 27 november 2009 21:28
Tur att det lockar tjejen iallafall.:p
Vad blir det för nästa fisk att stoppa i;)
#8 - 27 november 2009 22:19
Vill ha smycketetror, men det leder väl till att jag får neonregnbåge yngel eller nått istället -.- :P

Annons