7
Jag ska i dagarna starta ett SA kar med måtten 100X40X40 där jag bla tänkt ha några dvärgciklider, kommer ha mycket rötter stenar och eklöv så det kommer finnas riktigt gott om gömställen. Hur många ciklidpar kan funka att ha där?
Jag har tänkt att ha två par fjärilar och ett eller två par av någon apistogramma, kan det funka? Det är ju ganska beskedliga ciklider.
Mmm - varken fjärilar eller apistogramma är speciellt fredliga av sej - om du inte väljer Ap. Borellii, som helst ska gå i ett eget kar. Dom är ganska så "mjuka" i sitt sätt att vara - så, vill man se deras rätta beteende, så enligt mej i alla fall gäller eget kar:).
Fjärilar, ska man helst köpa unga exemplar (kanskr fem/sex), som får para ut - under tiden dom gör det, så är det ganska vilda "fighter" som gäller - å dom är inte "beskedliga".
Jag har nyligen skaffat fem Bolivianska unga fjärilsciklider (mina första) - just nu, efter att ha gått i "stim" ett tag - håller dom på att sprida ut sej - bilda par...å det går minst sagt lugnt till;)