Äntligen, eller?

#1 - 23 december 2006 21:22
Har jag då satt upp mitt akvarium :)
Hade i grus, växter, rötter, grottor mm och satte i filtret och skulle sedan slutligen sätta i värmaren och såg att den var spruken :(

Var ju ett par veckor sedan jag köpte startkitet, så nu är det bara att hoppas att Hornbach inte kinkar när jag åker dit för att byta den på annandagen.

Akvariet får stå på ändå med pumpen och filtret, för det måste ju iallafall bli rumstempererat och jag har ju inte i någon fisk ännu.

God Jul alla!
#2 - 23 december 2006 21:52
Många gånger beh man ingen värmare heller, så till vida att tempen är rel konstant i bostaden.
Jag har inte anv värmare i ngt av mina 5 kar under ca ett år och inte kommit under 24 grader en ända gång.
Trist dock att ha trasiga saker då man räknar med att de ska fungera.
#3 - 24 december 2006 07:58
Tack fär ditt svar! Skönt att höra att det kan fungera utan :) Ska åka och byta den på annandagen, det är nog ca 24 grader i mitt kar nu.

God jul
#4 - 28 december 2006 06:49
Hej igen!

Det varierar mellan ca 24,5 och 25,5 utan värmare, precis det mina fiskar vill ha! Var dock och bytte till en hel värmare igår och ska installera den på 24 grader och ha igång över vintern ifall det blir någon riktig kall natt, så vet jag att det inte blir kallare iallafall!
#5 - 28 december 2006 07:51
Använder bara doppvärmare när jag behöver höja temperaturen under en period (sjukdom).

Annars ligger tempen på 24-25 grader. vilket är perfekt för mina fiskar.
#6 - 28 december 2006 18:44
tack för svar. Skönt att höra att det fungerar utan!

Annons