äntligen endlers

#1 - 20 juli 2006 14:36
:D hej,nu har jag skaffat mig endlers.
men hur stor blir den när den är fullvuxen?
och det ser ut som honan vaktar under pumpen hanen får inte komma dit varför?
#2 - 21 juli 2006 10:55
Honorna blir 4-5 cm och hanen mkt mindre.
Ett vaktande beteende har aldrig mina endlers haft.
#3 - 21 juli 2006 11:39
[quote=qenzo]Honorna blir 4-5 cm och hanen mkt mindre.
Ett vaktande beteende har aldrig mina endlers haft.[/qu

hur mkt mindre?
#4 - 21 juli 2006 13:29
Kan man ha endlers tillsammans med vanliga guppys?, och isåfall, parar dom sig med varandra? Vad jag har förstått så är det ju inte två arter?
#5 - 21 juli 2006 17:29
Visst kan man ha vanliga guppy och endlers ihop, de skulle förmodligen trivas alldeles förträffligt bra ihop. Men snart har du varken endlers eller några vanliga guppy eftersom de skulle korsas hej vilt! Oavsett de vetenskapligt betraktas som olika arter eller inte så är nog de flesta överens om att det vore synd att "utrota" den guppyvariant som kallas endlers.

Hanarnas storlek varierar mycket, i vart fall hos mej. Från drygt 1 cm till ca 2 cm.
#6 - 21 juli 2006 18:08
[quote=Rogli]Visst kan man ha vanliga guppy och endlers ihop, de skulle förmodligen trivas alldeles förträffligt bra ihop. Men snart har du varken endlers eller några vanliga guppy eftersom de skulle korsas hej vilt! Oavsett de vetenskapligt betraktas som olika arter eller inte så är nog de flesta överens om att det vore synd att "utrota" den guppyvariant som kallas endlers.

Hanarnas storlek varierar mycket, i vart fall hos mej. Från drygt 1 cm till ca 2 cm.[/quote]
bra då lura inte hon i affären mig.
Min hane är ungefär 1,5cm och honan 3.
när blir guppy könsmogna?
#7 - 21 juli 2006 18:58
[QUOTE=osterlind]när blir guppy könsmogna?[/QUOTE]
2-3 månader
#8 - 21 juli 2006 22:19
jo som nämts så bör man helst hålla endlers och vanliga åtskillda.

min nuvarande hanne är 3.5-4cm med stjärtfenan runt 1.5cm utan.
honan är 4-4.5cm och 3.5-4cm utan stjärtfenan.
#9 - 22 juli 2006 00:41
=)

[quote=Raven]jo som nämts så bör man helst hålla endlers och vanliga åtskillda.[/quote]
Jahopp, då är det väl bara dags å skaffa mig ett till kar då ;)
#10 - 25 juli 2006 11:10
[quote=osterlind] och det ser ut som honan vaktar under pumpen hanen får inte komma dit varför?[/quote]
När mina honor står under (eller över) pumpen så brukar det vara för att dom ska yngla. Då är dom också mer aggressiva mot hannarna. :)
Om det är så i ditt fall vet jag ju inte...

Annons