äntligen köpt nytt akvarium

#1 - 4 mars 2007 11:13
köpte i torsdags ett på 200L, Jewel akvarium med ljusbrun bok tror jag att det är.

gav 2500kr, lite dyrt kanske men jag fick med riktigt mycket prylar så jag kan inte säga att det inte var värt det :)

har hållt på som en idiot med att fixa allting i flera dagar (är pedant), blev klar igår kväll :) vilket resultat det blev asså, så himla snyggt :)

kan tyvärr inte lägga upp bilder just nu men ni kanske får en bild av det då jag berättar:

ca 40-50kg blästersand
5-6kg's mangrove rot, samt annan rot (ljusbrun) som väger ca 1-2kg
massor av växter, bland annat tiger lotus, vattenpest, 2st alg/mossabollar, javamossa, cabomba, rotala roundfolia, valiseria mm (sorry för felstavningar)

samt döda koraller, grandcanion stenar, ett par snygga snäckor mm

man kan säga att jag satsat mest på växter, det roliga och snygga med allt är att blanda mörkgröna växter med ljusgröna samt att däremellan ha röda och gula växter, blir riktigt snygg effekt.

fiskarna som går i karet är:
8st praktbotier, 7 av dessa är mellan 5-8 cm och en är på 15cm (kungen)
8st silverhajar, mellan 5-7cm
2 rubingurami, 4-5cm (dessa valde jag pga de har så snygg färg)
4st kampfiskar, albino hanne, metallic/neon blå hona och de 3 andra är röda med lite blå-gröna drag.
2 gibbiceps 5-8cm som senare ska in i mitt malkar.
1 ancistrus 3-4cm (present från tjejen :))
L052 ca 10cm (tigerfärgad mal kan man säga)
12 neontetror. ev kommer 8st till.
1 mäktig eldstjärt på ca 12cm.

denna vecka kommer min Blue phantom L128a som ska in i detta kar samt en L330 som också ska in här. gibbicepsen ska in i malkaret.

tror nog detta är allt :)

ville bara dela med mig av min glädje
Mvh Amaro
#2 - 4 mars 2007 11:44
Amaro skrev:
...har hållt på som en idiot med att fixa allting i flera dagar (är pedant)...

...ville bara dela med mig av min glädje

Mvh Amaro
Känner igen mig ;) Klart kul med akvarium :D låter inte som det är ditt första akvarium dock.

Jag har skaffat mitt första sötvatten, så har du några tips / synpunkter osv får du gärna skriva nåt i min newbee-tråd
http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=100857

Mvh
TurboAnimal
#3 - 4 mars 2007 13:25
ska läsa o se om ja kan tipsa dig på något :)
#4 - 4 mars 2007 13:43
Kanoners, kommer du lägga upp nån bild på ditt akvaruim ? Själv saknar jag tyvärr digitalkamera :(
#5 - 4 mars 2007 13:49
jag saknar tyvärr också digitalkamera just nu, brorsan e i australien, han fick låna den av mig så just nu blir det ingen bild hehe, kommer nog ta ett bra tag tills det kommer upp något :)
#6 - 25 mars 2007 22:02
låter lite fullt ^^
#7 - 26 mars 2007 20:33
en fråga mitt i alltihop...
silverhajar heter bara hajar väl? de är väl inga hajar, och de är snälla mot andra fiskar kanske?

Annons