Ap. Hongsloi - hona+hane?

#1 - 26 februari 2011 20:55
Fick med mig ett par "apor" hem från affären idag, och funderar på om det slumpat sig så att jag fått en hona och en hane med mig. Är rätt säker på att den större är en hane, men nu undrar jag om nån kunde hjälpa mig se om den mindre är en hona, eller om det är en yngre hane. Den är klart blekare i färgerna (även om ingen av dem ju är direkt utfärgad än förstås), och har också kortare fenor.

Fota dem gick ju inte så bra, så jag gjorde en liten filmstump. Inte bästa kvalitet på den heller, men iaf under första halvan syns de rätt tydligt.

" target="_blank">
#2 - 26 februari 2011 22:24
Ingen som har nåt förslag? Eller är det helt enkelt för svårt att se?
#3 - 26 februari 2011 22:47
Svårt o se.
#4 - 26 februari 2011 23:26
Anade det... Jaja, får väl se hur det utvecklar sig helt enkelt. De verkar iaf hänga ihop i karet och umgås, så de är inte i luven på varandra. Kändes lite som ett tecken på att det inte borde vara två hanar, vad jag förstått ska de inte gå så bra ihop? De här två har följts åt och utforskat hela kvällen, och lekt i strömmen från pumpen sida vid sida en bra stund med. Det var tydligen roligt. :)
#5 - 27 februari 2011 13:37
Förutom att de verkar gilla varandras sällskap har jag nu sett den större ställa upp sig på sidan och skaka på sig för den mindre flera gånger. Lekbeteende, eller kan det lika gärna vara dominansuppvisning mot en mindre hane?
#6 - 27 februari 2011 14:17
Jag tror att du har ett par... :)
#7 - 27 februari 2011 15:27
Hoppas ju på det. :) Känns som skillnaderna i utseende tyder på det, och de beter sig mer som ett par än som jag misstänker att konkurrerande hanar skulle göra. Håller tummarna.
#8 - 5 mars 2011 15:35
Tveklöst ett par.

Annons